Loadbelancing script

Pagina: 1
Acties:

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 15:38

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
Ik ben bezig met één script die uitzoekt wel welke server het drukt bezet is en dan zelf één andere webserver kiest nu kom ik niet verder dat ik de load kan zien maar kan helmaal niks vinden hoe ik verder moet gaan nu is me vraag heeft iemand er wel eens ervaring mee gehad en kan mij verder op weg helpen ik wil het liest geen loadbelancing kopen is me iets te duur

Stefan

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Wat had je zelf in gedachten om het op te zetten? Wat voor een servers draai je? Wat lukt er wel? Wat niet?
Geef es wat meer info dus :) Het is hier geen helpdesk, maar we verwachten inspanning van een topicstarter :)
Verwacht dus ook geen volledig script maar tips :)

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
Glimi schreef op 29 March 2003 @ 14:25:
Wat had je zelf in gedachten om het op te zetten? Wat voor een servers draai je? Wat lukt er wel? Wat niet?
Geef es wat meer info dus :) Het is hier geen helpdesk, maar we verwachten inspanning van een topicstarter :)
Verwacht dus ook geen volledig script maar tips :)
Dat snap ik helemaal

Er draaien 4 linux server's
Ik zat te denk zo draai je naar de index gaat dat je gelijk door woordt verstuurd naar één van de 4 linux server's die het minsten load heeft van de proc

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:01

ripexx

bibs

Kijk eens naar round robin DNS, zeker als het ongeveer gelijke servers zijn, dan mag dat geen probleem zijn. Verder denk ik niet dat je dit op script niveau wilt doen.

Zie ook het volgende artikel : reviews: Loadbalancing bij Tweakers.net Oja we wachten nog op deel 2 :P ;)

buit is binnen sukkel

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 15:12

alienfruit

the alien you never expected

Je hebt toch programma's hiervoor?
LVS ofzoiets

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
Ik heb toch mischien te ver te denken het volgenden zouw inpresiepen ook kunnen zo draai je op de index komt dat je elkeer naar één andere server door woordt verbonden dus dat elke gebruiker naam één andere server gaat nu is de vraag is dat mogelijk of bestaat zo iets niet?

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:01

ripexx

bibs

Maar als je dan toch over vier servers beschikt, dan wil je dat elke eerste hit terecht komt bij die ene server met dat scriptje. Dus wat als je ene server er nu mee ophoud? Dan staan die andere drie ook niets te doen. Loadbalancing is niet alleen iets wat betrekking heeft over het verdelen van de load maar er zit meer achter, zoals redundancy etc.

buit is binnen sukkel

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
round robin DNS maar dar heeft weer één nadeel als iets uit valt heb ik gelezen dat de rest soms/vaak geen request krijgen dus nu weet ik het ook niet meer
Pagina: 1