[EL] LCD niet op laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Nou ik heb vandaag een aantal uren kunnen voor niks zitten romellen! Ik had een LCD besteld bij de inkoopactie, en die in een kastje gebouwd. (Voor de Auto MP3 Speler). Toen dacht ik ff testen op m'n laptop...

Een Toshiba 1800-614. Maar het schermpje bleef maar 2 balken te showen, en niets geen leven enz. Toen eens connecties gecheckt enz. En alles klopte, toen maar op m'n vaste PC geprobeerd en ja hoor. Hij doet het.

Afbeeldingslocatie: http://www.willemssen.nl/display_test.jpg

Nou zou ik het ook leuk vinden om hem op m'n laptop te kunnen aansluiten, heeft iemand een idee hoe dat mogelijk is eventueel?

Thanks voor de ideeën.

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 21:09
Hebje op je laptop ook de portio drivers geinstaleerd? of draait je laptop op win9x, in dat geval is het niet nodig en dan weet ik het niet

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Moet gewoon werken, effe in je bios de LPT port goed instellen (EPP/ECP) dat help waarschijnlijk

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Willems
Ik heb Dl Port IO geïnstalleerd, en eveneens de printerport op ECP staan, ik kan helaas niet voor EPP kiezen. Ik heb geen idee wat ik anders nog kan veranderen. De laptop werkt met XP Home trouwens.

[ Voor 1% gewijzigd door Willems op 29-03-2003 00:42 . Reden: Typo!! :) ]

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Microsofts' Dot/Net frame work?? misschien?

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Moet niet de bios op epp 1.9 staan? (zo heb ik het tenminste)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Looki schreef op 29 maart 2003 @ 01:54:
Moet niet de bios op epp 1.9 staan? (zo heb ik het tenminste)
De character lcds werken ook niet op mijn laptop, echter wel de grafische, het is mij nog nooit gelukt een character lcd te laten draaien op mijn laptop.

Verwijderd

Hm, das dan toch wel raar, het enige verschil dat ik kan bedenken is dat er een alternatieve LPT-controller in een laptop zit (maar dat zou dan toch per mobo moeten verschillen)... Misschien kan de laptop ook niet genoeg stroom leveren... :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 08:06:
Hm, das dan toch wel raar, het enige verschil dat ik kan bedenken is dat er een alternatieve LPT-controller in een laptop zit (maar dat zou dan toch per mobo moeten verschillen)... Misschien kan de laptop ook niet genoeg stroom leveren... :/
De stroom voor de backlight regel ik altijd via een aparte voeding, en het lcd vraagt om 5 volt, maar de grafische werken altijd perfekt.

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 20:09
Ik heb het net andersom; de P4 van me vader trekt geen LCD's. En de laptop van me moeder wel :S.
Ik heb trouwens ook een probleem met mijn lcd:
Hij werkt gewoon goed als ik de 1e keer installeer. En nadat ie gereboot heeft krijg ik een heel aantal meldingen van:

DLPORTIO.SYS device driver not loaded
Port I/O will have no effect.

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 20:09
en nu maakt ie van bepaalde letters andere :S

• Willems
Dan moet ik binnenkort maar een grafische LCD bestellen :) Een goede reden daarvoor, Ik heb geen idee wat er anders aan is. De com poort weet ik dat anders is, deze heeft namelijk een lagere uitgangsspanning dan een com poort van een vaste computer... Maar voor de rest.... Een LPT poort heeft jammer genoeg geen +5V....

De Bios kan ik trouwens alleen maar Bi-Dir of ECP aangeven.. Dus helaas kan ik geen EPP testen :-(

Verwijderd

Tijdens m'n LiQuiD-MP3 project heb ik al vele mensen gesproken over, en zelf ondervonden, dat LCD's op laptops om de een of andere vage reden niet werken. Het probleem zit hem in de timing. Hierboven werd al ff over een alternatieve "LPT controller" in laptops gesproken, en ik sluit me hier volledig bij aan. Ik heb dat althans de enige redelijke verklaring gevonden.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:24

Super_ik

haklust!

probeer zelf s wat te programmeren dan en kijk met een scoop of er tmingverschillen zijn. dan zou je daar t programma op kunne aanpassen

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Welk os draai je op je notebook? 'k heb in m'n nieuwe hd44780 driver namelijk een slidertje zitten voor de timing (van 0.75 tot 2.5x orignele timing specs) maar ding draait alleen op nt4/w2k/xp.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmm.. wel vreemd dat verschil. Kan iemand met een laptop eens de oude LCDInf (0.1) proberen? Deze gebruikt 100% standaard aansturing (SPP, wat ook prima werkt op ECP en EPP poorten) en de timing is lekker traag zodat geen enkel LCD hier moeite mee zou moeten hebben.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1