Gigabit connectie throughput*

Pagina: 1
Acties:

• groochy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 18:28
ik wil een server pc (dual xeon 2,4) met een giga nic laten draaien waar ik met 4 andere pc's aanhang (dual p3-1gig, p4-2,533, p4-2,26 en dual p3-866) allemaal met een giga nic

ik haal zo goed als geen snelheid met de server
het gebuikspercentage van de nic in de server gaat niet boven de 10%
de max wat ik nu gehaald heb is 40mb/sec, dit kan in theorie 125mb/sec zijn ik zou al gelukkig zijn met 80 of 90mb /sec
kan iemand mij raad geven over volgende vragen?(thx)
----------------------------------------------------------------------
welk os is het beste hiervoor (nu xp pro, linux gaf ook geen resultaat)??
welk prog best als serv prog (nu blackmoon ftp // bullet...)??
welk is het best client prog (nu smart ftp, wsftp)??
andere tips of opmerking??

ik zou de mensen die mij kunnen helpen zeer dankbaar zijn, ik zit met mijn handen in mijn haar.... 8)7 :X :'( :'( :'(

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
ik denk dat je toch echt niet veel hoger dan 40MB/s zult halen hoor.
De harddisks worden simpelweg ook bottlenecks nu op 1gbit.

Je kan proberen als je IIS hebt draaien om de FTP van IIS te gebruiken, dit schijnt wel wat stabieler/sneller te zijn, maar ik betwijfel of het veel uitmaakt.

En wat is er eigenlijk mis met 40MB/s ? Lijkt me snel zat.

[ Voor 23% gewijzigd door Ramon op 29-03-2003 01:21 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
kunnen je hd's et wel aan :S ?

Verwijderd

errrr, je hdd's kunnen niet zo snel

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als je een geen zware scsi raid setup in hebt zitten met veel schijven, U160 of hoger, op een GOEDE controller en 10K of hoger rpm, kunnen je schijven gewoon niet sneller. Oftewel, geef eens wat meer info over het gehele systeem en SCHREEUW NIET ZO, AEP!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

groochy schreef op 29 maart 2003 @ 01:16:
de max wat ik nu gehaald heb is 40mb/sec, dit kan in theorie 125mb/sec zijn ik zou al gelukkig zijn met 80 of 90mb /sec
Wat voor HD heb je erin zitten ? 40MB/s voor een server is volgens mij niet zo heel slecht.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Gebruik anders eens een tool als 'netio' of 'netcps' om je echte netwerksnelheid te meten

deze tools geven de snelheid weer zonder dat ze gebruik maken va je hdd's

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ik vermoed dat dit topic gesloten gaat worden:
-hoofdletters in topictitel
-onnodig smiliegebruik
-HELP! HELP! mag ook niet
-opsommingen zijn ook verboden
Leesvoer:
Help Help!!!!!!!
FAQ Network Troubleshooting

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 09:54 . Reden: Typo ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:36

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

zwelgje schreef op 29 March 2003 @ 07:11:
Gebruik anders eens een tool als 'netio' of 'netcps' om je echte netwerksnelheid te meten

deze tools geven de snelheid weer zonder dat ze gebruik maken va je hdd's
Ik ben niet bekend met netio, maar ik weet van netcps dat wanneer je grote stukken data wil versturen de meting soms in het honderd loopt.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Welkom, dit soort topictitels worden hier niet gewaardeerd, lees aub:
Help Help!!!!!!!

titel aangepast

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
overigens is 40mb niet geheel onaardig,

Ik heb hier zelf 2 fileservers met 80Gb wd diskjes (7200rpm) deze hebben een gigabit link met elkaar (intel pro1000 nic) en ik haal nu 610mbit met die kaartjes, (gemeten met netio)

Echter als ik data moet overkopieeren dan wil het wel eens voorkomen dat de server (w2kserver sp3) helemaal 'vastloopt' hij krijgt dan zoveel data te verstouwen dat ie het bijna niet meer kan trekken, de console zit dan helemaal vast, maar de server werkt nog wel zij het wat trager...

A wise man's life is based around fuck you

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 14:37
Hoewel je HDD througput in dit geval de bottleneck wel zal zijn (40MByte/s is niet slecht voor 'normale' HDD configs) kan het helpen de framesize van de pakketten (MTU dus) te verhogen. Gigabit kan met Jumboframes overweg, die zijn rond de 9000 bytes. De vraag is alleen wel of de tussenliggende netwerkapparatuur en/of de NICs van de 4 'clients' er mee overweg kunnen.

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:34
de gigabit kaartjes zijn volgens mij bedoeld om aan te sluiten op een switch met gigabit poorts, op deze manier kunnen 10 man hun volledige snelheid van 100mbit gebruiken.
en zoals de meeste al gezegd hebben, je hd's kunnen gewoon niet sneller,
kopieër maar eens een groot bestand van partitie naar partitie (zelfde HD) en deel de grootte door de tijd, dan kan je ongeveer zien wat je hd's redden.

Verwijderd

Het is zeker niet onmogelijk om zo'n 80 mb/s te halen tussen 2 directe pc's. Het vereist natuurlijk wel dat je een 64bit's gbit NIC hebt omdat je met 32bit gelimiteerd bent aan +/- 400mbit. In een test-opstelling met een 64bit Intel gbit nic en een 64bit 3ware raid controller met een raid 0 bestaande uit 4x 120gb WD 8mb cache 7200rpm aan een gbit switch met zo'n 20 threads aan ftp downloads heb ik laatst een record snelheid van 83,5 mb/s gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 00:37 ]

Pagina: 1