Niet echt. Hij voert de return meteen uit en wil dus uit de procedure springen. Een return respecteerd echter wel de try..finally-blokken. Er wordt er dus eerst gereturnd met 1. Omdat het in een try..finally-blok staat springt hij naar de finally -> return 2. Ook dit staat in een try..finally -> return 3.
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:20:
Ik heb mooi in comment in het programma laten staan. Kwestie van elke keer als ik voorbij die klasse kom nog is goed te kunnen lachen, en kwam het onlangs dus is terug tegen. Wat ik juist van plan was die avond weet ik niet meer (ik kon me in het algemeen niet bepaald veel herinneren van die avond), maar vermoed dat ik hem wou initialiseren ofzo.
Wat is hier zo verschrikkelijk aan? Je gaat er vanuit dat de multidimensionale array vierkant is, wat als (premature) optimalisatie aangemerkt zou kunnen worden, maar als je toch weet dat je array vierkant is, waarom niet?
Ik ben niet zo bekend met Java, dus misschien staat alles default al wel op null, dus bij een initialisatie heeft het misschien niet heel veel nut, maar verder zie ik hier niet echt een wtf in?
Een collega van mij heeft wel een heel ingenieus stukje bedacht

Je hebt: 1 combobox, een dropdownlist met de volgende items: maandag dinsdag etc.
Vervolgens wil je, nadat er iets in die combobox gekozen is, weten welk dagnummer het heeft. Maandag = 0, dinsdag = 1 etc. Dat doe je met de volgende procedure:
Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| function WeekdagNaarNummer(dag : string):integer;
var
i, uit : integer;
begin
uit := 0;
for i := 0 to cmbDagVDWeek.Items.Count-1 do
begin
if dag = cmbDagVDWeek.Items[i] then
uit := i;
end;
result := uit;
end; |
en dit roep je vervolgens letterlijk op 1 plaats aan, en wel met de volgende code:
Delphi:
1
| bla := WeekdagNaarNummer(cmbDagVDWeek.Items[cmbDagVDWeek.ItemIndex]); |
Ik heb er al een stuk of 4 WTF's in gevonden, maar als je er meer ziet: post ze maar

- Die aanroep doet hetzelfde als bla := cmbDagVDWeek.ItemIndex
- De functie is een herimplementatie van TComboBox.Items.IndexOf ofwel TStrings.IndexOf
- Een variabele uit? Doe dat dan meteen met Result, Delphi springt niet uit de procedure zodra je iets aan Result durft toe te kennen...
- Dit is zoeken op/met/van (hoe noem je dat
) orde N. Nu is een functie op 0.5N nog steeds N, maar zodra "uit" gevonden was kon er wel uit de loop gesprongen worden. Niet dat het op 7 items echt veel scheelt, maar toch 
[
Voor 70% gewijzigd door
Paul op 15-05-2006 23:07
]