[BSplayer] overlay bij tvout- ondertitels doen raar

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb hier een notebook met een ATI videokaart. Nu heb ik om films te kijken mn overlay aan staan. Zodra een film geladen is zie ik m fullscreen op mn tv.

Op zich goed allemaal maar als ik ondertitels selecteer (Bsplay gebruik ik)
dan moet ik er ook voor kiezen om deze op de overlay weer te geven, ook dat kan.
Echter het filmbeeld heeft a.d. rechterkant een dikke zwarte balk, normaal kun je je film nog wel verschuiven enzo maar dat kan alleen als je geen overlay gebruikt.

De ondertiteling komt ook op die zwarte balk, maar als de volgende zin komt blijven de letters op die balk gewoon staan!
Dat is zeer irritant omdat het binnen de kortste keren niet meer goed leesbaar is omdat het overlapt.

Dus mijn vraag is, kun je die zwarte balk wegkrijgen als je met overlay kijkt (in mijn setings kon ik niets vinden) of kun je wellicht de ondertitels op een andere manier weergeven?

wat ik ook niet begrijp is dat ik in media player een film gewoon kan bekijken, en in bsplay moet ik overlay apart aanzetten. In mediaplayer is het wel compleet full screen, dus geen zwarte balk. Maar daar kun je geen ondertitels inladen.

[ Voor 12% gewijzigd door marko77 op 29-03-2003 11:59 ]

Mijn rig

Verwijderd

move VB --> SA + title edit

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 14:37

JaWa

zie hier een icon

Ik ken het probleem, ondertiteling op tv-out (ongeveer)
Met bsplayer is het me iig niet gelukt. Althans ik heb het nooit geprobeerd.
Mijn oplossing was het progje divxg400 te gebruiken. Dit progje is maar 189 kB groot.
Het laat je oa je subs via overlay te zien. Zodat ze te zien zijn op je tv.
Het is volgens mij een speciaal progje voor tv out. Want je kan er ook beeldformaten mee instellen etc.
Het werkt iig niet automatisch met bsplayer maar wel met zoomplayer en mediaplayer.

divxg400 kan je hier vinden:
http://www.tac.ee/~prr/videoutils/

ff wat copy paste info:

Background

At the moment there is a small incompatibility between DivX, MS MPEG4, WM7, WM8 codecs and Matrox G400/G450/G550 drivers/hardware. If movie's width is not exact multiple of 32 (like 720x???), clip will be played back without using video overlay. If video overlay is not used, clips are looking choppy and DVDMax can not be used.
Similar problem is noticed on GeForce cards as well.

DivXG400 provides workaround for the problem. It acts as an additional DirectShow filter between codec and Video Renderer, adding black pixels to meet 32pix boundary.

In addition to "32Pix problem" fix, DivXG400 provides following features:

* Image adjustment (Pan & Scan, aspect ratio correction, overscan compensation)
* High quality subtitle display in windowed and full-screen mode in any player (including Windows Media Player).
DivXG400 supports almost every known subtitle format: SubViewer 1.0, 2.0, SubRip, MicroDVD, SAMI, Sub Station Alpha 3.0, 4.0, JACOsub, DVDSubtitle, VobSub 3.0, 4.0, TMPlayer, SMIL-RealText, AqTitle. Additionally, MicroDVD INI-files are accepted as a wrappers to real subtitle files.
* Subtitle output to TV in DVDMax mode (of course, all "classical" modes are supported, too)
* Near to 24fps clip playback at 25fps
* etc.

DivXG400 is codec-independent and should work within all players, that use automatic DirectShow Filter Graph generation (Windows Media Player, MicroDVD Player, Zoom Player etc.). Also, video codec must support YUY2 output format.

[ Voor 60% gewijzigd door JaWa op 29-03-2003 12:29 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
met bsplay kan je wel subs op je overlay zien, maar het punt is dat het niet helemaal lekker gaat. ik zal die tool van jou es proberen

update:

Thanx! die tool werkt perfect! nu kan ik met mediaplayer een film checken die wel goed over de hele breedte wordt weergegeven en normale subtitles!

[ Voor 38% gewijzigd door marko77 op 29-03-2003 12:50 ]

Mijn rig