Toon posts:

Hardware monitor error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Telkens als ik opstart geeft de pc een error over de hardware monitor. Hij zegt dat je dan bij power->hardware monitor in de bios moet kijken. Dus heb ik daar gekeken. Nu staat er onderin iets over voltages enzo. Nou, al die lettertjes zijn blauw behalve de onderste (12 V) die is rood en staat op 10.85 V.
Weet iemand wat het probleem is???

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hardware monitor is zegmaar het in de gaten houden van je hardware en heeft niets met dat ding waar je naar kijkt te maken.

Volgens die metingen is je voeding redelijk brak, wat zijn eigenlijk de andere voltages die er staan? En het zou trouwens ook best een foute meting kunnen zijn, als je systeem verder stabiel werkt zou ik me er eigenlijk niet veel zorgen over maken :)

Move VB --> OH

Verwijderd

Topicstarter
MB temperature 28 graden Celcius
CPU temperature 48 graden Celcius
CPU fan speed 2265 RPM

vcore voltage 1.60 V
+3.3 V voltage 3.37 V
+5 V voltage 4.62 V
+12 V voltage 10.81 V

Er lopen ook twee strepen horizontaal door mn beeldscherm, ze zijn bijna niet zichtbaar maar zou het er iets mee te maken kunnen hebben???

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

je 12v wijkt echt veel af, ik weet niet of het daar aan kan liggen, maar goed is t niet iig

Verwijderd

Topicstarter
Kan het kwaad??? Zou het schade kunnen toe brengen, of is het voltage niveau te laag en zou dat de verklaring voor de strepen in mn beeld kunnen zijn??

En wat zou ik er eventueel aan kunnen doen?? Ligt het bijvoorbeeld aan het voltage niveau in huis of ligt het probleem bij de monitor??

Deze pc is net nieuw en bij mn oude had ik er nooit last van. Het beeldscherm is trouwens van iiyama.

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net op de site van iiyama dat die 2 strepen een soort draadjes zijn die voor meer stabiliteit zorgen, dus dat heeft er niks mee te maken.

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 14:06
die draadjes zitten in elke crt monitor. die zorgen inderdaad voor stabiliteit. Hoe het werkt daarvoor moet je niet bij mij wezen. daarvoor zijn anderen...

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan het kwaad of kan ik gewoon blijven computeren???

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat verhaal over die draadjes enzo -> daarvoor kan je beter in V&B zijn. (daar even rond zoeken, zal vast en zeker wel genoeg over te vinden zijn)
En wat zou ik er eventueel aan kunnen doen?? Ligt het bijvoorbeeld aan het voltage niveau in huis of ligt het probleem bij de monitor??
Dit kan komen door te veel apparaten aan je voeding te hangen waardoor die het niet echt meer trekt. Dit kan ook gewoon komen door een brakke voeding. Maar ik sluit me bij Pollewob aan: Als je geen instabiliteit merkt zou ik er niet echt naar omkijken, voor hetzelfde geld is het gewoon een metings-foutje. En met zo'n voltage op de 12V lijn merk je het meestal wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn pc aangesloten via een verlengsnoer. Maar mn monitor zit op een apart stopcontact, dat kan het probleem dus niet zijn. Het zal wel een meetfout zijn :)

iig bedankt, misschien dat ik iiyama nog even mail om te vragen wat die er van vinden.

Verwijderd

Niet elke monitor heeft die twee streepjes, het is iets dat typisch bij trinitron technologie nodig is. Voor mij een afweging om geen trinitron te nemen. Hoe goed die technologie ook is, die streepjes ergeren mij mateloos!

Verwijderd

Topicstarter
het valt best wel mee, zo erg zie je ze nou ook weer niet, alleen maar als je erop let 8)7

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 19:11:
Niet elke monitor heeft die twee streepjes, het is iets dat typisch bij trinitron technologie nodig is. Voor mij een afweging om geen trinitron te nemen. Hoe goed die technologie ook is, die streepjes ergeren mij mateloos!
Ik werk nu 1,5 jaar met een Trinitron beeldscherm, in het begin merkte ik die streepjes ook op, na een maand zag ik ze niet meer :).

Verwijderd

Topicstarter
Mn +5 V voltage is nu ook te laag: 4.42 V
Kan ik er echt niks aan veranderen, minder apperaten op een aansluiting/groep ofzow???
Trouwens, mn pc liep net ook vast bij het opstarten, na de reset kwam ik automatisch in de bios, er was een melding dat de snelheid van de processor verkeerd staat, terwijl mn processor 2.533 GHz is en hij daarop ingesteld staat :/
Zou er een verband tussen kunnen zitten, dat ie misschien gewoon te weinig stroom krijgt??

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:41

RammY

Dát!

Je voeding is gewoon kapot. Zorg dat je ergens een andere voeding haalt en het erinzetten is een fluitje van een cent. Want je 12v is echt TE laag. Je 5v begint ook al aardig. Als ze lager worden kun je strax je pc nie meer opstarten. Heb ook al es zoon voeding gehad.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:58

Valkyre

Kitesurf FTW!

het kan ook zijn dat zijn voeding gewoon te licht is voor zijn systeem. misschien iets meer specs.
en zoniet ja dan is je voeding gewoon brak

iRacing Profiel

Pagina: 1