Ik heb een paar weken geleden een seriele travelcradle gekocht (http://www.pdashop.nl/product/1158/1102/Cables) voor mijn casio e-125. Hij werkt perfect met ActiveSync maar nu wil ik hem aan me gps koppelen (garmin 12).
Dit zijn de orginele aansluitingen van de Travel cradle op een db9-female connector:
pin-1: bruin
pin-2: oranje
pin-3: geel
pin-4: groen
pin-5: paars
pin-6: bruin
pin-7: blauw
pin-8: wit
pin-9:
Hier wil ik een db9-male connector opzetten zodat ik hem gelijk op de gps kan aansluiten. Als het goed is gebruik je bij een NMEA verbinding alleen PIN 2,3 en 5. Waar je pin 2 en 3 om moet draaien. Dus dat heb ik gedaan en het ziet er nu zo uit:
pin-1:
pin-2: geel
pin-3: oranje
pin-4:
pin-6:
pin-7:
pin-8:
pin-9:
Dit wil echter niet werken. Heb zo ongeveer alle sites over PDA/GPS al bezocht maar ik kom niet verder.
Zie ik nog instellingen over het hoofd, of doe ik wat fout
Verder staan de instellingen op de gps op nmea/nmea op 4800 baud. Ik gebruik verschillende programma's voor het uitlezen: oziexplorer, GPS dash, GPS info en NMEA monitor. Hier staan de instellingen op COM1, NMEA, en 4800 baud.
Dit zijn de orginele aansluitingen van de Travel cradle op een db9-female connector:
pin-1: bruin
pin-2: oranje
pin-3: geel
pin-4: groen
pin-6: bruin
pin-7: blauw
pin-8: wit
pin-9:
Hier wil ik een db9-male connector opzetten zodat ik hem gelijk op de gps kan aansluiten. Als het goed is gebruik je bij een NMEA verbinding alleen PIN 2,3 en 5. Waar je pin 2 en 3 om moet draaien. Dus dat heb ik gedaan en het ziet er nu zo uit:
pin-1:
pin-2: geel
pin-3: oranje
pin-4:
pin-6:
pin-7:
pin-8:
pin-9:
Dit wil echter niet werken. Heb zo ongeveer alle sites over PDA/GPS al bezocht maar ik kom niet verder.
Zie ik nog instellingen over het hoofd, of doe ik wat fout
Verder staan de instellingen op de gps op nmea/nmea op 4800 baud. Ik gebruik verschillende programma's voor het uitlezen: oziexplorer, GPS dash, GPS info en NMEA monitor. Hier staan de instellingen op COM1, NMEA, en 4800 baud.