[xp] via netwerk programma starten

Pagina: 1
Acties:

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Ik heb een server draaien op XP, waar een database-programma opstaat. Dit programma moet worden opgestart op andere PC's, via het netwerk. De files moeten dus op de server zelf blijven staan.
Dit gaat goed, tot de 3e gebruiker het programma probeerd op te starten. Dan krijgt hij (en evt. ook anderen) een write-acces fout. Op NT/2000 server zou dit wel moeten werken. Kan je XP ook zo in stellen dat ongeveer 10 gebruikers hetzelfde programma kunnen runnen?

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Dat het bij de derde al fout gaat is een beetje vreemd. Volgens mij laat XP 5 connections toe. Maar goed, die limiet kun je niet aanpassen. Overstappen op een server-OS dus.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:10
Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 17:35:
Dat het bij de derde al fout gaat is een beetje vreemd. Volgens mij laat XP 5 connections toe. Maar goed, die limiet kun je niet aanpassen. Overstappen op een server-OS dus.
't Is max 5 voor XP Home, max. 10 voor XP prof.

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de connectie die de applicatie gebruikt als een aparte connectie gezien wordt ofzo en dat daardoor elke user 2 connecties gebruikt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
StevenK schreef op 29 maart 2003 @ 17:53:
't Is max 5 voor XP Home, max. 10 voor XP prof.

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de connectie die de applicatie gebruikt als een aparte connectie gezien wordt ofzo en dat daardoor elke user 2 connecties gebruikt.
Het is XP pro. wel erg raar moet ik zeggen. ik heb al geprobeert xp meer te laten letten op de "achtergrondservices", hielp wel, maar ook niet echt perfect.

Met NT-server zou het geheel dus wel goed moeten lopen?

Gregor van Egdom Krekr

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
* Kr3Kr kix

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Een server-based OS heeft deze beperking inderdaad niet. NT4 Server, 2000 Server of 2003 Server is dus een/de oplossing.

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Hartelijk dank. Ga ze hier maar even mededelen dat ze diep in de buidel moeten gaan tasten :D (als ze nou eerder hadden gezegd dat er zo'n programma op gedraaid moest worden.... had ik er geen XP op gedonderd :/ )

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Houden we rekening ermee dat databases meer verbindingen maken dan nodig is?? Oftewel; 1 gebruiker klikt 1 keer op 1 database, maar kan daardoor meerdere connecties opengooien...

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
jaja dat snap ik. maar het gaat hier om een custom-built programma. ik weet niet hoeveel verbindingen die opengooit, maar ik neem aan dat een server-os dat wel moet trekken...

Gregor van Egdom Krekr

Pagina: 1