Toon posts:

Bios Samenvoegen (HP Rocket 133S)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Highpoint Rocket 133S RAID controller gekocht en nu moet ik de bios van dit apparaat samenvoegen met die van mijn moederbord.
Ik heb een Epox 8RDA+ moederbord met Bios versie 3305 (265kb).

Ik weet hoe je dat moet doen alleen loop ik tegen een probleem aan.

Wanneer ik de bios van mijn controller (v1.2) (28kb) wil gaan samenvoegen met die van mijn moederbord (3305) met cbrom215 loop tie tot 51,6% en krijg ik de volgende melding "8rda3305.bin have not enough space for adding ROM. (Over 1D97h bytes)"

Probeer ik het met mb bios versie 3129 (256kb) dan loopt ie tot 51,6% en krijg ik melding "8rda3219.bin have not enough space for adding ROM. (Over 06B5h bytes)"

Probeer ik het met controller versie 1.0 (24kb) en mb 3129 dan loopt ie tot 59,3% en (Over 05E3h bytes)

Er is nog meer dan 1mb vrij op de flop.

Heeft er iemand een oplossing voor me of misschien de originele mb bios versie ?? _/-\o_
Die heb ik helaas niet bewaard |:(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ziet er naar uit dat je rom maar 256Kb is, en als hij meer data toevoegd hij vastloopt (op het moment dat de 256 vol zit).

maar wat ik even niet snap, waarom wil je dit samenvoegen?

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 29 March 2003 @ 17:53:

maar wat ik even niet snap, waarom wil je dit samenvoegen?
Omdat hij waarschijnlijk wil booten vanaf die kaart, deze kaart is namelijk BIOS-loos

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 17:57:
[...]

Omdat hij waarschijnlijk wil booten vanaf die kaart, deze kaart is namelijk BIOS-loos
Dat is inderdaad hetgeen waar ik het allemaal voor doe, ik wil een RAID0 met 2x 60gb opzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht en gezocht en kwam een oudere versie tegen op i-net die het gelukkig wel deed. namelijk versie 8rda2c10. Of dit een beta is weet ik niet maar ik kan nu iig booten vanaf de controller !!

Verwijderd

Een andere optie is 't eruit slopen van alle overbodige zooi zoals EPA/fabrikants logo ed

Want 't lijkt mij dat er veel 'overbodige' onzin in je BIOS zit, en een nieuwer BIOS juist de problemen oplost/stabiliteit verbetert/functionaliteit toevoegt die je nu misschien moet missen.
Pagina: 1