Toon posts:

ME install gaat fout.....please help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik zit op een oud beestje ME te installeren, en dat gaat goed tot na de eerste install.dan gaat ie bij het plugplay detecten opeens rebooten een paar keer.....en gaat ie scandisk runnen enzo en dan weer door.

uiteindelijk ging ie wel door, maar gaf tijdens het installeren nog vage fouten als "regsrv32.dll cuased error in kernel32" en "mstime.dll corrupt or not installed" niet echt fijn dus... goed ik liet em maar gaan...en hij kwam uiteindelijk wel in ME.....maar de muis deed het niet meer.ik kreeg em met geeen mogelijkheid werkend......zowel via ps2 als serieel.......

iemand een idee wat ik kan doen ? de install cd is ok, heb ik al eerder gebruikt op andere pc. geen krassen niks.

ik ben nu opnieuw aan het installeren, met alle kaarten eruit (behalve vga) en dan hoop ik dat de muis het wel blijft doen....

maar iemand nog tips ?

Verwijderd

Wachten of het nu wel werkt, anders geheugen testen.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm tijdens install alweer spontane reboots......kan niet goed zijn....

Verwijderd

Topicstarter
das dus mooi klote want dan gaat ie weer opnieuw HW detect doen enzo....ik ben bang dat mn muis t weer niet doet straks...maar we zullen zien....

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif
Zou je deze wat vaker willen gebruiken alsjeblieft, anders wordt het topic redelijk onoverzichtelijk ;).

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

idd memcheck, wat zijn de rest van je specs?

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan een memcheck doen, iemand een link naar een progje? pff specs....pentium 1,asus mobo tx97x dacht ik, matrox millenium II.niet echt spannend dus......voor de rest doe ik er een modempje en een awe64 in.tenminste.....als mn muis het straks doet dan.....

hij gaf geen errors meer tijdens install iig....maar nu boot naar windows...kijken of muis het doet....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
aaahh nee....hij is nu netjes in ME gekomen....maar muis doet t niet! iemand een tip daarvoor ?

• Beercase

Beercase

So soft!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 14:20:
aaahh nee....hij is nu netjes in ME gekomen....maar muis doet t niet! iemand een tip daarvoor ?
Misschien is je muis brak?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Werkt je muis wel op een andere computer anders zal die daar ook ni werken?
:) Linkje naar memtest is http://www.memtest86.com om je geheugen te testen op fouten.

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor de link, ik zie nu in device manager dat ie vmouse.vxd niet kan laden....wat logisch want die staat nergens op c: :) die heeft ie blijkbaar overgeslagen door het spontane rebooten tijdens install....er staat dus run setup opnieuw maar dat doe ik niet, want dat krijg ik hetzelfde, weet iemand hoe ik snel die vxd op mn me cd kan vinden? staat in de cabs toch ?

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 29 maart 2003 @ 14:25:
Werkt je muis wel op een andere computer anders zal die daar ook ni werken?
:) Linkje naar memtest is http://www.memtest86.com om je geheugen te testen op fouten.
nee man.muis doet het tijdens install wel...maar nu dus niet meer...maar komt dus door missende vmouse.vxd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 14:26:
[...]

nee man.muis doet het tijdens install wel...maar nu dus niet meer...maar komt dus door missende vmouse.vxd
Copier dat bestand dan van een andere pc ofzo

• Beercase

Beercase

So soft!

in veilige modus dan? Als dat wel werkt kun je daar nieuwe drivers installen....

Verwijderd

Misschien is het het verstandig om Windows 95 te installeren op het beestje? (Als je die hebt natuurlijk)

Mijn ervaringen met ME waren allemaal niet echt gebruiksvriendelijk.. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Beercase schreef op 29 maart 2003 @ 14:29:
in veilige modus dan? Als dat wel werkt kun je daar nieuwe drivers installen....
ja dan werkt ie wel...maar hij doet t niet normal......vrreemd

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 14:37:
Misschien is het het verstandig om Windows 95 te installeren op het beestje? (Als je die hebt natuurlijk)

Mijn ervaringen met ME waren allemaal niet echt gebruiksvriendelijk.. :'(
ummm nee. want ik wil meerdere users erop zetten, dat gaat me ME wel , 95 niet...en95 is toch wel heel erg ooud...

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[img=40]url=http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif[/img]
Please, gebruik hem gewoon.

Voor ontbrekende bestanden, of problemen hiermee, kun je even zoeken op GoT of op support.microsoft.com. En heb je je geheugen nou al getest?

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 18:44

grimson

domeingrommer

Windows98SE !

Het OS voor oudere machientjes !!

• Beercase

Beercase

So soft!

Of 2000

Verwijderd

Topicstarter
grimson schreef op 29 March 2003 @ 14:45:
Windows98SE !

Het OS voor oudere machientjes !!
kun je dan ook meerder users met eigen desktop hebben ?

Verwijderd

Ik weet niet wat voor mobo je hebt..
maar ik ken het probleem het is vaak een onboard geluidskaartje die dit veroorzaakt,
ik weet niet niet die aanstaat :? ?
dit kan je in de Bios uitzetten,

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 14:53:
Ik weet niet wat voor mobo je hebt..
maar ik ken het probleem het is vaak een onboard geluidskaartje die dit veroorzaakt,
ik weet niet niet die aanstaat :? ?
dit kan je in de Bios uitzetten,
een asus tx97x, zonder audio onbaord

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 22:33

Scatman_II

R9500 Pro >:)

gebruik de editknop aub :) Die ziet er dus zo Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif uit

Dis erg onoverzichtelijk zo...

Verder moet je proberen aan Windows 98SE komen, windows ME is gewoon de slechste windows ooit uitgebracht [in mijn tijd ieg :) ] en bovendien zit dat binnen een week zwaar verstopt en vervuild...
Niet doen dus.

[edit]
Nee, geen directe ervaring, wel een heeele berg vrienden / bekenden die de meest vreemde problemen met dat OS hadden. [in 1 keer alle .exe files onbruikbaar of het boot gewoon niet meer enzow... Bergen corrupte bestanden, etc, etc. :) Bespaar jezelf de ellende ;) ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Het hangt er ook een beetje van af wat je ermee wilt gaan doen he?

In windows 95 kan je ook meerdere gebruikers aanmaken. Ik weet dan windows 95 zeker minder vraagt van je systeempje... dus dat je meer over houdt voor andere prg..

Wat al eerder na voren is gekomen is, dat je natuurlijk ook windows 98 kunt installeren...
Misschien gaat dat beter?

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 29 March 2003 @ 14:44:
[[url=url=http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif]afbeelding[/url]]
Please, gebruik hem gewoon.

Voor ontbrekende bestanden, of problemen hiermee, kun je even zoeken op GoT of op support.microsoft.com. En heb je je geheugen nou al getest?
ja ben ik aan het doen, hoe lang duurt dat wel niet? er zit maar 64mb in en hij is al 15min bezig?

Verwijderd

Topicstarter
ok allemaal ik ga 98se proberen, bedankt voor de hulp, memory was ok.ik laat het nog weten of het lukt.
Pagina: 1