Sweex PCI Usb adapter Crashed

Pagina: 1
Acties:

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 22:41
Ok, ik zit hier met een probleem. Ik heb van de week een Sweex PCI -> 3xUSB adaper aangeschaft. Het systeem waar deze in ging was: pIII700 en nog wat enzo. Ik weet niet precies. MAar ik weet wel dat zodra ik hem in pci slot #1 steek, hij muurvast loopt zodra winXP zijn drivers aan het installleren is. Steek ik hem in pci slot #2, dan crashed hij nog voor de startup van windows. Een oude modem die in pci slot #1 zat leverde geen problemene op. Die was ook wel niet geinstaleerd maar toch.

Mijn vraag: Weet iemand waar dit aan ligt. Het lijkt mij erg stug dat het aan het kaartje ligt. Maar daar zal ik een update over doen want vanmiddag test ik thuis even of ie in me eigen computer wel werkt.

En 2: Ik zelf zat te denken, als ik nou éérst de drivers van de cd installeer zonder dat het kaartje in de computer zit en dan stop ik hem erin. Is dat een mjogelijkheid? Mischien ligt het aan de winXP drivers? Ik weet het allemaal niet zeker :(.

Dank

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

USB drivers zitten standaard in XP, dus daar moet het niet liggen. Wat voor chipset zit er op dat kaartje?

• ErA
Het heeft een via chipset..... * ErA denkt opeen aan de via 4in1 drivers........ Zou dat het kunnen zijn.

http://www.sweex.com/product.asp?pId=188 Dit is hem maar bij mij zitten er 3 aan de buitenkant en 1 aan de binnekant.

Ik heb geen bloody idee wat het kan zijn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het enige dat ik kan bedenken is dat het kaartje niet echt samen wil werken met je mobo, vast en zeker weer een of andere incompatibility issue van die via chip.
Had vroeger ook zo;n geval, wilde niet werken op mijn P3 systeempje dat ik toen had :( (wel op andere bakken).

• ErA
Okidokie. Nou hier dan maar een update: Hij werkt inderdaad gewoon in mijn eigen systeem zie sig. Maar ik hoop dus dat iemand ideeen kan geven over hoe ik hem kan laten werken in dit oudere systeem. Het heeft een via chipset. Mischien dat het installeren van de 4in1 drivers zal helpen maar adt betwijfel ik. Want thuis draai ik ook geen 4in1 drivers. Suggesties zijn welkom. dank