[Eudora + Norton] Voorkomen dat virusmailtjes binnenkomen

Pagina: 1
Acties:

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 22:13

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ik heb op mijn computer Eudora + Norton Antivirus 2003 geïnstalleerd.

Nu krijg ik van een zeker persoon die bij planet is aangesloten regelmatig virusmailtjes. Naar mijn mening zijn ze niet zo heel erg gevaarlijk, aangezien het .scr's zijn en gezien het feit dat Norton ze allemaal opvangt.

Wel vind ik het heel irritant om die mailtjes te verwijderen. Ik heb al een filter ingesteld in Eudora, maar het lijkt niet te werken, aangezien de mailtjes eerst door norton heenkomen.

Eigenlijk wil ik dat die maitjes reeds op de mailserver (van mijn .nl hostingservice) worden geblokkeerd. Is daar een methode voor? Misschien via een speciaal bestand dat ik op mijn server moet plaatsen...

Alvast bedankt voor de hulp

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Misschien via een speciaal bestand dat ik op mijn server moet plaatsen...
Dan zou je wel moeten zeggen wat daar draait :Y)
Maar dit kan je beter opnemen met je provider, die zal je beter kunnen uitleggen wat er serverside mogelijk is.

Als alternatief zou je zelf een willekeurige mailserver kunnen installeren die alles binnenhaalt, waarna je filtert voordat NAV aan de beurt komt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik snap je probleem niet helemaal. Ik heb ook een tijdje van steeds dezelfde persoon virussen gekregen. Toen ik in Eudora een filter instelde, gooide hij ze steeds netjes automatisch in de trash, terwijl ik ook Norton Antivirus draai. Heb je de filter wel goed ingesteld dan? Misschien omdat je filtert op bestandsnaam, probeer eens te filteren op afzender of onderwerp ofzo, dan onderschept de filter de mail voordat Norton aan de slag gaat.