Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC testbank

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

daar ik vrij regelmatig pc's herstel vond ik et wel gemakkelijk om een testbank te hebben. Ik heb wat rondgezocht op internet en kwam op volgende testbank terecht http://www.hardware-one.com/print_review.asp?reviews=209
Ik vond dit concept wel leuk, maar ben zelf aan de slag gegaan. Het materiaal om het testbankje te maken is Inox van 1 mm (dat blijkt nu te licht, maar tweede versie in aluminium komt eraan). Problemen stelden zich wel met de lengte van de kabels. Ide kabels was geen probleem ik nam, ronde kabels van 90 cm. De draden van de voeding dat was natuurlijk een probleem. Dus ben ik maar aan het solderen gegaan.

Misschien vinden jullie het niet spectaculair maar ik ben in ieder geval gemakkelijk om pc's te herstellen. Mijn testbank naast de pc en ik hoef enkel kabels te versteken.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcfil.be/tw1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pcfil.be/tw2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pcfil.be/tw3.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 01:49 ]

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Wat kan ik meer zeggen dan gewoon leuk gedaan.. :) Handig.. ik woun dat ik er de ruimte voor had.. (ik heb een kamer van 200 x 220 :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 15:31

Shunt

Boe

leuk
maar beetje groot niet ?
ik heb geowon een plank liggen daar op komt mobo
dan gewoon een rack met enkel hdd en cdrom
verder heb ik ook nog een test hardware rek gemaakt (geen foto's mogelijk gister mijn cam een beetje verkloot :'( )

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

leuk en mooi gedaan man! zo iets moet ik ook altijd nog eens hebben maar ik vind deze echt hardstikke mooi en handig gemaakt, makkelijk te verplaatsen door de wieletjes, alles te monteren enz... perfectico!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen die het willen kan ik altijd de cad bestanden gemaakt in Inventor 5.3 bezorgen. Vanuit deze tekeningen kan je gemakkelijk de laserplannen maken. Moet zeggen dit is nog maar beta, ik ben een andere aan het tekenen die iets minder hoog zal zijn, en gemaakt in aluminium van 3 mm.

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

-Sander-

///M Powerrrrrr

Hmm, ik ben geintereseerd. Maar je pics doen het niet.. Verder wel een leuk concept!!

*ik wacht mooi ff af op de pics*

Verwijderd

Ik heb ze gezien en het ziet er goed uit.

[terechtwijs-mode]
Ik denk dat de max bandwith gehaald is bij de provider,
de topicstarter kan de pics op theforumisdown.com kwijt :)
[/terechtwijs-mode]

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

of jij ze nou gezien hep, ik wil het ook zien :P

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 13:56
Ziet er heel goed uit. Je kunt overal bij.
Kabeltjes netjes :>

[A-team]
I love when a plane works
[/A-team]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Mooie test-rig! Zoiets zal Toms hardware wel constant gebruiken bij reviews, maar je hebt geen afscherming meer.. Geef mij maar een Chieftec :)

[A-team]
I love it when a plan comes together
[/A-team]

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-10 12:51
Het ziet er heel netjes uit in iedergeval.. :)
Maar is het geen idee om in plaats van gaatjes voor schroeven aan de zijkant te werken met steunen ? Mijn oude AT kast had dat, daar kon je en cddrive erin schuiven en gewoon met 1 schroefje ofzo vastzetten. Dat is IMHO ideaal als je veel harddisks enzow test en dergelijke. En hoe zit het verder met stof ? Misschien een grote stoffen kap maken zodat de lucht er wel bij kan maar stof niet ? :)

// heb je wat grote en meer fotos van het eindresultaat ?

[ Voor 7% gewijzigd door The System op 29-03-2003 23:51 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 18:07

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

je zou het 5,25" bay-systeem uit een Chieftec kunnen trekken, dan heb je een click&go systeem :)

Launching containers into space

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind dit een goed idee :) Misschien ga ik er ook wel een maken, erg handig :)

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 21:52
tsja, ik gebruik altijd een oude moederbord doos, helemaal ingetaped :P Dan de andere zuter los naast, maar ik heb ergens nog een oude HP server kast staan, maybe dat ik die es ga ombouwen :P

..::System Specs::..

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-11 09:43
je plaatjes zijn d00d :(

Verwijderd

nee hoor, nu doen ze het weer

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zeer gaaf idee, is zeer handig. Ik kan zoiets alleen niet uitvoeren wegens ruimte gebrek :(

Alleen het lijkt alsof je drives een beejte scheef zitten op het laatste plaatje (kan ook verkeerd zien, foto's niet helemaal perfect)

btw: Welcome @ GoT pcfil

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Misschien beetje of topic. Maar wat is Inox precies voor materiaal :?

• NoenkelYani
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 14:50
Beun_de_Haas schreef op 30 March 2003 @ 15:06:
Misschien beetje of topic. Maar wat is Inox precies voor materiaal :?
roestvrij staal :)

ik heb iere een heel klein rigske maar dan zonder cd rom.
er staat een windows xp op de hard disk dus jah
goe genoeg

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier al enkel interessante tips gezien en zal deze zeker gebruiken voor mijn tweede model. De drives zitten inderdaad iets scheef, omdat de plaat die ik gekozen heb iets te dun was. Bij het lassen zijn de platen iets krom getrokken. Daarom is het ook een betaversie. Ik zou inderdaad willen werken met een sleufsysteem. Zal me daar eens mee bezighouden om dat uit te tekenen. Ik moest iets vlug in elkaar steken omdat het voor mij broodnodig was om pc's te kunnen herstellen. Let wel dit is voor mij enkel een testbank, die inderdaad goed werkt, maar mijn echte pc is een chieftec hoor.

Indien de foto's niet werken

www.pcfil.be/tw1.jpg
www.pcfil.be/tw2.jpg
www.pcfil.be/tw3.jpg
www.pcfil.be/bu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcfil.be/bu.jpg
Pagina: 1