Toon posts:

Geen kiestoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een probleem.
ik heb ergus internet aangesloten via analoge tel.
ze hebben daar voicemeel en maar 1 foon

nu heb ik een kabel getrokken naar het externe modem en een stekker tussen de ISRA en de telefoonstekker gezet. Als ik dit doe heb ik geen kiestoon meer :(
als ik de telefoon weer gwoon insteek doettie hut wel weer.
Ik heb ook geprobeerd de telefoon NA het modem in te steken en dan doettie het wel :S
Als ik een gewone simpele telefoon pak en die in die stekker van de internet kabel steek doettie het ook gwoon.
Is er een manier dat ik dit zo kan maken dat ik de telefoon met voicemeel gwoon in die andere stekker kan stoppen zodat hij het doet. (moet er spanning op die kabel staan ofsow :S

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Je hebt voor analoge telefonie slecht 2 draden nodig, deze hebben geen polariteit of iets dergelijks, je mag ze dus gewoon omdraaien.

Misschien is de kabel van t modem niet goed, zodat jij op een of andere manier een soort kortsluiting maakt op t tweede aansluitpunt?

Verwijderd

Probeer het nog eens uit te leggen. Ik snap er niet echt iets van.
Telefoon met voicemail ? ?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 15:37

Korakal

Up up up!

Nou weet ik niet of het aan mij ligt hoor... ik heb jouw verhaal nu een paar keer gelezen maar ik begrijp er weinig van. Welke stekker/aansluiting zit nou waar :?
Kun je er misschien een tekeningetje van maken? Al is het maar in paint ofzo.

O en je hoeft hier geen MSN taal te spreken hoor, je mag wel gewoon Nederlands typen :)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb hut eens uitgetekent

Afbeeldingslocatie: http://superdelux.nl/files/inet.jpg

met alleen de rode lijnen aangesloten doettie hut niet.
met de rode en de blauwe lijnen aangesloten (en de lijn tussen isra en vm weg) doettie het wel :S

is er nou een manier om dit te doen zonder die rode verbinding?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ik neem aan dat je met 'voicemail' een antwoordapparaat bedoelt?

Verder kom ik ook met je tekening er niet helemaal uit... Je zegt met alleen de rode lijnen aangesloten doet 'ie het niet; nee da's logisch want dan komt er geen signaal van je ISRA.

Ik heb even een tekeningetje gemaakt; 2 manieren waarop je het zou kunnen doen. Misschien is het dan duidelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhurk.nl/mark/got/telefoonschema.jpg

[edit]
Nog een derde bij bedacht, wat het ook nog zou kunnen zijn. De rode lijnen zijn overigens telefoonsignaal, voor de duidelijkheid. De blauwe is serieel/USB, maar die doen er niet toe.
Kun je aangeven welke situatie de jouwe is? En waar het nou precies misgaat?

[ Voor 30% gewijzigd door Korakal op 08-04-2003 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry het moest "blauwe lijnen" zijn :S

maaruh 1 en 2 zijn hetzelfde en die doen het niet en 3 doet het wel maar mijn vraag was of het ook op een of andere manier te omzeilen was zodat het op "jouw" manier 1/2 gaat

• Korakal

Korakal

Up up up!

Als je gewoon de juiste draden (de middelste twee) van beide lijnen op het ISRA drukt moet het geen probleem zijn; een eventuele aftakking werkt hetzelfde.
Overbelasting kan het probleem niet zijn, anders had 'ie het volgens 'mogelijkheid 3' ook niet gedaan.
Andere manieren dan simpel 2 draadjes met elkaar verbinden zijn er gewoon niet, maar zoveel kan hier toch niet fout gaan? Check anders je bedrading eens, misschien zit daar een defect in?

Verwijderd

Topicstarter
kan ik de 2 draden misschien omdraien wat joca zegt (kan dit geen kwaad? )

maar de bedrading is goed anders zou het modem het ook niet doen...

• Korakal

Korakal

Up up up!

