Toon posts:

Harddisk gesloopt

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had leuke luchtkoeling op pc. Fsb opvoeren. Op gegeven moment stond mijn fsb op 165. Was ff weggegaan. Pc aan laten staan |:( |:( |:( |:( |:(
Kom terug hangt het systeem. Reboot blauw scherm. Harddisk bij iemand anders in systeem gehangt. Die kreeg bij booten alleen maar eentjes en nulletjes te zien (?). Toen bij iemand anders als slave. Kreeg 4 kb bad clusters. Toen deed ie het weer @ mijn pc. Dat is niet zo erg maar nu heb ik vaak dat die harddisk zorgt dat ik blauw scherm krijg. Onder linux werkt het echter dan wel goed. Is er nog iets te redden en hoe kan ik door fsb opvoeren bad clusters krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 11:47 ]

Verwijderd

Als je het FSB opvoert, voer je ALLES op, dus ook de snelheid waarmee de HD naar je mobo gaat... Dus met als gevolg dat je HD soms de snelheid niet meer kan volhouden..

Zoek eens op de site van je HD naar zo een disk checker ofzo ;)

*edit* Probeer eens terug te clocken en zie of het dan wel gaat..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 11:39 ]

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 01:11
Sorry dat ik het zeg, maar je bent gewoon dom geweest. Als je niet weet wat je doet, ga dan ook niet met je fsb enzo spelen.
Wanneer je je fsb te hoog zet, kan dit (fatale) gevolgen hebben voor HDD's maar ook je insteekkaartjes. Meestal blijft de schade beperkt bij dataverlies, maar wat jij beschrijft gaat dus nog een stap verder.

Als je hem als tweede HDD in een computer stopt (als slave dus) heb je dan nog wel acces tot de bestanden? Zo ja, back-uppen die zooi.

Verwijderd

Topicstarter
internetinfo schreef op 29 March 2003 @ 11:38:
Sorry dat ik het zeg, maar je bent gewoon dom geweest. Als je niet weet wat je doet, ga dan ook niet met je fsb enzo spelen.
Wanneer je je fsb te hoog zet, kan dit (fatale) gevolgen hebben voor HDD's maar ook je insteekkaartjes. Meestal blijft de schade beperkt bij dataverlies, maar wat jij beschrijft gaat dus nog een stap verder.

Als je hem als tweede HDD in een computer stopt (als slave dus) heb je dan nog wel acces tot de bestanden? Zo ja, back-uppen die zooi.
Mja idd gelijk, ben iets te hoog gegaan. Hij draaide namelijk al 3 maanden perfect @ 150 fsb. Maar had buitenlucht koeling aangelegd. En toen ben ik iets te ver gegaan....
Heb btw nu seatools gedownd. Moet even ergens een disk drive vandaan toveren heb er zelf geen...

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 01:11
Je zei toch dat hij in een andere computer als slave het wel deed, maar dan met wat bad clusters? Mijn vraag is dus, heb je dan wel acces tot je bestanden.

Verwijderd

Topicstarter
internetinfo schreef op 29 March 2003 @ 11:42:
Je zei toch dat hij in een andere computer als slave het wel deed, maar dan met wat bad clusters? Mijn vraag is dus, heb je dan wel acces tot je bestanden.
Jaja, ik zei ook dat ik dus nu vaak blauwe schermen krijg. Dus hij doed het nu wel maar moet om zoveel tijd veel chkdsken en allerlei pogingen om te zorgen dat u weer boot. Maar ik snap niet wat er nou nu precies kapot is. Kennelijk meer als alleen bad clusters. Want anders zou ik nergens last van moeten hebben.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier kunnen we niks mee. Je hebt gewoon te ver OC'ed, sim-pel.

Kijk eens in de OM FAQ voor HDD check tooltjes en hoe je evt de data alsnog kunt redden.

/kansloos
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.