Toon posts:

[XP] snelle boot, dan super traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het volgende:

Specs:

WinXP Pro SP1 + alle updates
Celeron 1.50 Ghz
40Gig
256 Mb
2 partities (c: Win, 5gig, d: data, 32gig)

Probleem: na fresh install, XP Pro start goed op (in 15-20 sec), maar dan... als ik naar startmenu gaat `hangt` ie... althans ik kan een minuut of 2 niets doen dan wachten tot ie `klaar` is. Daarna geen enkel probleem, alles loopt lekker en snel.
Maar dit is behoorlijk irri. Al veel gezocht alhier (boot XP, traag, etc.) maar geen oplossing gevonden. Drivers zien er (in device manager) zonder problemen uit?!?Bootvis haalt niks uit, geen virus, adaware, speeddisk, system mechanic, defrag en spybot meerdere keren gedraaid, er start bijna niks op aan progs... msconfig praktisch leeg (alleen ctmon.exe), veel overbodige services al uitgeschakeld (via blackviper advies site)!

Edit: zie dat ie gaat hangen als ik naar verbindingen ga in start menu!!

Advies?

Bom

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 15:09 . Reden: extra info ]

• mrBussy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09 16:00
Waar wijst je pagefile naar toe? (Dat is de swapfile)... Denk namelijk dat 5 GIG voor windows te wijnig is... Zeker met 256 intern... Als hij dan gaat swappen, dan wordt het traag... en dat doet hij als je het startmenu opend

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde 5gig in use, totaal 10 gig! Net geprobeerd the veranderen, had geen effect. Noot: ik merk nu dat de boel `hangt` als ik naar verbindingen ga in het start menu!!
Ik heb daar slechts een verbinding staan (ADSL). Vreemd?!?!?!?