Toon posts:

ut2k3 zeer lage fps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik speel veel online en ik begin dan met fps 80 ofzo, dan ga ik binnen 30 sec naar 40 fps max, en downers tot 20fps. weet iemand waar dit aan kan liggen?? (zie sig voor specs)

800x600 details op high, geen effects aan

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 23:36 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01
Heb je veel achtergrond programma's aan staan als je speelt? Misschien wordt er veel geheugen gebruikt en raakt dat vol als je gaat spelen. Na een tijdje is er te veel in je geheugen en moet je PC gaan swappen.
Vergroot voor de zekerheid ook eens je swapfile :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen winamp aanstaan verder niks, hoe verander ik die swap file?

• Hahn
Alleen WinAmp lijkt me sterk, met programma's bedoel ik ook MSN, ICQ, IRC enzovoort :)
Zet eens echt alles uit, dus ook Winamp enzo en kijk dan eens of het nog zo erg is.

Swapfile vergroten doe je zo:
Rechtermuisknop op Deze Computer » Eigenschappen » Geavanceerd » Prestaties - Instellingen » Geavanceerd » Virtueel Geheugen - Wijzigen » Daar kan je grootte bepalen.

Verwijderd

Topicstarter
virtueel geheugen is nu 384 mb

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 17:16
384MB :?. Dat lijkt me wat aan de lage kant. Zet het eens handmatig op 1024MB ofzo.

tvw

• Hahn
Je swapfile (virtueel geheugen dus) kan je volgens sommigen het beste op 1,5 maal de grootte van het aantal MB aan intern geheugen zetten. Dus in jouw geval zou ik het op 768 MB zetten. Zorg er ook voor dat de partitie waar de swapfile op staat wel genoeg ruimte over heeft, anders kan je errors krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
heb hem op 766 gezet (stond als aangeraden) ik heb 8 gig vrij op die partitie

• Whieee
  • Laatst online: 15-02 21:31

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

zet eerst eens de cpu-intensieve settings een eind omlaag (zoals physics detail en world detail). Als het dan goed draait, is er waarschijnlijk iets dat naast UT2k3 ook je cpu flink gebruikt. Helpt dit niet, dan valt het probleem 'cpu' af (of je moet stiekem ergens 36 koetjes hebben draaien die ALTIJD full load / high priority willen :+ ). Dan moet je eens kijken naar je grafische kaart. Welke drivers heb je, hoe staan die ingesteld, etc.
Probeer UT2k3 anders eens in OpenGL te draaien (commentaarteken verplaatsen in config file), dat wil ook wel eens helpen. Als je linux hebt, kun je ook eens kijken hoe het onder linux draait. Heb je dan geen problemen is het iig niet hardwarematig.

Ik draai zelf op mijn sys (zie specs):
WinXP: 1024x768x32 HOLY-SHIT settings (alles op max): 40-90 fps (Direct3D)
Linux: 1024x768x32 HOLY-SHIT settings: 40-100 fps (OpenGL)

Launching containers into space

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:24
kijk als eerste eens of je die 40 FPS max ook hebt als je INSTANT ACTION doet. Zo niet dan heb je wat settings fout staan.

zoek in je ut2003.ini de volgende settings op:

[Engine.Player]
ConfiguredInternetSpeed=10000
ConfiguredLanSpeed=20000

experimenteer wat met ConfiguredInternetSpeed
4000 is modem, 10000 is cable/dsl ff ruim genomen.

wat je ook kan proberen is dit opzoeken:

[Engine.LevelInfo]
PhysicsDetailLevel=PDL_Low
bLowSoundDetail=False
DecalStayScale=0.000000
bNeverPrecache=false
bCapFramerate=True

en dan bCapFramerate op False zetten.

Als dit niet werkt, ligt het niet iig niet aan een foute instelling in UT2k3 en zal je je details omlaag moeten gooien of je systeem moeten tweaken :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1