Toon posts:

1 spel op 2 monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 895 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek geweest naar dit probleem maar helaas nix gevonden wat mij kon helpen.... 8)7
Ik wil namelijk 1 spel bijvoorbeeld quake 3 of ut2003 op 2 monitoren gaan spelen. Dus wat je normaal gesproken op 1 monitor ziet nu op 2 monitoren ziet. Ik heb vandaag een XFX GF4 Ti4200/8x 128 MB DDR gekocht. Daar zitten 2 aansluitingen op 1 x analoog en 1 x digitaal. Ik heb er een convertertje bij gekregen die van die digitale ook analoog maakt. Op die kaart heb ik 2 monitoren aangeloten. Mijn bureaublad zie ik al op 2 schermen en met behulp van ultramon ook 2 taakbalken maar nu is dus de vraag hoe krijg ik een spel nou op die 2 schermen. Ik heb ook op de site van nVidia gekeken maar zag geen oplossing voor dit probleem.

Wie kan mij helpen alvast bedankt.

Verwijderd

Kun je dat niet met de clone functie van nview doen ?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 21:51:
Kun je dat niet met de clone functie van nview doen ?
Dan krijg je twee keer hetzelfde scherm en dat wilt hij volgens mij niet...

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Zover ik weet moet een spel speciaal zijn ontworpen om op twee schermen te spelen.
En zover ik weet zijn er bar weinig spelen die hiervoor geschikt zijn (en dat zijn dan meestal stategie-achtige spelen).
Om een (soort van) vidwall effect te krijgen, heb je volgens mij een andere hardware setup nodig.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

dat was dus ook niet helemaal duidelijk, maar quake 3 kan op 2 schermen gespeeld worden, moet je geloof ik wat dingen in de console invoeren

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 21:53 ]

Verwijderd

ze speelden toch ook q3 op 3 monitoren met een parhelia?? :P

• UTerror
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 15:50
Ik weet dat Q3 dat kan, maar weet ook de console commands er niet voor... Zou ze ook wel eens willen weten :)

Verwijderd

Topicstarter
3 monitoren is natuurlijk het mooist om een spel te spelen als quake of ut maar ik heb er helaas maar 2.
Maar er is dus geen progje die een spel doormidden hakt en op 2 monitoren plakt???
Alles moet in het spel ingesteld worden ??
Ik zou natuurlijk mijn tv out nog kunnen gebruiken en er een tvtje naast zetten dan heb heb je 3 monitoren. kwee nie of dat dat zo makkelijk kan zoals ik het hie zeg.....
Maar bij quake 3 zou je dus wat diengen in de console in moeten voeren heb je ook enig idee wat dat zou moeten wezen .....

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk trouwens niet dat het mooi is ofzo als je niet twee dezelfde monitoren hebt. Al heb je bijv. een 19" en 17" staan zal je crosshair op die 19" hoger staan als op die 17" en is richten al een stuk moeilijker/irritanter.

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Dat kan wel, maar alleen met Windows 2000 (en later).

Zoek maar eens op Google voor Quake 3 met 2 schermen.
Ben ff aan het zoeken voor je. Kwam toevallig niet zo lang geleden een guide hiervoor tegen.
Het gaat om de OpenGL:

OpenGL drivers do not support multiple monitors at all and cannot even run when a second monitor is enabled. If you run an OpenGL-accelerated game when you have all monitors enabled, such as Quake 2 or Quake 3, the game will post an error message or simply default to software emulation. The OpenGL driver will refuse to engage. The only way to engage OpenGL is to disable the second monitor in Display Properties, Settings tab, by clearing the box ?extend my desktop??.

source: http://locksmith.orcishwe...ltiplemonitors.html#Games

[ Voor 81% gewijzigd door Stuff op 28-03-2003 22:49 ]

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier ook c&c generals liggen zou die misschien op 2 monitoren kunnen draaien ???
Zo jah , hoe ????

Verwijderd

Topicstarter
ik ga gelijk ff zoeken op google...

