Maxtor vreemd geluid, XP gaar

Pagina: 1
Acties:

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Zet ik net me pc aan, klinken me hd's anders dan anders, en eenmaal in windows (XP) meldt hij mij dat windows zichzelf heeft hersteld van een ernstige fout, dit klik ik weg, maar het blijft elke 3 sec. nadat ik het weg klik terug komen. Is dit een teken van het te vroeg overlijden van 1 van beide hd's?

Systeem;
ASUS A7V8X
Amd Athlon XP 2700+
512 MB DRR Samsung Original pc2700
2x Maxtor Diamond Max Plus 9 a 80GB per stuk in Raid0
Ati Radeon 9700 Pro.

Naast die foutmelding draait de rest wel gewoon goed, tot nu toe.

[ Voor 9% gewijzigd door MixingMastersM op 29-03-2003 17:59 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:26
Scan ze eens met powermax, weet je dat ook weer.

Die meldingen zou ik niet serieus nemen, krijg ik wel vaker (maar is wel irritant als ze steeds terugkomen natuurlijk)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Probeer eens met speedfan je SMART status te checken, enneh, jij zegt dat windows herstelt is van een fout. Houd die fout die je steeds hebt in dat je PC spontaan reboot (schijnbaar een tik in de HD, in feite een powerdown-powerup). Heb je windows zo gezet dat automatic reboot at crash uitstaat?

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Ja in Raid0 kan ik niet Powermax draaien, zal ze er een keertje uithalen, en Cabal het is geen blauw scherm het is gewoon een klein schermpje dat zegt dat de pc van een ernstige fout is hersteld, en de HD doet niet powerdown-powerup. Ik heb windows zo gezet dat bij een blauw scherm hij zelf gaat herstarten, maar voor de duidelijkheid; het is GEEN blauw scherm

• Xander
MixingMastersM schreef op 29 March 2003 @ 21:08:
Ja in Raid0 kan ik niet Powermax draaien, zal ze er een keertje uithalen, en Cabal het is geen blauw scherm het is gewoon een klein schermpje dat zegt dat de pc van een ernstige fout is hersteld, en de HD doet niet powerdown-powerup. Ik heb windows zo gezet dat bij een blauw scherm hij zelf gaat herstarten, maar voor de duidelijkheid; het is GEEN blauw scherm
Ik kan wel Powermax draaien met RAID0 hoor 8)7

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Bij mij weet ie geen enkele schijf te vinden :S

Verwijderd

Beste Tweakers

Als volgt mijn probleem:

Mijn Pc reboot soms automatisch als ik gewoon wat aan het doen ben.
ik heb meedere keren pc geformateert.(lost het probleem niet op)
virus scannen (lost niks op)
en als de pc reboot dan maakt de HDD een harde tik (1x)
dan start ie wel weer normaal op maar hij geeft wel aan "Systeem Hersteld van een ernstige fout"

ik heb die probleem meer als een jaar.
ik heb 1x overgeklokt (toen reboote de pc al vaker)
ik kan niks vinden op GOOGLE.

Kunnen jullie mij AUB helpen??? _/-\o_

Met Vriendelijke Groet Guido Vierhout

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:28:
Beste Tweakers

Als volgt mijn probleem:

Mijn Pc reboot soms automatisch als ik gewoon wat aan het doen ben.
ik heb meedere keren pc geformateert.(lost het probleem niet op)
virus scannen (lost niks op)
en als de pc reboot dan maakt de HDD een harde tik (1x)
dan start ie wel weer normaal op maar hij geeft wel aan "Systeem Hersteld van een ernstige fout"

ik heb die probleem meer als een jaar.
ik heb 1x overgeklokt (toen reboote de pc al vaker)
ik kan niks vinden op GOOGLE.

Kunnen jullie mij AUB helpen??? _/-\o_

Met Vriendelijke Groet Guido Vierhout
Tja, je had hier ook al een topic over geopend, wat dicht was gegaan, maar ondanks dat het dicht is waren er wel gewoon een aantal tips gegeven die je kennelijk nog niet geprobeert hebt?
BalusC schreef op zondag 08 mei 2005 @ 00:02:
Welkom op GoT :) Zoals je vast op het Forumgedrag gedeelte van de [faq]Registratievoorwaarden[/], waarmee je zojuist akkoord bent bevonden, had gelezen, is het hier op GoT de bedoeling dat je research pleegt voordat je een topic start. En dat je allemaal tot in detail toelicht wat je allemaal al hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. Hetgeen ik in je topicstart teruglees is behoorlijk magertjes. Er staan zoveel meer info, tips, suggesties en oplossingen in de FAQ's van GoT, waarvan ik hier nergens de resultaten teruglees.

Begin hier:
1) Processors, Mobo's & Geheugen » PMG Beleid » Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
2) Opslagmedia & I/O Controllers » OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

Succes en nog veel plezier verder op GoT ;)
Check vooral de "Begin hier:" linkjes ;)

Verwijderd

ach wat is dit voor een geouwhoer.
altijd maar linkjes geven.
jullie zijn gewoon te lui om iemand te helpen.
weetje stik er toch in.!!

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:43:
ach wat is dit voor een geouwhoer.
Het is een poging om je in de goede richting te krijgen om je probleem op te lossen...
altijd maar linkjes geven.
Wat is er mis met linkjes, als ze je helpen om je probleem op te lossen? :)
jullie zijn gewoon te lui om iemand te helpen.
Oh, ik ben absoluut niet te lui om iemand te helpen. Kennelijk ben jij te lui om geholpen te worden, moet ik je stap voor stap begeleiden? Wat jij wilt... De eerste link die BalusC geeft (Hangen en Opstartproblemen troubleshooter), staat een leuk stukje in:
Windows-related opmerkingen: in een standaard Windows XP systeem herstart de computer automatisch zonder een duidelijke foutmelding te geven. Je kunt dit uitschakelen via Deze Computer - Eigenschappen - Geavanceerd - Opstart en herstelinstellingen - Instellingen - Systeemfouten - vinkje weghalen bij "De computer automatisch opnieuw opstarten". Verder kun je in NT/2K/XP ook veel nuttige informatie halen uit de systeemlogboeken. Zie Configuratiescherm - Systeembeheer - Systeemlogboeken (Event Viewer) of start - uitvoeren - eventvwr.msc.
Al gedaan? Zo ja, vermeld het dan even, dan weten we dat, en hoeven we het niet meer als tip te geven. Als je het nog niet gedaan hebt: DOEN! Grote kans dat als je die instelling uitschakeld dat je een blauw scherm krijgt met een foutmelding waar we _wel_ wat mee kunnen. Bij de tweede link staat linkjes naar een aantal testtooltjes, die je kennelijk ook niet niet gebruikt hebt, terwij Terw_Dan dat in je vorige topic ook al aangehaald had.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik wil je graag helpen, maar als je geen adviezen opvolgt en zelf wat dingetjes uitzoekt kan ik er even weinig mee dan met "goh mijn computer is kapot, wat nu?"
weetje stik er toch in.!!
Neuh, zo ben ik niet, sorry ;)

Pagina: 1