Toon posts:

Terugzetten van de fsb op een msi k7tpro (6330 v1.0)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren tweakers,

het volgende probleem doet zich voor komen :

Mobo : msk k7t pro (6330 v1.0)
Processor : was een duron 700, upgrade naar duron 1300
Geheugen : 720mb

De duron 1300 liep niet stabiel dus meedere malen geswitcht naar de duron 700.
Bij het switchen zijn de processors beschadigd (overleden), so be it.

Een van mijn vriendelijke collega's heeft mij zijn Athlon 1ghz geleend om e.e.a te testen, want was bang dat het mobo dood was. Deze collega had tevens een duron 800 over, dus zou mij uit de brand moeten helpen.

Nu het is het vreemde, dat de geleende Athlon 1ghz (133fsb) wel werkt in mijn pc, maar als ik dan de duron 800 (100fsb) erin stop, er helemaal niets gebeurd (en bij mijn collega thuis wel).

Nu heb ik ergens lezen dat je mobo de hoogste fsb vast houd.

Hoe kan ik de fsb terugzetten op 100mhz, zodat de duron processor het weer gaat doen ?

Ik heb al geprobeerd mijn bios te resetten, maar dit heeft geen effect gehad. (of ik heb het niet goed gedaan)

Iemand nog tips of ideeen ?

Alvast bedankt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe kan ik de fsb terugzetten op 100mhz
Heb je de handleiding van de moederbord überhaupt wel doorgenomen..?

[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 29-03-2003 12:02 ]

Verwijderd

ging dat niet met behulp van een jumper op dat moederbord? vlakbij het geheugen...

Verwijderd

Topicstarter
De originele handleiding van mijn mobo is helaas niet in mijn bezit, maar ik heb wel de handleiding op de website van msi opgezocht en doorgenomen echter niet de informatie gevonden, anders had ik er hier niet om gevraagd.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Jumpertje voor switchen tussen 100 en 133MHz FSB ? of anders Clear CMOS ;)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 jumpertje omgezet (ik denk dat jij jumper op een k7t turbo bedoeld), welke de bios data zou moeten clearen, maar als ik dan mijn pc weer aanzet gebeurd er niets en mn processor doet het nog steeds niet als ik de jumper weer terugzet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus GEEN jumper voor het switchen tussen 100 en 133, dit is alleen bij de 6330 v2.0 en hoger.

Verwijderd

Topicstarter
Clear cmos heb ik trouwens vorige week ook geprobeerd door de batterij er enkele uren uit te halen, is dat wat jij bedoeld Ernst ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 12:09:
Ik heb 1 jumpertje omgezet (ik denk dat jij jumper op een k7t turbo bedoeld), welke de bios data zou moeten clearen, maar als ik dan mijn pc weer aanzet gebeurd er niets en mn processor doet het nog steeds niet als ik de jumper weer terugzet.
Dit had je wel even in je startpost kunnen vermelden. Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

En wil je verder niet meer in korte tijd achter elkaar posten? Gebruik eens netjes het edit-knopje. Monologen zijn hier niet echt gewenst en het komt ook over als opdringerig kicken. Zie hiertoe wederom de bovenstaande Forumgedrag policy.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 29-03-2003 12:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
excuses voor de startpost en verder ben ik gewoon blij met de snelle reacties en probeer zo duidelijk mogelijk tegenover de helpende tweakers te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met het proggie fuzzy logic van msi e.e.a bekeken. FSB staat volgens dit programma gewoon op 100mhz. Heeft iemand weleens meegemaakt dat een duron processor niet meer werkt op msi k7tpro en een athlon wel ? En hoe zou dit op te lossen zijn ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 07:25:
Ik heb met het proggie fuzzy logic van msi e.e.a bekeken. FSB staat volgens dit programma gewoon op 100mhz. Heeft iemand weleens meegemaakt dat een duron processor niet meer werkt op msi k7tpro en een athlon wel ? En hoe zou dit op te lossen zijn ?
meschiens een rare oplossing maar zal het niet saver zijn een ander mobotje te kopen voor 70 euro... weet je zeker dat je van het gezeik af bent.

Verwijderd

Topicstarter
Dat nieuwe mobotje komt er toch wel denk ik, kan wel een upgrade gebruiken :), maar wil deze toch ook weer aan de praat krijgen.

Kan er gewoon niet tegen als iets niet kapot is, maar toch niet werkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 09:45 . Reden: toevoeging ]

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 09:54
Ik heb ook zo'n plankje... maar je hebt niet de nieuwste BIOS. Dat kan misschien nog wat helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb expres even een oude bios geprobeerd op te kijken of het daar wel mee lukt, maar altijd de nieuwste bios gehad verder.
Pagina: 1