Medion MD8000, 80GB disk laat maar 32Gb zien

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-03 22:27
Hallo,

Ik heb laatst zo'n Medion MD8000 (dus NIET 8008!) gekocht.
Ik ben erachter gekomen dat mijn mobo een MS-6701 (MSI) is.
Nou heb ik gezocht op internet en vond daar alleen een biosupdate van de Medion MD5000.
Ik heb verschillende topics gelezen en ik ben erachter gekomen dat het mobo van de MD5000 hetzelfde is.
Kan ik deze biosupdate ook gebruiken voor mijn MD8000?

P.S. Ik ben ook nog ff bij de Duitse Medion site geweest en vond daar ook iets van MD8000 er stond iets van 2,66Ghz :?

Als jullie me kunnen helpen, bedankt.

O ja, op de Duitse site staat een biosupdate van maart en op de Nederlandse een biosupdate van december.Nou weet ik dus ook niet welke ik moet gebruiken aangezien ik liever een Engelse wil.

[ Voor 16% gewijzigd door MyNameIs op 29-03-2003 14:35 ]

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:18

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

je zegt het volgens mij zelf al, jouw MD8000 heeft hetzelfde mobo als de MD5000 dus waarom zou het dan niet gaan denk je?

[specs]

• MyNameIs
Nou, ik heb het zelf maar uitgeprobeerd. Geen fouten, maar het heeft niet echt geholpen denk ik. Ik kan mijn 80GB nogsteeds maar voor voor 32GB gebruiken :(

Maargoed, ik heb ergens in het bios iets van S.M.A.R.T. ofzo zien staan, weet iemand wat dat is?

Verwijderd

heb je niet tovallig een jumper op je HD zo staan dat ie maar 32 aangeeft, ik kan dat iig bij mijn maxtor schijf doen.

SMART is simpel gezecht een systeem om te kunnen kijken hoe goed je HD nog is.

vertel ons ook even om welke HD het gaat (merk, type)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 16:19 ]

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 16:14:
heb je niet tovallig een jumper op je HD zo staan dat ie maar 32 aangeeft, ik kan dat iig bij mijn maxtor schijf doen.

SMART is simpel gezecht een systeem om te kunnen kijken hoe goed je HD nog is.

vertel ons ook even om welke HD het gaat (merk, type)
lastig he kijken? in zijn sig staat duidelijk een 80gb ibm

[specs]

• MyNameIs
Het gaat dus om een 80GB IBM, het type was dacht ik 120GXP of 180GXP dat weet ik niet meer precies.
Er zit wel een jumper op van iets van 32GB. Als ik die erop gooi, dan reageert mijn comp niet meer en zegt die doodleuk geen hd inserted ofzoiets 8)7
Ik heb em nu weer op de oude stand gezet.

Ik heb ook gelezen dat je iets van een aparte hd controller kan kopen? Maar die gassies die bij mij in de dichtsbijzijnde computerzaak werken, die snapten er niks van. Gewoon een biosupdate doen zeiden ze en dat zeggen ze dan ook weer doodleuk :9~
Maargoed, zouden jullie me er misschien meer informatie over kunnen geven?
Is dat gewoon een schakeltje ofzo wat ik op mijn moederbord moet prikken?

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

het probleem zit hem dus niet in je moederbord maar ergens bij je hdd dus lijkt het me dat je topic meer kans maakt in Opslagmedia & I/O Controllers

[specs]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14
Ah, een disk probleem. Schop PMG -> OM en titlechange :) Tip, lees de OM FAQ door, daar staat heel veel over dit soort dingen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Dit probleem heeft gewoon te maken met die jumper, zeker weten, ik had hetzelfde probleem.
Gewoon goed kijken naar de jumper instellingen (er zijn 2 reeksen van instellingen);
Als je een ide controller koopt zal je prob niet weg zijn aangezien het die jumper is dat verkeerd zit.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees de OM FAQ dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.