Omdraaien is geen probleem; echter dit zou ook geen verschil mogen uitmaken.
Maar, niet geprobeerd = altijd mis :)

Als je 't op manier 1/2 aansluit en ALLES doet het niet, dan lijkt het inderdaad het meeste op kortsluiting. Gebruik je nu voor de verbinding ISRA <-> telefoon dezelfde kabel als waarmee je modem <-> telefoon aan de praat hebt gekregen? Misschien zit 't in die draad?

• djexplo
  • Laatst online: 21-12-2025
Je mag zo ie zo geen lus maken in je telefoon lijn, dit heeft er mee temaken dat het signaal een golf is. ;)

Aangezien op een bepaalde punt een deel van het signaal een langere weg door de lus heeft afgelegd dan het signaal wat rechstreeks op dat punt kwam. Dan is het signaal uit de langere weg b.v. al bezig met het laagste gedeelte van de golf en het korte deel nog met het hogere deel van de golf. De spanningen zijn dus ongelijk van de twee wegen. :7

Aangezien de spanning op een knooppunt altijd aan elkaar gelijk zijn (Kirchof), moet het signaal dus veranderd zijn wil het hier aan voldoen van daar dat er geen kiestoon staat. (8>

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• djexplo
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 10:34:
kan ik de 2 draden misschien omdraien wat joca zegt (kan dit geen kwaad? )

maar de bedrading is goed anders zou het modem het ook niet doen...
Yep het zou kunnen dat het nu zo zit :
------\/-----------------
------/\-----------------
voor telefoon modem boeit het niet dat de draaidjes omgedraaid zitten. Maar als je die draadjes weer in een lus aan elkaar gaat maken werkt het natuurlijk niet :7

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
bij mogelijkheid 1/2 doet het modem het wel maar heb ik geen kiestoon bij telefoon :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 10:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of je die dingen kent maar das een telefoonstekker met 4 gaatjes achterin waar je een andere telefoonstekker in kunt steken. die heb ik gebruikt en zover ik kan denken word er dan nergens een lus gemaakt.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ja die ken ik. Ik zou zeggen: schroef die stekker open en let erop of de pootjes 1-op-1 worden doorverbonden.

Ik ben pasgeleden bij iemand met de telefoonlijn bezig geweest die ook zo'n stekker had, wat bleek? De onderste pootjes werden met de bovenste doorverbonden en andersom. Dat gaat natuurlijk NOOIT werken. Dus kijk of dezelfde pootjes door de draadjes doorverbonden worden.

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Als ik het goed begrijp heb je dus telefoon wcd tussen de ISRA en een bestaande wcd bij geplaatst , en als je daarin een telefoon of een lege stekker stopt dan is het einde van de lijn dood.
Als dat zo is , dan heb je de verkeerde aansluitschroefjes in de bijgeplaatste wcd gebruikt.
Ik denk dat jij A' , B' hebt gebruikt.
Als je heel goed kijkt zijn dat verbreek contacten .(kan je niet afluisteren met je telefoon als iemand met de laatste wcd aan het bellen is)
Jij moet dus de A en B gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zeg maar de bovenste 2 gepakt die het verste uit elkaar staan. (ik had een bestaande opengeschroeft en dezelfde aansluitingen gepakt). Wat makkie zegt is waar, maar de telefoonstekker word zeg maar tog alleen verlengd, want je steekt hem in de andere stekker (wcd) maar daar zijn alle vier de pootjes gewoon doorverbonden (je steekt de pootjes van de stekker in de pootjes van de andere stekker)

ps: ik zit op stage dus ik kan helaas nix uitproberen :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 10:59 ]

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
ja , maar zodra je die steker erop zet(moet je ff doen zonder het dekseltje erop) zie je dat de contacten uitelkaar gaan en dus verbroken worden.
Die 2 gaatjes die het dichst bij elkaar staan heb je niet nodig( de ene is aarde en de andere is EB (lusje tussen deze en de B aansluiting, zorgt voor een hogere belspanning om oude draaischijftoestellen op nieuwe telefoon centrales te laten rinkelen)
Pagina: 1