Toon posts:

Veranderen van Werkgroep zonder opnieuw opstarten?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen ik had een vraagje...

namelijk of het ook mogelijk is een werkgroep van je pc te verandren zonder de pc opniuew op te starten want ik heb namelijk een laptop en als ik dus bij me pa en ma kom heeft die weer een andere werkgroep als mij thuis en als ik dus op inet en local network wil komen moet ik eerst dus die werkgroep weer aanpassen en dat wou ik dus allemaal ff wat sneller laten doen zonder opnieuw op te starten...

dus hoop dat iemand hier iets over weet...

TnX in advance

• MALobert
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 14:13:
hallo mensen ik had een vraagje...

namelijk of het ook mogelijk is een werkgroep van je pc te verandren zonder de pc opniuew op te starten want ik heb namelijk een laptop en als ik dus bij me pa en ma kom heeft die weer een andere werkgroep als mij thuis en als ik dus op inet en local network wil komen moet ik eerst dus die werkgroep weer aanpassen en dat wou ik dus allemaal ff wat sneller laten doen zonder opnieuw op te starten...

dus hoop dat iemand hier iets over weet...

TnX in advance
Hmm tsja ... het blijft windows...opnieuw opstarten blijft een vereiste voor dat soort dingen.
Ik weet wel dat het met linux en samba heel gemakkelijk gaat zonder rebooten....maar ik weet niet of je dat op je laptop wil hebben ..???

Verwijderd

Topicstarter
nou ik ben er inmiddels al achtergekomen dat dat dus wel mogelijk is namelijk met een programmaatje genaamd multinetwork manager dus wel gaat...

Werkt perfect past nu mijn werkgroep alles aan ook mijn ip nr's voor de verschillende netwerken echt alles share's alles.....

Kan dit aan iedereen aanraden met hetzelfde probleem....
Gebruik BTW Windows XP Pro.

Maar in ieder geval voor het snelle reageren...

• MALobert
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 15:09:
nou ik ben er inmiddels al achtergekomen dat dat dus wel mogelijk is namelijk met een programmaatje genaamd multinetwork manager dus wel gaat...

Werkt perfect past nu mijn werkgroep alles aan ook mijn ip nr's voor de verschillende netwerken echt alles share's alles.....

Kan dit aan iedereen aanraden met hetzelfde probleem....
Gebruik BTW Windows XP Pro.

Maar in ieder geval voor het snelle reageren...
die heb ik ook geprobeerd, maar dan moet je toch wel elke keer rebooten als je van "netwerk" veranderd.... ??

[ Voor 3% gewijzigd door MALobert op 29-03-2003 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
nope

Verwijderd

Ik heb em ook, en als ik de instellingen van de werkgroep wijzig in MnM dan moet ik wel rebooten. Ook winxp prof... Heb je in MnM twee verschillende werkgroepen staan en "apply" je de instellingen ook als je in windows komt?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
wisselen van werkgroep is kennelijk nogal iets ingrijpends, want het is volgens mijniet mogelijk zonder opnieuw opstarten..

Verder een beetje off-topic misschien, maar waarom wil je precies van werkgroep veranderen? Want voor alleen filesharing maakt de werkgroep niks uit (je kunt gewoon door andere werkgroepen browsen in netwerkomgeving)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Valkyre

Kitesurf FTW!

je hoeft tog niet te veranderen van werkgroep, bijvoorbeerl bij ons op school heeft een jongen zijn werkgroep : werkgroep, en ik en een paar ander :workgroup.

dan kan ik allen pcees zien in beide werkgroepen

edit: oops is al gezegd sorry

[ Voor 8% gewijzigd door Valkyre op 31-03-2003 03:03 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1