Ik probeer hier internet te delen, en ik heb 2 pc's met de volgende eigenschappen.
PC 1:
XP, goeie computer:
Netwerk - 192.168.0.1 (gateway pc)
PC 2:
98se, oude computer (te zwak om XP te draaien)
Netwerk - 192.168.0.2
Het vage is dat PC2 het netwerk niet eens kan doorzoeken, deze pc vindt zichzelf niet eens op het netwerk.... (En ik heb instellingen die ik thuis ook heb en die werken daar wel)
Er is in het geheel geen netwerkverbinding tussen de 2 pc's...
Ik wil internet delen tussen de 2 pc's, Ik heb met XP een diskette gemaakt, maar toen ging het internet op XP er even uit (problemen met een netbrug ofzow).
De diskette heeft er wel voor gezorgd dat "netwerkomgeving" op het bureaublad verscheen..
PS. Ik heb de guide doorgenomen, maar hier werd ik niets wijzer van....
Ik heb vaker gehoord over problemen tussen XP & 98.... Is er een oplossing (liefst in een newbieguide) voor????
PC 1:
XP, goeie computer:
Netwerk - 192.168.0.1 (gateway pc)
PC 2:
98se, oude computer (te zwak om XP te draaien)
Netwerk - 192.168.0.2
Het vage is dat PC2 het netwerk niet eens kan doorzoeken, deze pc vindt zichzelf niet eens op het netwerk.... (En ik heb instellingen die ik thuis ook heb en die werken daar wel)
Er is in het geheel geen netwerkverbinding tussen de 2 pc's...
Ik wil internet delen tussen de 2 pc's, Ik heb met XP een diskette gemaakt, maar toen ging het internet op XP er even uit (problemen met een netbrug ofzow).
De diskette heeft er wel voor gezorgd dat "netwerkomgeving" op het bureaublad verscheen..
PS. Ik heb de guide doorgenomen, maar hier werd ik niets wijzer van....
Ik heb vaker gehoord over problemen tussen XP & 98.... Is er een oplossing (liefst in een newbieguide) voor????