Toon posts:

[WINxP]

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude pentium 3 met een sis 5600 chipset alleen ik krijg de harde schijf niet op dma mode , de bios zegt dat de hard disk udma5 ondersteunt maar windows zet hem op pio modus, weten jullie een manier om het te forcen op dma ?

p.s. al die siside drivers zijn niet voor winxp

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je bent vergeten je topictitel af te maken :+
Zou je een suggestie kunnen doen voor een nieuwe titel en deze via Schop een Modje of via een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif door willen geven? Bvd :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

3 gedachten om je mee te geven:

1: juiste IDE kabel ?
2: zoals je zelf al zegt zijn niet voor winXP die overigens altijd DMA inschakeld
wanneer mogelijk.
3: vermeld de volgende keer even wat voor schijf je heb en bezoek de site van
de fabrikant ook even.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Die chipset ondersteunt gewoon DMA.
Ofwel de drivers in Windows XP zijn niet ok (ik denk van wel), ofwel je hebt niet de goede drivers van SiS te pakken.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Maar de BIOS zegt wel udma5? Heb ook de juiste ide drivers alleen download.sis.com is dood dat hele bedrijf is volgens mij brak het enige wat ik nodig denk te hebben is een programmatje die dma kan forcen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

blackd schreef op 29 maart 2003 @ 12:54:
Je bent vergeten je topictitel af te maken :+
Zou je een suggestie kunnen doen voor een nieuwe titel en deze via Schop een Modje of via een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif door willen geven? Bvd :)

^^ zou je dus even een titel kunnen voorstellen :)
Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 12:58:
1: juiste IDE kabel ?
3: vermeld de volgende keer even wat voor schijf je heb en bezoek de site van
de fabrikant ook even.

^^ ook handig om even op te reageren ;)

DMA forceren onder XP: [google=xp force dma] ==>
If you are sure your drive is DMA but XP seems stuck on PIO. First check in device manager under IDE controllers that you have it set to "DMA if available" for your DVD Rom. If you reboot and recheck and it is still stuck on PIO which mine were then go to run and type in regedit. Find the following key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\ {4D36E96A-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\000X

000X "X" being the number of the controller such as 0001 for primary and 0002 for secondary. Under this location find the key "MasterIdDataCheckSum" or "SlaveIdDataCheckSum" depending on which one your drive is and delete the value for the key. this will force XP to redetect your drive after reboot. Please be careful when editing your registry.

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 29-03-2003 17:33 . Reden: layout verbeterd ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
site van fabrikant bezocht ook niks het is een IBM 40 gig schijf 7200 rpm was er maar een simpel progje zoals bij via chipsets kies udma 5 klaar

• blackd
  • Niet online
Dit topic gaat dicht tot er een nieuwe topictitel is aangegeven :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.