Ik zoek een progje/manier om voor elke HD in mijn systeem (3 stuks) onafhankelijk de powermanagement te regelen. Er zit er 1 bij waar ik eigenlijk alleen op backup en die veel herrie maakt, dus die wil ik alleen af en toe aan. De andere mogen wat mij betreft constant aan en het is irritant als ze net zo snel af slaan als mijn luidruchtige HD. Iemand een ideetje? Google en GoT leverden alleen HDSleep 1.55 op, maar dat werkt niet in XP (iig niet bij mij)
(kick)
Ik heb nog ff een poging gedaan in de discussiegroep search van Google, maar ik vind bijna alleen onbruikbare tips voor Mac's. Is er werkelijk in XP geen mogelijkheid om de powermanagement van je schijven onafhankelijk te regelen?
Ik heb nog ff een poging gedaan in de discussiegroep search van Google, maar ik vind bijna alleen onbruikbare tips voor Mac's. Is er werkelijk in XP geen mogelijkheid om de powermanagement van je schijven onafhankelijk te regelen?
[ideemodus] kun je de hd niet beter afkoppelen ?? als je heb toch bijna niet gebruikt ? [/ideemodus]
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Hmm, zou kunnen, maar is wel erg drastische oplossing. Ik gebruik 'm gemiddeld 1x per dag, dus loskoppelen is een beetje irritant. Sledes zijn wel een optie maar ik vind het nog steeds bizar dar er niet gewoon een progje is waar het mee kan...
Verwijderd
Nee, standaard zeker niet. Bovendien komt het vaak voor dat het OS een disk i/o doet naar een schijf waardoor ie weer een spin-up doet.Is er werkelijk in XP geen mogelijkheid om de powermanagement van je schijven onafhankelijk te regelen?
Het idee om een schijf los te koppelen met een IDE schijf is waanzin. Er zijn verhalen van mensen die het hebben gedaan maar de standaard IDE interface is er totaal niet op gebouwd. Dan zou je hot-swap scsi (met SCA connectors) of tegenwoordig S-ATA moeten hebben.
Pagina: 1