Toon posts:

modem kapot?? =speedtouch 330 usb

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb z'n speedtouch 330 usb modem.
Nou is mijn probleem dat soms als ik mijn pc starten wil dat hij niet verder gaat dan het opstartscherm van xp
Ik kan dan net zo vaak reboten als ik wil helpt niks
Doe ik de usb-modem er uit en probleem opgelost. Als ik hem dan gewoon als alles opgestart is er in plug geeft hij aan dat hij ingeplugt is.
En een tel later is hij weer niet terug te vinden en de lampjes van de modem zijn dan ook uit
Ik heb xp er al opnieuw opgezet helpt ook niet. Heb trouwens wel sinds dat het probleem zich voordoet een nieuwe flatscreen maar ik dacht dat het hier niet aan kon liggen toch?
En het gekke is dat zoals nu alles dus wel goed werkt.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

Korakal

Up up up!

Klinkt als te weinig spanning op je USB poort. Zit ie rechtstreeks op je mobo of via een hub? Wat voor mobo heb je?

btw [IT] > [OH] ?

Verwijderd

Topicstarter
asus k7v-t maar als dit zo is trekt mijn flatscreen die spanning dan weg? want voor ik die flatscreen had had ik dit probleem niet en hij doet het rechtstreeks en via hub

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

Korakal

Up up up!

Ga http://downloads.viaarena...VIAHyperion4in1446vp6.exe maar eens downloaden en installeren (VIA chipset drivers).

Probeer het eventueel met ALLEEN het modem aangesloten op je USB poort (niet via een hub!), rest van de USB apparatuur loshalen. Je TFT zit niet echt op je USB aangesloten dus dat zal er weinig mee te maken hebben.

Heb je het modem al op een andere pc aangesloten en werkt het daar wel?

Verwijderd

Topicstarter
nee heb geen andere pc tot beschikking maar ander usb matriaal werkt wel en driver werkt helpt niet en heb ook nieuwste driver van modem al

• BlondMM
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:03
't Is klote, maar dat USB modem vreet net te veel stroom dan sommige VIA moederborden kunnen leveren. Er hoeft maar iets extra's op de USB poort te hangen óf je modem floept eruit óf de driver van Alcatel laat de machine hangen.

Spreek uit ervaring met een Epox 8KTA3+ mobo. Je kunt het nog proberen met het USB filter driver dat je kunt downloaden bij VIA. Wil dat nog niet, dan of een ander moederbord of je breedband provider de oren van het hoofd zeuren. Dat laatste heb ik gedaan en door verschillende callcenter personen tegen elkaar uit te spelen heb ik nu sinds anderhalf jaar een gratis SpeedTouch Home (die je weer kunt upgraden softwarematig tot Pro).

It's a dirty world, maar nobody fucks met Frank de Grave. :*)

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 12:03:
quote]

Dit topic ook:
[rml][ ADSL] Thomson modem niet herkend[/rml]

Verwijderd

is adsl/telefonie, dus dat hoort hier.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 00:17:
[...]

is adsl/telefonie, dus dat hoort hier.

Mja, maar het is een probleem van je mobo / chipset. Waarschijnlijk dan...

Aangezien hij eerst wel werkte, lijkt het me dat dit niet de bekende via bug is. (Nouja, alcatel bug, want de alcatel modems trekken meer spanning als officieel is toegestaan).

Maar een move naar OH inderdaad dus.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als het inderdaad waar is dat hij meer stroom trekt dan je usb poort kan leveren, dan zou je kunnen overwegen om een usb hubje (intern of extern) aan te schaffen welke voorzien is van een eigen stroomvoorziening. Als het een stroomprobleem zou zijn dan moet het dan zeker opgelost zijn :)

Verwijderd

kan ook aan het os liggen ik heb eerst adsl usb modem gehad in win me en dat was geen probleem. en na de migratie naar winxp kreeg ik precies dezelfde problemen als de topicstarter. en ik heb het opgelost door een los usb kaartje te monteren en het probleem is opgelost. en ik draai nu al meer als 6 maanden xp + adsl usb modem.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet dat het aan de stroomvoorziening is want ik gebruik de modem al vanaf december en nu komt het probleem pas boven drijven terwijl ik voordien al mijn usb-poorten vol had
wat wel weer vreemd is dat als ik de pc een poosje uit laat dat hij het dan vaker doet dan als ik hem bevoorbeeld herstart dan hangt mijn pc vaker bij het opstarten dan dat hij en de modem het doen kan het misschien ook aan een update van xp zijn? en hoe kan ik zien welke het laatste was zodat ik hem weer kan verwijderen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 10:24 ]

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 12:03:
Nou is mijn probleem dat soms als ik mijn pc starten wil dat hij niet verder gaat dan het opstartscherm van xp
Ik kan dan net zo vaak reboten als ik wil helpt niks
Doe ik de usb-modem er uit en probleem opgelost. Als ik hem dan gewoon als alles opgestart is er in plug geeft hij aan dat hij ingeplugt is.
En een tel later is hij weer niet terug te vinden en de lampjes van de modem zijn dan ook uit
Ik heb xp er al opnieuw opgezet helpt ook niet. Heb trouwens wel sinds dat het probleem zich voordoet een nieuwe flatscreen maar ik dacht dat het hier niet aan kon liggen toch?
En het gekke is dat zoals nu alles dus wel goed werkt.
Ik heb dit zelf ook gehad als het goed is mag je geen firewall installeren heb je dat wel gedaan. Dan moet je je PC opnieuw opstarten in veilige modus (F5) je Firwall unstallen en opnieuw opstarten.

Verder valt ie bij ook wel eens uit, het blijft een gek ding !!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Mhmzzzzzz, nutteloze kick :Z

And The Only One

Pagina: 1