Te lage mtu voor xbox live

Pagina: 1
Acties:

• puschkin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik heb een probleem bij het downloaden van updates voor xbox live. De custumer care van hun zegt dat dit komt door een te lage MTU. Deze zou minimaal 1465 moeten zijn en bij mij is ie 1400.

Ik heb geprobeerd om via programmatjes, zoals easymtu, de mtu te verhogen maar dit werkt niet. Als ik in het register kijk staat daar de waarde wel gewoon op 1500. Het lijkt me dus dat er een andere beperkende factor is.

Weet iemand misschien hoe ik ervoor kan zorgen dat ik een hogere mtu waarde kan krijgen? Ik heb een Alcatel touch speed home modem en de provider is euronet. Ik had zelf het idee dat het misschien aan de modem ligt.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik denk dat ik je niet helemaal snap.

De MTU waarde moetje op de pc instellen, dit heeft (in jou geval) niks met een modem te maken.
Maar, heb je het nu over een Xbox zelf ? Of heb je het over een pc ? Ik snap het niet helemaal namelijk. :)

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Volgens mij gaat hij het internet op met zijn xbox via zŽn pc.

• puschkin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-10-2023
Mijn xbox krijgt verbinding via mijn pc (ics). Maar in principe staat ie hier buiten. Ik heb ook de mtu op mijn computer ingesteld, maar dat heeft geen verschil gemaakt. Ik heb hem nu op 1492 op mijn computer ingesteld, maar als ik ga testen, blijkt dat ik een mtu van 1400 heb. Ik dacht dat modems ook een maxmtu kunnen hebben en dat daardoor ik dus die lagere waarde krijg