Toon posts:

Trage verb in LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een netwerk op basis van coax. Alles draait naar wens.
Echter bij het benaderen van de client naar de server gaat het enigzins mis.
Op client (duron 900) draait XP pro met 512 mb intern.
Server Pent1/166 met 98 mb intern ook op XP pro.
Gebruik Winroute pro en VNC op server.
Wanneer ik met de client naar de server ga, duurt de beeldopbouw die ik op mijn scherm van de client zie zo lang, en zelfs als ik een applicatie wil opstarten krijg ik de helft van de applicatie te zien en dan valt deze weg, dus moet ik weer opnieuw de applicatie aankiezen.
Client heeft een 3com kaartje van 10/100mb
server Realtek van 10/100mb

Wie weet hier iets op 8)7

8)7

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Simpel dat realtec kaartje zorgt ervoor dat je server 100% cpu trekt. als je de kaarten omwisselt zal het een stuk sneller gaan.

in hoeverre dat natuurlijk voor een p1 166 mogelijk is :p (naar WIN2000 switchen met sp2 zou ook al helpen ;) )

edit:

Hoe kun je een coax netwerk hebben met een 10/100Mbit realtec kaartje? die bestaan niet. heb wel al eens 10/100Mbit coax/UTP kaartjes gezien, die waren echter wel van de iets duurdere merken ;)

[ Voor 45% gewijzigd door ExcaliburDexter op 29-03-2003 09:34 ]

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Server Pent1/166 met 98 mb intern ook op XP pro
En nog vragen waarom het traag loopt? Zelfs windows 2000 zal hier niet lekker op lopen.

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Inderdaad Leffe_blond
Die server moet je NT4 op zetten en dan draait alles een stuk soepeler

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:41
ExcaliburDexter schreef op 29 March 2003 @ 09:30:
edit:

Hoe kun je een coax netwerk hebben met een 10/100Mbit realtec kaartje? die bestaan niet. heb wel al eens 10/100Mbit coax/UTP kaartjes gezien, die waren echter wel van de iets duurdere merken ;)
Die bestaan wel degelijk, heb er hier ook een liggen, zat in zo'n standaard bouw-zelf-je-netwerk pakketje.

De chip heeft als code: RTL 8029AS, en heeft een coax aansluiting, en een UTP aansluiting 10/100.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ten eerste is je server hiervoor erg traag, en ten tweede heb je uiteraard maar 10mbit met coax :)
meet de snelheid van je netwerk eens met bijvoorbeeld netcps oid

• raymonvdm
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik heb hier een server P166 met 128mb en daarop Win2kAV SP3 met winroute 5 en dat trektie net.

Zolang ik alle filters (url / spam / sex en stuff) uitzet in winroute. Anders halveert m`n inet.

Dus ja wat is te traag ? Maar in topic starters geval zou ik of win95 / 98 nemen. Of linuX en als 3e of zou die ergens een 2e hands P400 tje op de kop kunnen tikken.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga eens kijken met het omdraaien van de kaartjes en extra ballast uit te zetten Bedankt

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
heey maar waarom vnc, want XP heeft terminal services ingebouwd, kun je standaard mee inloggen (wel ff aanzetten) en op afstand mee werken, dit werkt meestal veel beter als pc-anywhere en vnc (vind ik)

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Loran schreef op 29 March 2003 @ 21:59:
heey maar waarom vnc, want XP heeft terminal services ingebouwd, kun je standaard mee inloggen (wel ff aanzetten) en op afstand mee werken, dit werkt meestal veel beter als pc-anywhere en vnc (vind ik)
maar als je weinig bandbreedte hebt zuigt die terminal services, en daarnaast hoef je bij *vnc geen client te installeren, gewoon een browser met jre

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-07 18:32
Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 21:54:
ok ik ga eens kijken met het omdraaien van de kaartjes en extra ballast uit te zetten Bedankt
Heeft dit nog geholpen? Want ik heb ook een Realtek in me 300 mhz zitten en hier is het netwerk ook maar 800 kb/sec! (heb 3 pc's, die 300 mhz zit tussen 2 pc's in en deelt inet)
Pagina: 1