Heren tweakers,
het volgende probleem doet zich voor komen :
Mobo : msk k7t pro (6330 v1.0)
Processor : was een duron 700, upgrade naar duron 1300
Geheugen : 720mb
De duron 1300 liep niet stabiel dus meedere malen geswitcht naar de duron 700.
Bij het switchen zijn de processors beschadigd (overleden), so be it.
Een van mijn vriendelijke collega's heeft mij zijn Athlon 1ghz geleend om e.e.a te testen, want was bang dat het mobo dood was. Deze collega had tevens een duron 800 over, dus zou mij uit de brand moeten helpen.
Nu het is het vreemde, dat de geleende Athlon 1ghz (133fsb) wel werkt in mijn pc, maar als ik dan de duron 800 (100fsb) erin stop, er helemaal niets gebeurd (en bij mijn collega thuis wel).
Nu heb ik ergens lezen dat je mobo de hoogste fsb vast houd.
Hoe kan ik de fsb terugzetten op 100mhz, zodat de duron processor het weer gaat doen ?
Ik heb al geprobeerd mijn bios te resetten, maar dit heeft geen effect gehad. (of ik heb het niet goed gedaan)
Iemand nog tips of ideeen ?
Alvast bedankt.
het volgende probleem doet zich voor komen :
Mobo : msk k7t pro (6330 v1.0)
Processor : was een duron 700, upgrade naar duron 1300
Geheugen : 720mb
De duron 1300 liep niet stabiel dus meedere malen geswitcht naar de duron 700.
Bij het switchen zijn de processors beschadigd (overleden), so be it.
Een van mijn vriendelijke collega's heeft mij zijn Athlon 1ghz geleend om e.e.a te testen, want was bang dat het mobo dood was. Deze collega had tevens een duron 800 over, dus zou mij uit de brand moeten helpen.
Nu het is het vreemde, dat de geleende Athlon 1ghz (133fsb) wel werkt in mijn pc, maar als ik dan de duron 800 (100fsb) erin stop, er helemaal niets gebeurd (en bij mijn collega thuis wel).
Nu heb ik ergens lezen dat je mobo de hoogste fsb vast houd.
Hoe kan ik de fsb terugzetten op 100mhz, zodat de duron processor het weer gaat doen ?
Ik heb al geprobeerd mijn bios te resetten, maar dit heeft geen effect gehad. (of ik heb het niet goed gedaan)
Iemand nog tips of ideeen ?
Alvast bedankt.