[PCCHIPS] Mobo lijkt dood

Pagina: 1
Acties:

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand had een 2dehands PC gekocht, een Cyrix 150MHz (PR200) met een onbekende hoeveeelheid geheugen, PCI videokaartje, enz.

Hij vond het een lelijke kast dus hij zet met z'n domme kop het AT mobo in een ATX kast, waarbij hij het mobo bevestigd aan 1 afstandsbusje. Hij kwam erachter dat de voeding niet paste dus hij heeft er de AT voeding ingezet, alle onderdelen ook erin, en hij deed het niet.

Hij kwam dus met die bak bij mij, en ik heb het bord er weer uitgehaald en incl geheugen proc en PCI videokaartje op mijn bureau gelegd. AT voeding eraan, monitor eraan, ik zet de voeding aan en er gebeurt niets, ik wil dus de PC weer uitzetten, pak de aan/uit knop, en ik kreeg een gigantische schok :'( Dat zal wel omdat ik iets verkeerds heb aangeraakt met de aarde draad ofzo :? iig deed hij het toen niet. Ik zag op de Chipset "VX_pro+" staan, dus ik vreesde al dat het PCCHIPS was, na wat informatie op internet wist ik het zeker, dit is dus een PCCHIPS M537DM mobo. Ik heb dus het PCI videokaartje in een andere PC geduwd, die deed het, ik heb toen de Cyrix en het geheugen eruitgehaald, 2x8MB EDO en een P75 van mijzelf erin gedaan (beter spul vertrouw ik niet toe aan dat brakke bord :X )
Ik heb de MP FSB en voltage aangepast voor de proc, en jumpers op P54C gezet.
Hij doet het nu nog steeds niet, ik weet 100% zeker dat het geheugen, deproc en de videokaart het doen, andere voeding ook al geprobeerd, CMOS reset ook.

Wat kan dit zijn???

Afbeeldingslocatie: http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/pcchips/pccpics/m537dma.gif

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Defect mobo

Alles is terug te redeneren naar 4

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 20:13

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Draait je proc fan ook niet ? dan issie idd d00d

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Erik1
  • Niet online
Ik weet zelf ook al wel dat het aan het mobo ligt, maar niet hoe ik het op moet lossen zonder een nieuw mobo te zoeken :)

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Erik1 schreef op 29 March 2003 @ 11:23:
[...]

Ik weet zelf ook al wel dat het aan het mobo ligt,
Als ik ff mag zeuren: Als je al weet waar het aan ligt , waarom sluit je dan je post met : "wat kan dit zijn?"
maar niet hoe ik het op moet lossen zonder een nieuw mobo te zoeken :)
Als jij een andere oplossing vind om een kapot mobo te repareren , dan gewoon "vervangen" , maak je hier een hoop mensen blij :)

Ik heb ook het idee dat je mobo ergens is doorgebrand, je spreekt over die afstandsbussen , is die plank ergens tegenaan gekomen in de casing? Zie je ergens donkere vlekken achterop het moederbord?

• Erik1
  • Niet online
lameeuw schreef op 29 maart 2003 @ 11:23:
Draait je proc fan ook niet ? dan issie idd d00d
De proc fan is op de voeding aangesloten.
Radian schreef op 29 maart 2003 @ 11:27:

Als ik ff mag zeuren: Als je al weet waar het aan ligt , waarom sluit je dan je post met : "wat kan dit zijn?"
Het mobo hoeft niet per definitie dood te zijn, soms werkt het weer na een CMOS reset, of na andere dingen te doen, de basisdingen als cmos reset hielpen niet, maar misschien weet iemand nog een andere oplossing die zou kunnen werken op dit soort borden.
Als jij een andere oplossing vind om een kapot mobo te repareren , dan gewoon "vervangen" , maak je hier een hoop mensen blij :)

Ik heb ook het idee dat je mobo ergens is doorgebrand, je spreekt over die afstandsbussen , is die plank ergens tegenaan gekomen in de casing? Zie je ergens donkere vlekken achterop het moederbord?
Nope, geen vlekken.

Het bord zat met 1 busje vast en hing los in de kast, het zou heel goed kunnen dat hij de backplate geraakt heeft.
Pagina: 1