Toon posts:

[PDA] seriele GPS verbinding werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar weken geleden een seriele travelcradle gekocht (http://www.pdashop.nl/product/1158/1102/Cables) voor mijn casio e-125. Hij werkt perfect met ActiveSync maar nu wil ik hem aan me gps koppelen (garmin 12).

Dit zijn de orginele aansluitingen van de Travel cradle op een db9-female connector:
pin-1: bruin
pin-2: oranje
pin-3: geel
pin-4: groen
pin-5: paars
pin-6: bruin
pin-7: blauw
pin-8: wit
pin-9:

Hier wil ik een db9-male connector opzetten zodat ik hem gelijk op de gps kan aansluiten. Als het goed is gebruik je bij een NMEA verbinding alleen PIN 2,3 en 5. Waar je pin 2 en 3 om moet draaien. Dus dat heb ik gedaan en het ziet er nu zo uit:
pin-1:
pin-2: geel
pin-3: oranje
pin-4:
pin-5: paars
pin-6:
pin-7:
pin-8:
pin-9:

Dit wil echter niet werken. Heb zo ongeveer alle sites over PDA/GPS al bezocht maar ik kom niet verder.

Zie ik nog instellingen over het hoofd, of doe ik wat fout :?

Verder staan de instellingen op de gps op nmea/nmea op 4800 baud. Ik gebruik verschillende programma's voor het uitlezen: oziexplorer, GPS dash, GPS info en NMEA monitor. Hier staan de instellingen op COM1, NMEA, en 4800 baud.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Misschien een Nullmodem stukje er tussen?

Ik denk niet dat het helpt, maar het is het enige wat ik op het moment kan bedenken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik het goed heb bereik ik daar hetzelfde mee als wat ik nu gedaan heb (pin 2&3 omwisselen)

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik een nmea kabel kan doormeten?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:47
je kan beter op www.pocketpc-club.nl deze vraag stellen!