Toon posts:

2 dvd rom spelers in 1 pc , is dat crash gevoelig ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb altijd gebruik gemaakt van WinDvD maar sinds ik een Philips
Combi DvD en Brander in het systeem heb wil het programma niet meer.

Ook het installeren van Windows zelf was niet mogelijk met deze
dvd-brander combi. Ik heb er speciaal een reserve dvd-rom speler in
moeten zetten om Windows op mijn systeem te krijgen.

De Philips combi geeft wel vaker problemen, maar kan nu een combinatie
van twee apparaten (Dvd+brander combi)+(normale dvd speler), gevoelig
zijn voor crashes ?

WinDVD vertikt het in elk geval op de Philips :/

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Moet gewoon werken hoor, 2 cd-roms is toch ook nooit een probleem geweest? Dat WinDVD er niet mee om kan gaan is iets anders, wel erg vreemd. Ik zou zeggen probeer het eens met PowerDVD :)

Verwijderd

Topicstarter
WinDvd werkt wel prima op mijn tweede pc (daar draai ik overigens WinME en op deze
pc WinXP )

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
In je bios Secundary Master en Secundary Slave handmatig instellen. Dat zou het conflict moeten oplossen.

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
Chello200 schreef op 29 maart 2003 @ 13:58:
In je bios Secundary Master en Secundary Slave handmatig instellen. Dat zou het conflict moeten oplossen.
Handmatig instellen, dus niet auto detect ?

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:21
Sorry dat ik het zeg, maar de branders van Philips vind ik kwalitatief behoorlijk bagger... Misschien werkt het met een combo van een ander merk (samsung, LG) wel goed?

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Jester schreef op 29 March 2003 @ 14:44:
Sorry dat ik het zeg, maar de branders van Philips vind ik kwalitatief behoorlijk bagger... Misschien werkt het met een combo van een ander merk (samsung, LG) wel goed?
Dat jij het een wat minder goede brander vind kan de topicstarter niet zo heel veel schelen hoor ;)

Echter ik denk eerder dat je een hardwarematige fout hebt. Staan bijvoorbeeld beide drives op secondary master of slave???

Want als zelfs de install van windows niet lukt, zou ik het eerder bij zo'n probleem zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Deze twee apparaten zitten wel bij elkaar op de secundary IDE lijn.
De standaard dvd speler op secundairy master en de philips combi op secondary slave.

Ik heb ze nu beiden handmatig ingesteld (cd-rom ipv Auto in de bios), en ik zal eens
zien wat dat opleverd

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Breng het apparaat maar trug, ik heb zelf hetzelfde probleem gehad. :O

Nieuwe firmware, drivers etc, werken niet.
Ik heb ook mensen van Philips aan de lijn gehad ed. en die konden er ook nix aan doen. :Z

Ik heb diezelfde drive nu vervangen voor een Pioneer DVD-119 en dat werkt perfect, en dat zelfs in combinatie met 2 cd branders, dvd brander en 2 harde schijven. >:)

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Pagina: 1