El cheapo basbox

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 14:55

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
heb momenteel in mijn auto 2x Sony Xplode speakers hangen (ovaal) van160w stuk. en voor in de deur nog wat minispeakers. dit alles op een pioneer radiocd speler met 4x45 watt vermogen.

wil alleen toch wat meer bas uit het geheel halen en het mag niks kosten :+
mijn oog viel op de volgende artikelen:

Marquant boombox MBT-12
Artikelnr. 87681
Max. vermogen 440 Watt. Subwoofersysteem. Impedantie 4 Ohm. Frequentiebereik 20 - 1000 Hz.
Adviesprijs: € 90,30
€ 49,99

dat is zo'n baspijp ding

of deze:

Marquant boombox TLM-327
Artikelnr. 87669
Max vermogen 200 Watt. 2-Weg speakersysteem. Impedantie 4 Ohm. Frequentie 45 - 20.000 Hz. Incl. draagbeugel en metalen beschermingsgril. 2 Baspoorten.
Adviesprijs: € 36,28
€ 22,99

dat is zo'n gewone kist met 2 subs erin.

het geluid wat ik nu uit mijn speakers krijg is perfect en het gaat echt alleen maar om de bas te versterken.

Klinken deze dingen een beetje of is het echt brak?
en moet ik daar nog een eindversteker voor hebben? zo ja is dit wat:

Marquant booster MCA-475
Artikelnr. 87580
Max. vermogen 4 x 150 Watt. 4-Kanaals speakeraansluiting. Frequentiebereik 20-21.000 Hz. Hi/low frequentie input. Impedantie 8 Ohm. Bass Booster. Incl. bevestigingsmateriaal.
Adviesprijs: € 57,15
€ 49,99

(ja het komt allemaal vd kijkshop ;) )

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
Koop het spul, probeer het effe uit!

Zorg dat de verpakking e.d. goed blijft!

Werkt het niet zoals je wilt, breng het dan terug!

Dit is de beste manier om erachter te komen of JIJ het goed genoeg vind.

Soms zit er nog wel eens wat leuks tussen w.b.t. subs dit omdat de prijs zo laag is, je moet natuurlijk geen topspul verwachten.

mcb1

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
tja. het gaat me alleen om de bastonen. dan moet je naar het frequentiebereik kijken he?
dan lijkt die eerste me beter.

en heb je een losse eindversterker nodig ervoor?

[ Voor 1% gewijzigd door Metro2002 op 29-03-2003 17:06 . Reden: typo :z ]

Verwijderd

Ook in het basbereik kan je heel goed kwaliteit en rotzooi scheiden ;)

Maar ok, voor wat boomen is het wel geschikt, persoonlijk vindt ik het meestal erg vervelend op de oren, een cheapo sub in een auto, maar misschien is dat juist wat je zoekt.

Natuurlijk kan je ook aan zelfbouw denken, maar voor die 50 euro kan je er niet echt een buil aanvallen. Probeer het op een of andere manier eerst uit, das wel het beste.

Een eindversterker heb je zeker nodig, dat heb je misschien over het hoofd gezien. Een eindverster kost meestal best wat geld, zeker in combinatie met de verplichte kabels erbij.

Ook hier kan marquant je wel helpen, ze hebben namelijk ook cheape eindversterkers.

Hier zul je ook nog wel wat nuttige info in terugvinden: [rml][ Car-Hifi] Project Lowbuget...[/rml]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Eh, misschien ben ik een zeikstraal, maar:

Budget Subwoofer .. is dat niet 'ongeveer' het zelfde?

|>

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 17:13:
Ook in het basbereik kan je heel goed kwaliteit en rotzooi scheiden ;)

Maar ok, voor wat boomen is het wel geschikt, persoonlijk vindt ik het meestal erg vervelend op de oren, een cheapo sub in een auto, maar misschien is dat juist wat je zoekt.

Natuurlijk kan je ook aan zelfbouw denken, maar voor die 50 euro kan je er niet echt een buil aanvallen. Probeer het op een of andere manier eerst uit, das wel het beste.

Een eindversterker heb je zeker nodig, dat heb je misschien over het hoofd gezien. Een eindverster kost meestal best wat geld, zeker in combinatie met de verplichte kabels erbij.

Ook hier kan marquant je wel helpen, ze hebben namelijk ook cheape eindversterkers.

Hier zul je ook nog wel wat nuttige info in terugvinden: [rml][ Car-Hifi] Project Lowbuget...[/rml]
die versteker die ik in beginpost had staan? is dat wat?

Verwijderd

Ja die zal zeker voldoen, op het eerste gezicht is hij idd wel sterk genoeg. Alleen staat er nergens bij dat hij brugbaar is. Als dat zo is dan is hij een stuk minder geschikt om een subwoofer aan te sturen.

Bruggen houd in dat je alle kanalen combineerd zodat je 1 sterk kanaal krijgt, erg handig dus als je er alleen een subwoofer op aansluit.

Wat je ook kan doen is een subwoofer zoeken met 2 woofers, en die 2 aansluiten op de versterker samen met 2 andere speakers. Grote kans dat die er dan ook nog op vooruit gaan. Alleen erg zeker ben ik daar niet van omdat ik de kwaliteit van de Marquant niet ken.

Tijd voor de Car hifi kenners zou ik zeggen... ;)

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
hoe sluit je dat dan aan met bruggen?
heb op mijn radio gewoon een uitgang zitten met 2x tulp voor rear uit. hier kan ik dan de subwoofer op aan sluiten toch?

Verwijderd

Bruggen doe je met de eindversterker. Dan worden de 4 kanalen gebundeld tot 1 kanaal, dus je kan er dan maar 1 box op aansluiten.

Op de tulp uitgangen kan je of een actieve subwoofer (wat in feite een subwoofer met een eindvertserker is) of een eindversterker waar je dan een subwoofer op zet aansluiten.

Verwijderd

Ik denk niet dat een Marquant versterker fatsoenlijk te bruggen is hoor, mijn buurjongen had zo'n ding en daar kwam amper geluid uit, dat ding viel letterlijk van ellende uit elkaar. Ik heb liever een installatie zonder sub dan met een Marquant sub.
Pagina: 1