cdrw word niet meer herkend na mislukte brandpoging

Pagina: 1
Acties:

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 22:35
ik heb hier dus een cdrw'tje liggen dat helemaal niet meer herkend word (er lijkt geen cd in te zitten). Het is sinds ik er op probeerde te schrijven, maar (buffer underrun) de writer is halverwege gestopt. Nu word hij dus niet meer herkend. Heeft iemand ideeën? Hij is getest in 2 writers en alle 2 zien geen cd.

ik weet niet of het handig is om te weten: het is een cdrw van 700mb en kan tegen 4x beschreven worden.

greets,

Mayco

Verwijderd

dus je hebt een recordable cd die je verneukt hebt, en vervolgens vind je het gek dattie het niet meer doet???

• Mayco
het is een cdrw (rewritable)

Verwijderd

Mayco2 schreef op 29 March 2003 @ 13:34:
het is een cdrw (rewritable)
excuses. ik moet beter lezen.

voor een rewritable geldt ook dat als de configuratiestrip toevallig verneukt is je niets meer hebt aan de cd. de data is er waarschijnlijk wel af te halen met een recovery progsel, maar een rewritable die eenmaal problemen geeft is nooit meer te vertrouwen.

• Mayco
en wat is die "configuratiestrip"? Kan die dan beschadigd raken door een mislukte brandpoging?

Verwijderd

Mayco2 schreef op 29 March 2003 @ 13:47:
en wat is die "configuratiestrip"? Kan die dan beschadigd raken door een mislukte brandpoging?
iedere cd is uniek. om te weten waar de laser moet beginnen met branden zit er op elke cd een soort test-rondje. en als die goed beschadigd is, zal je cd brander ook geen cd herkennen.

• Mayco
kortweg, er is niets meer aan te doen, en ik kan hem beter weggooien?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 13:44:
[...]

excuses. ik moet beter lezen.

voor een rewritable geldt ook dat als de configuratiestrip toevallig verneukt is je niets meer hebt aan de cd. de data is er waarschijnlijk wel af te halen met een recovery progsel, maar een rewritable die eenmaal problemen geeft is nooit meer te vertrouwen.
Nooit meer te vertrouwen??
Ik heb hezelfde ook gehad met een buffer underrun error.
Na een volledige format is de rewritable prima weer te gebruiken.

• Mayco
Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 13:53:
[...]

maar jij kon nog een volledige format doen. Hier zegt ie gewoon dat er geen cd insteekt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 13:53:
[...]

format? gewoon leegooien bedoel je? formatteren (joliet ofzo) gebeurt toch pas als je er weer iets op zet?

kapotte rw is meestal wel aan de praat te krijgen, maar je weet nooit zeker of de fout niet in de cd zelf zit (productiefoutje) en dan kan hij vroeg of laat weer opduiken. lullig als er net iets belangrijks op stond. en wat kost een rewritable nou eenmaal?

Verwijderd

Mayco2 schreef op 29 March 2003 @ 13:54:
[...]

maar jij kon nog een volledige format doen. Hier zegt ie gewoon dat er geen cd insteekt.
Bij mij zag windows ook geen cd meer maar in je brandprogramma kan je hem wel degelijk nog helemaal wissen.

• Mayco
niet dat het erg is (ik heb er nog een paar hoor), maar een productiefout is het zeker niet (hij heeft daarvoor wel goed gewerkt, en ook met files die de cd helemaal vullen).

• Mayco
Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 13:59:
[...]

Bij mij zag windows ook geen cd meer maar in je brandprogramma kan je hem wel degelijk nog helemaal wissen.
nero?

Verwijderd

Ik gebruik WinOnCD en CloneCD maar ik weet zeker dat in elk brandprogramma een wis functie zit, want hoe kan je anders weer herschrijven?? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 14:22:
[...]

Ik gebruik WinOnCD en CloneCD maar ik weet zeker dat in elk brandprogramma een wis functie zit, want hoe kan je anders weer herschrijven?? :)
in nero 5: menu recorder->rewritable wissen

• Mayco
als ik hem in nero wil wissen, dan zegt hij dus dat er geen cd inzit.
bij clonecd staat er mooi dat hij nog steeds aan het wachten is tot ik de cd insteek

Verwijderd

Mayco2 schreef op 29 March 2003 @ 14:30:
als ik hem in nero wil wissen, dan zegt hij dus dat er geen cd inzit.
bij clonecd staat er mooi dat hij nog steeds aan het wachten is tot ik de cd insteek
Tsja dan houd het hier voor mij op, bij mij heeft het wel gewerkt.
Misschien dat iemand anders nog een idee heeft.
Succes ermee.
Pagina: 1