Toon posts:

Monitor switch

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om zelf een monitor-switch te maken? ik heb namelijk twee computers, een die ik altijd gebruik en een die ik heel af en toe gebruik (waar ik dus geen hele monitor voor wil kopen), en ik wil dus mijn monitor voor beide pc's gebruiken, dus een schakelaar om te kiezen voor PC1 of PC2.

Weet iemand dus of ik zo'n schakelaar zelf in elkaar kan solderen of dat ik daar iets speciaals voor moet doen.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:08

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

koop er gewoon een. Kost niet zoveel meer tegenwoordig. Spaart je een hoop moeite en ellende.

suc6

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Topicstarter
Ik deins niet terug voor wat moeite en ellende...

• Angelfire
  • Laatst online: 12:08

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

ook niet als je een goedkope switch voor een kleine fl 60,-- kan kopen???? Waarschijnlijk zijn je losse onderdelen al duurder. FF zoeken op pricewatch, ik heb er zelf 1 voor fl 60 gekocht.

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er nou zo ingewikkeld dan aan zo'n ding? is het niet gewoon een zoveelpotige schakelaar ofzo?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:09
Als je een beetje duurdere monitor heb (Ilyama), dan heb je 2 ingangen. BNC en D-sub. Sluit je je ene compu aan via BNC en de andere via D-sub :)
Klaar :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, het is een gewone 'standaard 15" monitor'.

Hij moet aan een pentium en een 486 komen.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:09
Tja, als je geen 2 ingangen heb, kan je altijd nog je eigen switch maken. Gewoon een schakelaar, maar dan voor 15 draadjes. Alle signalen zijn analoog, dus geen probleem :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens van iemand gehoord dat als je die draadjes gaat solderen, dat je al snel last krijgt van storing. Weet iemand daar meer over?

• D-RiSe
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

bij een koop switch heb je vaak al veel last van storing... ik heb laatst een digitale switch gekocht...die's echt perfect alleen gebruik ik em niet meer :-(

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

Oke jij wilt zelf zweten voor een goedkoop kastje?? EN jij wilt beeld kwaliteit?
Haha, koop een switch op de HCC bij een tweedehands tentje!
Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan?

Verwijderd

Zo'n ding is fantastisch.

Heb er zelf ook 1. Enige probleem is dat mijn MS Intellimaouse Explorer niet kan sharen erop. Andere muizen wel.

Deze was ook maar 40 piek. Monitor, toetsenbord (en muis).

--- SunPost ---

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
waar kan ik die dan krijgen??
kan ze niet vinden in de pricewatch..

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:27
je zit alleen wel met het probleem als je een goedkope switch koopt dat de beeld kwaliteit wel veel achter uit gaat :(

• HielkeJ
  • Niet online
dat is niet erg, maar waar?

• HielkeJ
  • Niet online
of weet niemand dat?

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Je moet zoeken onder KVM (Keyboard-VGA-Mouse) switch, maar dit zijn onderdelen die niet iedere zaak in de pricewatch zet, dus je zult voor een gedeelte gewoon zelf moeten zoeken.

Was getekend, enz. | specs

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Met de oude systemen, met een toetsenbord met zo'n grote 5-polige stekker en een normale seriele muis, was het geen probleem om zelf een switch te maken, wel gedaan ook.

Het probleem is dat veel hedendaagse systemen, met toetsenborden en muizen met een PS/2-stekker, zich erg ongelukkig voelen als een van deze apparaten wordt verwijderd, vaak verliezen ze dan permanent het besef hiervan. Een moderne KVM-switch bevat dus circuits die, als KVM op een ander systeem zijn geschakeld, de connectoren van toetsenbord en muis van een signaal te voorzien alsof die dingen er nog zitten.

Tegen de tijd dat je dat ontworpen en gemaakt hebt, had je beter een bijbaantje kunnen nemen en er een kunnen kopen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1