Ik heb gezocht met google waar ik wel mensen met de zelfde fout tegen kom maar ik kan geen oplossing vinden. Heb ook de php session topics gelezen in P&W maar ik kom er niet uit! Misschien kunnen jullie me helpen!
Mijn probleem is als volgt. Als ik in een pagina een session_start() aan roep wordt de session gewoon aangemaakt in de correcte session dir! Als ik dan een variable wil registreren met session_register(); en dan ga controleren met session_is_registered(); of de var ook geregistreed staat doet deze dat niet.
De zelfde configuratie draaide prima onder windows 98!
server: windows 2000
apache: Aoache/1.3.19
php: PHP Version 4.0.4pl1
me session zijn zo geconfig in php.ini

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dat kan oplossen. Alvast bedankt
p.s Sorry voor het verneuken van de layout
Mijn probleem is als volgt. Als ik in een pagina een session_start() aan roep wordt de session gewoon aangemaakt in de correcte session dir! Als ik dan een variable wil registreren met session_register(); en dan ga controleren met session_is_registered(); of de var ook geregistreed staat doet deze dat niet.
De zelfde configuratie draaide prima onder windows 98!
server: windows 2000
apache: Aoache/1.3.19
php: PHP Version 4.0.4pl1
me session zijn zo geconfig in php.ini

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| $query = "SELECT * FROM user WHERE user = '$user' AND password '$md5password'"; $result = mysql_query($query); $row = mysql_fetch_array($result); if(mysql_num_rows($result) == 1) { $valid_user = $userid; session_register("valid_user"); } if (session_is_registered("valid_user")) { } |
Ik hoop dat iemand weet hoe ik dat kan oplossen. Alvast bedankt
p.s Sorry voor het verneuken van de layout
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 12:01 ]