[nero] stopt

Pagina: 1
Acties:

• Titan_Chronos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 13:29
De laatste tijd is er iets vreemd aan de hand met nero :? :
nero brandt wel audio cds maar bij data cds stopt op een gegeven moment de harddisk terwijl het lampje van de brander gewoon op branden blijft staan. Het systeem reageert dan niet meer cd mislukt.

Setup: nero 5.5.10.15a, window xp pro, liteon 16101B

Heb daarom de drivers opnieuw geïnstalleerd, nero opnieuw erop gezet. Maar het probleem blijft zich voordoen.

Heb al eens in de search gezocht maar kon geen oplossing vinden. :(

Misschien heeft iemand een idee?

"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

welke andere programma's zijn op dat moment actief en gebruiken de hd?
denk hierbij ook aan eventuele virussen en spyware ;)

• Titan_Chronos
Zal zo eens ad-aware laten draaien en eens ff scannen...

"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]

Verwijderd

Ik ben bang dat dit zo'n vreemde fout is die alleen kan worden opgelost door je PC er van langs te geven met format c: \s....
(heb je al contact opgenomen met Nero, of is jouw Nero ietsje mindern legaal :X )

• Titan_Chronos
Nope nog geen contact opgenomen met Nero maar gelukkig ben ik toch in het bezig van een OEM versie die dus ook recht geeft op updates.. :) Format c: moet toch eens binnenkort gebeuren alleen hoop ik het ff uit te stellen :S

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Toen ik jouw topic titel zag dacht ik dat Nero stopte met software maken :D

Ontopic:

Hoe heb jij je opstelling van je hdd('s) en cd-rom spelers? Je zou eens kunnen proberen:

PRIMAIRE CONTROLLER: HDD master en CDROM slave
SECUNDAIRE CONTROLLER: (als je een 2e hdd hebt) HDD master en BRANDER op slave (als je geen 2e hdd hebt zet je de BRANDER op master)

Ik heb ooit dezelfde problemen gehad en heb het met deze opstelling verholpen. Ik weet niet wat voor systeem je hebt enzo. Misschien makkelijk als je dat ook even post ;)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 18:21:
Ik ben bang dat dit zo'n vreemde fout is die alleen kan worden opgelost door je PC er van langs te geven met format c: \s....
bullshit, tuurljik werkt het, maar als je dat doet ben je geen tweaker :+
meteen met format c enzo komen :r fi

• WiNlUx
Erkens schreef op 29 March 2003 @ 18:54:
[...]

bullshit, tuurljik werkt het, maar als je dat doet ben je geen tweaker :+
meteen met format c enzo komen :r fi
IDD! Het moet ook op een andere manier kunnen...

• Titan_Chronos
prim: master --> HDD1 (systeem)
slave --> HDD2
sec.: master --> liteon 16101B
slave --> cd-rom

heeft altijd perfect gewerkt tot nu dan...

het gekke is dat audio cds wel gebrand kunnen worden alleen dus data-cd niet, HDD stopt...nero blijft dan hangen na 3-7% van het proces, branderindicatie lampje brandt nog steeds rood, tijd in nero loopt door, geen foutmelding (bufferunder run of iets dergelijks)

Verwijderd

WiNlUx schreef op 29 March 2003 @ 18:44:

PRIMAIRE CONTROLLER: HDD master en CDROM slave
SECUNDAIRE CONTROLLER: (als je een 2e hdd hebt) HDD master en BRANDER op slave (als je geen 2e hdd hebt zet je de BRANDER op master)
Dit heeft alleen maar effect als je een copy 'on the fly' wil doen, dus met origineel in je cd speler direct een copy naar je brander. Dat wil dan niet lukken omdat alles op dezelfde ide controller zit.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 15:38

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Probeer je misschien een iso te brande die rot is? Harde schijf al getest op fouten/slecht clusters?

Canon Digital Ixus V3

• Titan_Chronos
heb verschillende bestanden geprobeerd elke keer hetzelfde... zal de setup van Phineas eens later proberen

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 20:16
Nero is gewoon shit Afbeeldingslocatie: http://smilies.sofrayt.com/%5E/0/flaming.gif

Bij mij is tie na een van de vele updates onbetrouwbaar geworden. :r

Je weet wel, mp3 tijdens het branden converteren naar wav en er dan bij 98% mee kappen Afbeeldingslocatie: http://smilies.sofrayt.com/%5E/t/pissed.gif

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 21:19

Spacecowboy

XBL: Biggmans

[off topic]

@Spacecom: daar heb ik nou nooit last van, misschien ligt 't aan je systeem??

[/off topic]

Heb je al eens geprobeerd om met een ander programma audio CD's te maken?? (iets a la Easy CD creator ofzo?? Als het daarmee wel lukt, wet je dat het zeer ws aan de programmatuur van Nero ligt. Lukt het daarme ook niet, dan ligt het misschien aan je OS, of aan je systeem (HW)...

Succes

HENG HENG

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 19:26:
[...]

Dit heeft alleen maar effect als je een copy 'on the fly' wil doen, dus met origineel in je cd speler direct een copy naar je brander. Dat wil dan niet lukken omdat alles op dezelfde ide controller zit.
Ik heb geen enkel woord gezegd over on the fly fikken. Ik zei dat ik zo'n soort zelfde probleem had en met die nieuwe slave/master primair/secundair opstelling mijn probleem opgelost heb...
Pagina: 1