Toon posts:

[WC] waar haal je WC/mod spullen vandaan ?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zat me dus af te vragen waar de tweakers hun spullen vandaan halen.
voor watercooling enzo is ed aquariumspeciaal zaak inderdaad een mooie uitkomst, en gelukkig heb ik een aantal jaar in zo'n zaak gewerkt :)
ook heb ik al bijna mn hele leven aquaria in mn slaapkamer staan, nu een mooie bak van 130 cm lang, 120 hoog en 50 diep, waarvan de onderste 40 cm echt aquarium is ... maargoed daar gaat het nu niet om :P
Ik heb dus vanmiddag maar es een DangerDen maze3 blokje besteld, en bij de aquariumzaak een leuk pompje gehaald, 't is geen eheim of sicce maar ik denk dat dit toch zeker wel goed gaat functioneren:
Afbeeldingslocatie: http://www.aquariumsystems.com/Mj500.gif
koste me 24,95 en pomp 480 L/h :)

nu is mijn plan om
1. de maze3 op mn moederboard te zetten
2. slangen aansluiten en 1 daarvan direct mn PC uit, en 1 via de pomp eruit (pomp is dus intern)
stap 3 is dus het stukje "casemod" wat ik wil maken, maar nog niet helemaal uit ben.
Ik wil eigelijk 2 doorzichtige cylindervormige waterreservoirs aan de zijkant van mn PC monteren. Daar misschie nog een LEDje in maken voor het oog, maar in de eerste instantie moet het een doorzichtig waterreservoir zijn. Heb nog ged8 aan een SPA-fles, maar dat vind ik iets te grof. totale inhoud mag wel 1 tot 2 liter zijn, maar wel een beetje subtiel qua uiterlijk.
Met slangen en verbindingen en alles daaromheen heb ik ervaring genoeg, met al me aquaria, dus daar maak ik me niet zo druk over... alleen die cylinders weet ik niet hoe ik er aan ga komen ... en ik zit nog een klein beetje te twijfelen over een radiator. Ik vind zo'n auto radiator eigelijk net iets te groot, voor zover ik ze nu gezien heb bij andere WC opstellignen. Liefst zou ik iets kleiners nemen wat ik op de zijkant van de kast kan monteren, tussen de 2 cylinders in....
maar dan op deze kast:
Afbeeldingslocatie: http://store6.yimg.com/I/cooler-express_1732_11829380
dus liefst zodat de radiator het ruitje niet bedekt :D ...
hij zou eventueel ook nog bovenop kunnen maar das niet heel handig met betrekking tot slangen-verbindingen en kwetbaarheid.

maar om even terug te komen op de daadwerelijke vraag wat zijn goeie plekken om te zoeken voor spullen voor case-mods icm watercooling ?

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Pssst.. [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II[/rml] :)

Om zulke spullen te krijgen kan je echt op veel plaatsen terecht.. Voor plexi en zulke geintjes is er Ru58. Voor blokjes kan je het best terecht in een inkoopactie, of gewoon bij een webshop, zelf een blokje frezen is niet voor iedereen weggelegd. Voor pompjes kan je inderdaad naar een aquariumzaak gaan.. Alleen vind ik € 25 nogal veel voor dat pompje. Ik heb voor € 27 een Sicce Idra gehaald, die doet 1300 l/u en heeft (met een kleine mod) schroefdraad aan zowel in- als uitgang.
Verder is een autoradiator echt wel de beste keuze (als je tenminste aan je budget denkt). Je hebt ze in veel verschillende maten. Maar als ik je zo hoor, tussen twee cilinders in, krijg ik niet echt een 'ruimtelijk' gevoel.. Denk eraan dat je rad groot genoeg moet zijn, met een klein prulleding ben je niets.

Verder vind je ook nog heel wat zaken bij de loodgieter, ijzerhandel, bouwmarkt. En als je 't echt niet lukt kan je ook nog eens in mijn eigenste WC-inkoopactie kijken ;)

Ik heb trouwens net dezelfde kast. Ik heb m'n beide HDD's in de bovenste twee vakken van het HDD-rek gezet (dus niet het floppyrek erboven), en juist eronder past de Sicce Idra. M'n radiator (30x15 cm) ligt bovenop m'n kast, en m'n reservoir (lange plexi buis) hangt aan de buitenkant.

[ Voor 15% gewijzigd door Steve op 28-03-2003 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jupiler schreef op 28 maart 2003 @ 22:52:
Pssst.. [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II[/rml] :)

Om zulke spullen te krijgen kan je echt op veel plaatsen terecht.. Voor plexi en zulke geintjes is er Ru58. Voor blokjes kan je het best terecht in een inkoopactie, of gewoon bij een webshop, zelf een blokje frezen is niet voor iedereen weggelegd. Voor pompjes kan je inderdaad naar een aquariumzaak gaan.. Alleen vind ik € 25 nogal veel voor dat pompje. Ik heb voor € 27 een Sicce Idra gehaald, die doet 1300 l/u en heeft (met een kleine mod) schroefdraad aan zowel in- als uitgang.
Verder is een autoradiator echt wel de beste keuze (als je tenminste aan je budget denkt). Je hebt ze in veel verschillende maten. Maar als ik je zo hoor, tussen twee cilinders in, krijg ik niet echt een 'ruimtelijk' gevoel.. Denk eraan dat je rad groot genoeg moet zijn, met een klein prulleding ben je niets.

Verder vind je ook nog heel wat zaken bij de loodgieter, ijzerhandel, bouwmarkt. En als je 't echt niet lukt kan je ook nog eens in mijn eigenste WC-inkoopactie kijken ;)

Ik heb trouwens net dezelfde kast. Ik heb m'n beide HDD's in de bovenste twee vakken van het HDD-rek gezet (dus niet het floppyrek erboven), en juist eronder past de Sicce Idra. M'n radiator (30x15 cm) ligt bovenop m'n kast, en m'n reservoir (lange plexi buis) hangt aan de buitenkant.
hhmmja, maar mijn ervaringen met die grote "algemene vragentopics" zijn nogal bar slecht... ik heb nog nooit 1 keer een gericht antwoord gekregen op wat ik vroeg in zo'n topic ... dus dan maar even zo...
die link naar RU58 is een goeie :) alleen jammer dat die helemaal in Den Haag zit :| maargoed ik zal wel zien of er iets vergelijkbaars hier in de buurt zit misschien.

Dat sicce pompje is inderdaad wel leuk ja ... jammer dat ik die niet eerder zag, maar dan nog heb ik bij geen van de zaken hier sicce gezien dus dat zou dan weer bestel werk worden etc. Ik had eigenlijk alleen de EHEIM pompjes bekeken die die gingen al richting > 50 euro maargoed ... alsie af es maar eens kijken hoe de temps liggen :)
verw8 overigens een week of 2 dat ik helemaal klaar ben...

Dit topic is gesloten.