CD-I afspelen op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 646 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 01:50
Hallo, ik heb nog een aantal CDi's die ik weer wil gaan bekijken maar krijg ze dus niet op de pc afgespeeld(wat ik vroeger wel kon met windows 98 met Powervcd (die CDi's kon afspelen)

Ik heb goed gezocht naar het TE oude topics gevonden die alleen betrekking hadden met Win9x...
Weet iemand nog een programmatje te vinden die nog wel cdi's af kan spelen op windows XP???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Zijn toch gewoon mpeg's? In de folder structuur vind je die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kun je niet het grote .dat bestand openen in Mediaplayer. Dat moet gewoon werken.
Anders moet je ff op http://www.vcdhelp.com kijken, daar staat vast wel iets over mpg halen uit een VCD/CDi

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48

DarkSide

theres no place like ::1

Zijn het echte CD-I's of zijn het VCD's? De eerste films op CD-I waren in CD-I formaat op de cd gezet. De latere (en verweg de meeste) zijn echter gewoon VCD films.
In het laatste geval kan je idd gewoon het .DAT file openene in mediaplayer en de film bekijken. Anders heb je echt een player nodig die CD-I indersteunt.
Misschien ff googlen?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47
CD-I's als Auto-theorie-training, zijn daar software players voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

CD-I software kun je niet afspelen op de PC (of je moet er een Motorola CPU in modden :) ).

Mpeg streams kun je daarentegen wel met ieder DVD programma (PowerDVD/WinDVD etC) afspelen.

Rippen van CD-I om de inhoud te converten etc kun je met IsoBuster.

Auto-theorie-training is ook verkrijgbaar als PC versie bij de Bruna/Blokker etc voor heel goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Anoniem: 44568 schreef op 30 March 2003 @ 00:52:
CD-I software kun je niet afspelen op de PC (of je moet er een Motorola CPU in modden :) ).
Wat een onzin, hij zegt zelf nog dat het heeft gewerkt met PowerDVD PowerVCD. DVD's kun je toch ook op PC's kijken, en lang niet alle DVD spelers hebben eeen x86-CPU hoor :P

[ Voor 5% gewijzigd door Flake op 30-03-2003 11:23 . Reden: Woops, leesfoutje :o! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Vash schreef op 30 March 2003 @ 11:21:
[...]
Wat een onzin, hij zegt zelf nog dat het heeft gewerkt met PowerDVD PowerVCD. DVD's kun je toch ook op PC's kijken, en lang niet alle DVD spelers hebben eeen x86-CPU hoor :P
Speel jij software af in een media-player 8)7 Er zijn ook software CD-i's en die kan je dus niet zo op de pc afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:11

4POX

Everybody is wired

De structuur van een CD-I film CD wordt niet herkent door 95/98/me/2k/XP

Basta...

Je kunt er wel een iso van maken en met een bepaalde tool dat converteren naar een .mpg file. Maar ik ben dat programma helaas kwijt :(

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55933

4POX schreef op 30 March 2003 @ 14:44:

Basta...

Je kunt er wel een iso van maken en met een bepaalde tool dat converteren naar een .mpg file. Maar ik ben dat programma helaas kwijt :(
Het lukte hem wel onder Win98, met een ander programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
4POX schreef op 30 maart 2003 @ 14:44:

Basta...

vcdgear heet dit. daar kan je hem mee rippen naar mpg

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 01:50
Ja het is dus niet zomaar een MPEGAV.DAT-je openen dus :)
Het heeft altijd gewerkt met windows 98SE en PoewerVCD en er staat ook in die readme, dat hij CDO afspeeld.
en idd, Windows kent dat filesysteem van die CDi's niet, maar zoek toch eigenlijk nog wel een programma dat ik het juist NIET zo hoef te rippen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FF helemaal on-topic: ik heb hier nog een versie van Xing MPEG Player liggen, die voor zover ik weet helemaal geen moeite had met CD-I's. Ik heb het nooit uitgeprobeerd, maar wel weet ik dat ik destijds een hele oude VCD zonder problemen kon openen. Misschien kun je daar wat mee.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[code]-= Heb je al wat gedaan met de hierboven gepostte info ? =-[/code]Een CDI-VideoCD is een standaard CD-ROM/XA-Mode 2/Form 2 Sectors met MPEG audio/video bestanden (oftwel green book [CDI] en white book [VCD]) die door DVD/VCD/CDI players of PC/Mac/Amiga32 afgespeeld kan worden.

http://www.jhepple.com/support/VCDTutor/authoring.htm

Software players: MediaPlayer, XingMPEG player v1.3, PowerDVd, WinDVD etc....

Ik heb tientallen VCD-CDi's met Windows bekeken / mpeg afgespeeld zonder (st)rippen.

Er bestaan 30 zeldzame greenbook CDi's die niet zondermeer afgespeeld kunnen worden op de PC. Die CDi's zijn herkenbaar aan het DV (Digital Video) logo. Het gebruiken van een ouder CDFS, oudere softwareplayer of oudere Windowsversie is dan de oplossing (of maak er een goede whitebook VCD van met Nero en aanverwanten die weer wel in de moderne tijd meekan).

Meer info:
http://www.icdia.org/index.html
http://www.icdia.org/sw_app/index.html
http://www.geocities.com/Athens/Forum/2496/vcdfaq.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 23:27
Gaat het nu alleen over films of ook over software-cdi's? :?
Lijkt me dat je voor software-cdi's (zoals spellen) een emulator nodig hebt....

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik schop deze draad maar even omhoog..

Ik ben nogal Zelda fan en nu heb ik een oude Zelda game in cd-i formaat gevonden. Geen video dus maar een game..

Is er enige mogelijkheid deze op de pc te spelen? Ik heb het al geprobeerd met Isobuster maar die leest alleen wat er in de ISO staat en ik zie geen mogelijkheid om de game te starten ofzo..

Ik kan ook geen emulator vinden, behalv eentje die maar 1 game ondersteunt..

Weet iemand nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn geen CDI emulators voor de PC waarmee je de CDI software kunt afspelen. Er is wel CD-ice, maar dat kun je eigenlijk niet echt een emulator noemen, daar deze speciaal voor 1 spel geschreven is zonder bios/CD-RTOS en op basis van de sourcecode van dat spel. Het dichtst wat je bij een emulator kan komen qua CDI is http://cdi.fanclub.nederland.web1000.com/indexmain.htm en dat is alleen wat basisinfo wat geen werkend eindproduct oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik las wel in een andere oude thread over een of andere Cheeseweasel maar die link is dood.. is dat project nog ergens doorgegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Je kan het spel ook gewoon in een CDI-speler stoppen. Heb er hier nog 1-tje staan. O-) Heb helaas geen AB of gamepad meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 44203 op 03-08-2004 00:34 ]

Pagina: 1