Toon posts:

Internet delen van XP naar 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer hier internet te delen, en ik heb 2 pc's met de volgende eigenschappen.

PC 1:
XP, goeie computer:
Netwerk - 192.168.0.1 (gateway pc)

PC 2:
98se, oude computer (te zwak om XP te draaien)
Netwerk - 192.168.0.2

Het vage is dat PC2 het netwerk niet eens kan doorzoeken, deze pc vindt zichzelf niet eens op het netwerk.... (En ik heb instellingen die ik thuis ook heb en die werken daar wel)

Er is in het geheel geen netwerkverbinding tussen de 2 pc's...

Ik wil internet delen tussen de 2 pc's, Ik heb met XP een diskette gemaakt, maar toen ging het internet op XP er even uit (problemen met een netbrug ofzow).

De diskette heeft er wel voor gezorgd dat "netwerkomgeving" op het bureaublad verscheen..

PS. Ik heb de guide doorgenomen, maar hier werd ik niets wijzer van....
Ik heb vaker gehoord over problemen tussen XP & 98.... Is er een oplossing (liefst in een newbieguide) voor????

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 11:48
Kun je jezelf/ of de andere pc pingen?

Weet je zeker dat je NIC's+bekabeling 100% in orde zijn?

Heb je de XP firewall uitgeschakeld?

Is dat XP home of Pro?

Een netwerk, met XP+98 zou normaler wijze geen problemen moeten opleveren.

.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:46
Ik heb het vage vermoeden dat je een straight UTP kabel gebruikt, en geen cross, check dat ff na :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Staat hte subnetmasker allebei op 255.255.255.0 ?

En heb je het ipx/spx protocol geinstalleerd? (weet niet of dat noodzakelijk is, maar bij mij doet dat wonderen :P)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Kun je jezelf/ of de andere pc pingen?
Ping local host werkt wel.
Ping 192.168.0.2 werkt niet

Weet je zeker dat je NIC's+bekabeling 100% in orde zijn?
Dat klopt.

Heb je de XP firewall uitgeschakeld?
Ja

Is dat XP home of Pro?
Home

Een netwerk, met XP+98 zou normaler wijze geen problemen moeten opleveren.
Niet dus :S

Verwijderd

Topicstarter
Ik durf het niet honderd procent zeker te zeggen, maar volgens mij is de kabel cross.

IPX/SPX werkt ook niet :'(

Verwijderd

Topicstarter
Even gecheckt, het is zekers wel een cross...

Het subnet masker is uiteraard ook wel 255.255.255.0

Verwijderd

Kıjk even of beıde netwerkkaarten op de zelfde snelheıd (of Auto Confıg) staan. Zo net zien zijn je IP addressen en subnetsmask in orde. Ook TCP/IP is geinstalleerd.
Als je netwerkkaarten op de zelfde snelheid werken en ingeschakeld zijn, en ze kunnen elkaar niet pingen denk ik toch dat het aan de kabels ligt.

Werk je met een hub/switch dan kan je straight kabels gebruiken. Als je direct twee apparaten (PC's) aan elkaar wilt koppelen is de cross-kabel wel de juiste.

Verwijderd

Hoe kan je trouwens subnet masker wijzigen?

Verwijderd

Even voor de zekerheid,
cross is kabel:
1 naar 3
2 naar 6
3 naar 1
6 naar 1

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-07 09:39

BwO

Up The Irons!

Heb je bij allebei wel Client voor Microsoft Netwerken geinstalleerd en heb je dezelfde werkgroep?

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 22:55:
Even voor de zekerheid,
cross is kabel:
1 naar 3
2 naar 6
3 naar 1
6 naar 1
Foutje 6 naar 2 :)

Verwijderd

Topicstarter
Beide dezelfde, de naam is "WORKGROUP" (oh, wat zijn we weer origineel, he?)

Ik hoorde van een comrade dat ik in XP per netwerk kaart kan instellen of ik hiermee internet wil delen.... hoe dit moet weet ik niet, maar zou dat kunnen? zo ja, hoe?

de kaarten, trouwens, staan bij beide juist geinstalleerd. In beide windowsensensens worden ze geaccepteerd bij hardware/apparaatbeheer.

Ook als de kabels er in zitten branden de lampjes achterin... XP geeft ook een melding in de system tray wanneer PC2 is uitgeschakeld (de netwerkkabel is niet aangesloten), deze melding krijg ik uiteraard ook wanneer de kabel er uit wordt getrokken... dus hardwarematig zie ik geen fouten....

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 23:07:
Ik hoorde van een comrade dat ik in XP per netwerk kaart kan instellen of ik hiermee internet wil delen.... hoe dit moet weet ik niet, maar zou dat kunnen? zo ja, hoe?
Ja dat kan. Bij de eigenschappen van My Network Places, eigenschappen van de internetverbinding, tabblad Advanced.

Verder zegt dat XP aangeeft dat er verbinding is niet zoveel: als je tussen twee pc's bijvoorbeeld een straightkabel gebruikt zie je dat ook. Misschien is op de 98 PC TCP/IP niet gebonden aan de NIC?
Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 22:52:
Hoe kan je trouwens subnet masker wijzigen?
Bij je TCP/IP instellingen kan je dat wijzigen.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

ook voor Newbie's Hoe deel ik Internet ? :)

Be Stronger Than Your Excuses

Pagina: 1