Windows cannot determine the user or computer name.

Pagina: 1
Acties:

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heren,

mijn machine (win2000 prof.) hangt aan een pdc. Er logt 1 user hier op in. Zijn profiel staat op de server. Bij het inloggen wordt er een emmertje netwerk shares aan gemaakt.

Het werkt prima, mits je een beetje op let dat je profiel niet al te groot wordt.

De pc is alleen best druk. Er worden 2x om de 10 minuten meldingen aan gemaakt in zijn logboek.

voorbeeldje :
Windows cannot determine the user or computer name. Return value (1722).
Source : Userenv.
valt onder het kopje System.

Enig idee wat er mis gaat?

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 11:43
ik dacht dat dat te maken had met je dns achtervoegsels

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

• Blasterxp
  • Niet online
pc naam is blasterxp , dns toevoeging is sailsoft.local.

pdc domain is sailsoft.local.

als dns gebruik ik de dns-servers van Cistron (lekker stabiel). Zou hij zich daar proberen aan te melden ofzo?

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 18:16
Ik ben geen Windows 2000 expert, maar moet je niet je AD/PDC opgegeven als primaire DNS server (misschien ook WINS?) en je Cistron dan als secundaire DNS server.

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

• Blasterxp
  • Niet online
Wins is heel erg oud. Ik denk niet dat het zinnig is om voor 6 pc's die allemaal onder Win2k lopen deze service te gaan gebruiken.

Omdat ik de dns server van de pdc niet kan doorlussen aan de dns servers van het @home, zondat dat hij zich probeert te registeren ( en ik hele vage berichten krijg ) , gebruikt het verdere netwerk een andere externe dns server.

Primaire / secundaire. Pas zodra de eerste dns server niet bereikbaar is, dan gaat hij de tweede gebruiken. De pdc is altijd beschikbaar, maar heeft geen records beschikbaar. Het volg : geen internet, wel dns ...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Blasterxp schreef op 28 March 2003 @ 22:52:
Wins is heel erg oud. Ik denk niet dat het zinnig is om voor 6 pc's die allemaal onder Win2k lopen deze service te gaan gebruiken.
DNS is ouder dan WINS, hoor
Omdat ik de dns server van de pdc niet kan doorlussen aan de dns servers van het @home, zondat dat hij zich probeert te registeren ( en ik hele vage berichten krijg ) , gebruikt het verdere netwerk een andere externe dns server.

Primaire / secundaire. Pas zodra de eerste dns server niet bereikbaar is, dan gaat hij de tweede gebruiken. De pdc is altijd beschikbaar, maar heeft geen records beschikbaar. Het volg : geen internet, wel dns ...
Daarom moet je dus op je DC een DNS server draaien die authorative is voor je eigen domain (sailsoft.local) en een forwarder heeft staan naar de DNS server van je provider. Je clients point je dan voor DNS naar je DC, dan kunnen ze zowel namen in sailsoft.local resolven als namen op het internet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04

SED

zorg dat in ieder geval in de properties van je netwerkkaart de localhost ( als 127.0.0.1) als eerste DNS genoemd is! Zonder dit zal je DNS n ooit goed kunnen draaien. Daarnaast inderdaad een forwarder naar je cistron dns.in de dns zone.

Overigens PDC is geen windows 2000 term meer maar ik vermoed dat je de domaincontroller bedoelde en niet dat je nog NT draait ;)

Copyright and left by SED...

• Blasterxp
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op 28 maart 2003 @ 23:30:
[...]

DNS is ouder dan WINS, hoor

[...]

Daarom moet je dus op je DC een DNS server draaien die authorative is voor je eigen domain (sailsoft.local) en een forwarder heeft staan naar de DNS server van je provider. Je clients point je dan voor DNS naar je DC, dan kunnen ze zowel namen in sailsoft.local resolven als namen op het internet
is er een klein beetje hulp voor instellen van dns server mogelijk ?

msn : sailsoft at hotmail.com
en icq : 135148060

• Blasterxp
  • Niet online
SED schreef op 28 March 2003 @ 23:35:
zorg dat in ieder geval in de properties van je netwerkkaart de localhost ( als 127.0.0.1) als eerste DNS genoemd is! Zonder dit zal je DNS n ooit goed kunnen draaien. Daarnaast inderdaad een forwarder naar je cistron dns.in de dns zone.

Overigens PDC is geen windows 2000 term meer maar ik vermoed dat je de domaincontroller bedoelde en niet dat je nog NT draait ;)
exacte termen ... heb er niet voor geleerd helaas.

PDC : primaire domain controller ? Zo iets,toch? Maar, das dus nt 4. 0 ipv w2k ... ?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Blasterxp schreef op 28 March 2003 @ 23:54:
[...]

is er een klein beetje hulp voor instellen van dns server mogelijk ?

Normaal je win2k zelf een dns server opgezet hebben.
Gooin in de DNS snap-in de rootzone weg en vul dan je dns server van je provider in als forwarder.

[ Voor 96% gewijzigd door Predator op 29-03-2003 09:23 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

[b][message=17395347,noline]Predator schreef op 29 March 2003 @ 09:22
Normaal je win2k zelf een dns server opgezet hebben.
Gooin in de DNS snap-in de rootzone weg en vul dan je dns server van je provider in als forwarder.
En de server naar z'n eigen ip adres = dns service laten verwijzen.
Pagina: 1