Xelo - Is dat eigenlijk Samsung?

Pagina: 1
Acties:

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Ik zie wat spullen bij iemand op z'n webwinkel staan en daar komt het merk Xelo regelmatig in voor. Ik zoek zelf een 17" TFT

Nu zit ik me suf te zoeken naar info over dat merk, want ze fabriceren monitoren, grafische kaarten en o.a. ook nog geheugen.

Ik heb het flauwe vermoeden dat het eigenlijk Samsung is (net zoals die Aldi TFT monitor waar iedereen de afgelopen week mee weg liep...die is van het merk Medion en dat schijnt weer LG te zijn)

Weet iemand met een bepaalde zekerheid te zeggen dat Xelo inderdaad van Samsung is? Of dat ze in iedergeval bij de TFT monitor het panel gebruiken van Samsung?

Ik heb ook bar weinig tests gevonden, behalve een Noorse, maar ja...ikke niet spreken Noors :)

specs | 3360wP met SE3000

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Wij verkopen de XELO TFT 17" monitoren ook.
Dit zijn inderdaad SAMSUNG OEM monitoren.
Qwa beeld zijn ze zeer scherp en contrastrijk. Qwa design is het een beetje 'cheap', maar dat maakt de monitor ook een stuk goedkoper dan andere.
Voor het design zou ik de monitor een 6,5 geven en qwa beeld zeker een 8. (als er maximaal 10 punten te vergeven zijn.)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Rick2001 schreef op 29 March 2003 @ 01:31:
Wij verkopen de XELO TFT 17" monitoren ook.
Dit zijn inderdaad SAMSUNG OEM monitoren.
Qwa beeld zijn ze zeer scherp en contrastrijk. Qwa design is het een beetje 'cheap', maar dat maakt de monitor ook een stuk goedkoper dan andere.
Voor het design zou ik de monitor een 6,5 geven en qwa beeld zeker een 8. (als er maximaal 10 punten te vergeven zijn.)
En is die medion monitor nu hetzelfde als die Samsung? In België begint di actie nl morgen pas, http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_14/OFF02.HTM lijkt me wel interessant, het design kan mij eerlijk gezegd gestolen worden, ik betaal liever voor een goed scherm in plastiek dan een slecht scherm in platina :p
BTW, welk scherm zou er beter scoren dan di 8 als je dezelfde prijsklasse bekijkt, en is Medion=Xelo=Samsung????? Waarom noemen ze dat nt gewoon allemaal Samsung dan :? verwarrend voor de gem surfer...

Verwijderd

xelo heeft de beelbuis van samsung opgekocht en zelf de desinge gemaakt eigenlijk is het samsung kun je wel zeggen

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 22:44:
xelo heeft de beelbuis van samsung opgekocht en zelf de desinge gemaakt eigenlijk is het samsung kun je wel zeggen
Vergis je daar niet in, vaak wordt het panel idd van Samsung/LG-Phillips of één van de andere panel-bakkers gekocht, maar is de rest van de electronica eigen fabrikaat. En de kwaliteit daarvan heeft zeker effect op de algehele kwaliteit van het scherm.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:22

SED

medion is een goedkope oem leverancier die partijen opkoopt deze rebrand in medion en dan verkoopt.
Soms kan dat inderdaad een samsung of lg zijn maar in de praktijk iedere keer weer een verassing.

Copyright and left by SED...

Verwijderd

SED schreef op 02 April 2003 @ 01:06:
medion is een goedkope oem leverancier die partijen opkoopt deze rebrand in medion en dan verkoopt.
Soms kan dat inderdaad een samsung of lg zijn maar in de praktijk iedere keer weer een verassing.
Ik vind het eigenlijk financieel wel interessanter om een 'fake' merk te kopen, di z'n materiaal aan spotprijzen koopt v/d originele, maar is dat niet dom van Samsung?? Ik bedoel maar: duizenden mensen hebben nu een medion gekocht, waardoor ze waarschijnlijk wel geen Samsung zullen kopen, waardoor Samsung toch verlies maakt door onder z'n eigen duiven te schieten door eigen materiaal aan een dumpprijs te verkopen? Dit is toch een boomerang di weer recht in hun gezicht komt, omdat ze zelf ijzersterke concurrentie creëren, waar ze eig niet tegenop kunnen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 00:03 ]

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Medion is absoluut niet van SAMSUNG en ook zitten er geen SAMSUNG panelen in.
Gericom en Medion zijn echte low-cost merken die alleen maar uit zijn op goedkope artikelen.
Xelo is een 3rd party die oa. videokaarten 'maakt' en ook panelen van SAMSUNG opkoopt om zelf voor de electronica en omhulsel te zorgen van de monitor.
Qwa design is het erg simpel, maar qwa beeld is het zeker goed te noemen voor het geld dat deze monitor 'maar' kost.
De kwaliteit van de electronica zegt heel erg veel over de uiteindelijke kwaliteit.
Neem een simpel voorbeeld van geheugenmodules.
Waarom doen 3rd party modules (dus printje en weerstandjes etc.) van een bepaald B-merk het veel slechter met dezelfde A-merk memory chips dan de modules van het A-merk met de chips van het A-merk ? Precies. Alles heeft te maken met tolleranties en kwaliteits onderdelen.
Voor 3rd parties is het de bedoeling om goedkoper te zijn dan de merken wat dus inhoudt dat er geboet moet worden op de kwaliteit van bepaalde onderdelen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1