• Stuff
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Al zou het kunnen dan lijkt het me bar onhandig om op twee monitoren te spelen. Je crosshair zou dan precies op de scheiding vallen en dat lijkt me lastig mikken. Met drie monitoren zou je dat probleem niet hebben.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Zer0 schreef op 28 maart 2003 @ 23:03:
Al zou het kunnen dan lijkt het me bar onhandig om op twee monitoren te spelen. Je crosshair zou dan precies op de scheiding vallen en dat lijkt me lastig mikken. Met drie monitoren zou je dat probleem niet hebben.
Lijkt me ook eigenlijk. Hetgeen je eigenlijk naar moet kijken (midden van je beeld) ligt dan in 2 stukken op (minstens) een paar cm uit elkaar. En bovendien denk ik dat je het lastig krijgt om je concentratie in een fps te verdelen over 2 plaatsen, inplaats van dat je alles in 1 oogopslag ziet.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Zer0 schreef op 28 March 2003 @ 23:03:
Als je kan instellen dat je crosshair in het midden van het ene scherm staat en dat je met je ander scherm meer naar links of rechts kunt kijken dat zou ook al handig kunnen zijn ..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zojuist gebrobeerd om ut op 2 monitoren te draaien en het draait op zich perfect alleen idd die crosshair zit in het midden en dat is lastig mikken....
Nu heb ik er een tv bij gepakt en aan gesloten op de tvout van me vdokaart.
maar kan hem er nie bij zetten. Het is of 2 monitoren of 1 monitor en 1 tv.
2 monitoren en 1 tv samen gaat dus niet. Heeft iemand daar meer ervaring mee met dezelfde kaart als ik heb ?????? Het lijkt mij namelijk wel dat het kan om op die vdokaart 2 monitoren en een tv aan te sluiten............

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 23:33 ]

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Je videokaart heeft maar 2 ramdac's en kan dus maar twee onafhankelijke signalen genereren. Je kan hooguit twee onafhankelijke schermen en een kloon aansturen.

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44
Mja, de enigste oplossing om met 3 monitoren te spelen is met de Matrox Parhelia™, zoals al eerder is gezegd:
ze speelden toch ook q3 op 3 monitoren met een parhelia??
Hier zie je het: UT2003 op 3 schermen:
http://www.matrox.com/mga...ology/surround_gaming.cfm

geweldig! :P

Verwijderd

Topicstarter
kheb ff gekeken op mycom.nl maar die parhelia heeft ook maar 2 ramdac's
http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=102
Dus volgens mijn moet mijn vdokaart het ook wel kennen.....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 00:10 ]

Verwijderd

Zou het niet makkelijk zijn om je primaire monitor gewoon in stand te houden, met crosshair en de gewoon in game view. En je secundaire monitor gebruiken als "achteruitkijk spiegel".
Btw mij lijkt het niet echt handig om met twee monitoren te gamen, want ik focus me toch liever op de basic view, dus m`n gewone lcd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 00:07:
Omdat er bij een aansluiting op DVI geen ramdac nodig is omdat het aantal hz digitaal is :)

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 00:22:
[...]

Omdat er bij een aansluiting op DVI geen ramdac nodig is omdat het aantal hz digitaal is :)
Voor DVI-I is wel een ramdac nodig als je het analoge component gebruikt (oftewel, een crt aansluit via een adapter). Voor DVI-D (de variant zonder analoog componenten, waar dus ook geen crt op kan) is het idd niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
dus als je die parhelia zou kopen moet je er ook gelijk ff 3 lcd schermpies bij kopen .... duur geintje :D

Verwijderd

Topicstarter
Flem je hebt opzich wel een goed idee met die achteruitkijkspiegel maar weet jij of iemand anders zo welk spel het ondersteunt en hoe je zo iets in moet stellen....

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv 2 berichten in een minuut te plaatsen :)

Verwijderd

quake 3 valt niet te playen op 2 monitoren wel op 3 maar niet op 2..

Je moet gewoon de resolutie veranderen voor dus als 800x 600 word het dan 1600x600 :) ergens in een .cfg file dit wijzigen

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
nog niet geprobeerd ,maar als je nu bvb MS combat flight in een venster speelt(kan normaal wel) ipv ful screen en je rekt dat venster even uit over je 2 schermen.
Na ja ,dat is maar een gedachtengang dat me benieuwd maakt.

• Bl@ckbird
  • