Toon posts:

[upgrade] p3(450) => celeron 1300 + 64 ddr vid

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een pentium 3 staan met een i845(?) moederbord staan @450 mhz. Verder zit er een hercules 32 mb grafisch kaartje op.

Dat is dus volgens mij een socket 370 moederbord, en daar kan volgens wat ik gezocht heb een celeron in, alleen de socket 370 celeron. Toch?

Volgens mij, ik zal zo nog ff kijken als ik er weer bij kan, is ie 2xagp (of dus 4)en het videokaartje wat ik in gedachte had om erin te stoppen is 4xagp. Is het erg doelloos om een gf4 4x agp 64 ddr in dit machientje te stoppen?

Wat ik dus wil vragen, is:
1 klopt mijn celeron theorie
2 zal mijn nieuwe videokaart het gewenste effect sorteren
3 De hamvraag: is dit voor 135 Euro een zinvolle upgrade?? (celeron 1300 + gf4 64mb ddr) Kan ik er dan een beetje mee gamen, gaat ie nog een beetje mee?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

1. Hangt van mobo af. Merk/type zijn dus cruciaal. Je kunt het gewoon terugvinden op de website van de moederbordfabrikant :) Op de Technische PMG FAQ staat overigens ook hoe je kunt uitzoeken welke mobo je hebt B)

Althans, de vermoeden rijst dat het hier om een OEM bak gaat, aangezien je geeneens de merk/type van de mobo weet, ondanks dat je een Tweaker bent(?). In dit geval, kijk dan op de site van de OEM fabrikant :z

2. Wanneer je de P3 450 behoudt, dan is een GF4 inderdaad nutteloos. Maar wanneer je kán upgraden naar Celeron1300, dan is een GF4 wel zinniger. Zie hiertoe ook het grote upgrade topic in OH :)

3. Lijkt me wel :z

Sja, allemaal antwoorden die je ook simpel zélf had kunnen uitzoeken cq bedenken, dicht.
Zie ook de laatste posting van Dit graag lezen eer je een topic opent.

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 29-03-2003 12:08 ]

Dit topic is gesloten.