Toon posts:

PCMCIA kaartje, link led flikkert, wireless set*

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
is een crack! :)
Ben echt radeloos, hopelijk kan op dit forum iemand mij helpen, even een kort situatieschets:

Heb deze week laptop + draadloos netwerk d-link gekocht 22mbit (D-Link DL-614+ Wireless broadband Router + PCMCIA DWL-650+) gekocht.

Ik wil mijn vaste PC als hoofd PC, en in deze hoofd pc, zit een interne adsl modem en netwerkkaart.
Ik heb de Wireless router via de RJ1 aansluiting verbonden met een ethernet kabel aan de netwerkkaart.
De PCMCIA kaart zit dus in mijn laptop, waarvan het "link" lichtje zit te flikkeren.

Verder weet ik dus niet wat ik moet doen, hoe krijg ik het aan de praat?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ehm volgens mij moet je je externe adsl modem (wat je dus niet hebt !!!) in je routers stroppen. Vervolgens moet je een wireless kaartje in je PC stoppen.
Mischien kan je dat ding ook misbruiken als een switch tussen ethernet en WLAN maar ik ken de specs in ieder geval niet

Verwijderd

Topicstarter
zie hier een screenshot genomen op mijn laptop:
http://www.ringtonelogo.net/LAPTOP.JPG

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Help Help!!!!!!!

Je moet idd je modem aansluitgen op je AP en je pc ook, op je laptop heb je alleen je wireless verbinding nog maar nodig, delete eerst al die settings en begin overnieuw ;)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hang aan een ethernet poort van die wireless router je NIC uit je PC en laat je PC internet delen. Het router gedeelte van je wireless router is dan overbodig maar zo moet het gaan. Stel je router dan in als Acces point en laat de default gateway wijzen naar de NIC van je PC.

Je zou natuurlijk ook een externe (ethernet) ADSL modem kunnen kopen, maar dan moet je nog eens geld uitgeven..

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
maar zit er in een wireless broadband router al geen adsl modem?

Verwijderd

Topicstarter
wat is NIC?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
NIC= Network Interface Card, maw: je netwerkaart dus

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 09:34:
maar zit er in een wireless broadband router al geen adsl modem?
Nee, het is een wireless router.
Geen modem

Verwijderd

Topicstarter
Hang aan een ethernet poort van die wireless router je NIC uit je PC en laat je PC internet delen. Het router gedeelte van je wireless router is dan overbodig maar zo moet het gaan. Stel je router dan in als Acces point en laat de default gateway wijzen naar de NIC van je PC.

==> hoe doe ik dat dan?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Wie deze topictitel gekozen heeft is een:

n00b :+

-> http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/1#1b
Titel aangepast

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1