Toon posts:

Via linux met VPN connecten

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem (heb de search en google al gebruikt en kon niets vinden).

Ik heb ipchains draaien op mijn linux server die verbonden is met het internet. Via deze linux bak krijgt de rest van het netwerk internet. Nou wil ik vanaf een windows XP pc een VPN maken (gewoon de normale manier, verbindingen, nieuwe vpn).

Maar dit lukt niet. Sluit ik deze windows XP bak nou direct aan op het internet dus zonder de linux server dan lukt het wel.

Maar ik krijg het niet voor elkaar om die ipchains te veranderen zodat ik het wel met tussen komst van de linux server kan doen.

Ik heb gezocht en veel over iptables gevonden, als ik dit wil doen begint de server te janken over het feit dat ik mijn kernel moet updaten (is nu 2.4.18) en daar heb ik dus te weinig verstand van en momenteel geen tijd voor.

Iemand een manier hoe het met ipchains kan. Bedankt alvast.

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 15:52
Wat wil je nu eigenlijk?

• een Virtual Private Netwerk
Network Address Translation

Voor het eerste heb je FreeS/WAN nodig.

Voor de tweede moet je eens dit lezen!

;)

My weblog

Verwijderd

Ik lees wel dat je hebt gezocht (kon niets vinden :? ) maar ik lees nergens wat je zoal hebt geprobeerd. Wat je wilt bereiken met deze draad is dat wij even voor gaan kauwen hoe jij zoiets moet gaan aanpakken. En dat is niet de bedoeling van NOS.

Lees NOS policy - updated 28/03/03 eens door. Ik zie in deze post onvoldoende aanknopingspunten om deze open te laten.

Dit topic is gesloten.