Toon posts:

[PostgreSQL] pg_dump info needed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik had even 2 vraagjes over het behandelen van evenementen tijdens het maken of terugzetten van een backup in psql.

(1) Als je met pg_dump een backup maakt van je database en op dat moment probeert er net nog een gebruiker op je site zich aan te melden (bij aanmelden worden zijn gegevens dus in de database geschreven)

Worden op dat moment de gegevens dan in de database geschreven, of worden die dan gewoon simpelweg niet verwerkt???
Ik vindt het niet belangrijk om te weten of de gegevens van deze actieve gebruiker ook in de backup komen, want dat komt bij de volgende backup dan wel weer.

(2) Of tijdens het terugzetten van een backup, de op dat moment ingevoerde gegevens gewoon verdwijnen of dat er dan een foutmelding tevoorschijn komt. Waardoor ik de gebruiker kan waarschuwen dat hij/zij het straks nog een keer moet proberen.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

1. Je krijgt een consistente backup ja, dus als iets of iemand tijdens het backuppen wat wijzigt zal die wijziging niet doorgevoerd zijn in de backup :)

2. Dat hangt ervanaf. Als je ervoor kiest de 'clean' optie te doen, dan worden de tabellen gedropped en opnieuw aangemaakt. Zoniet dan krijg je per falende query een foutmelding en de rest probeert ie door te zetten.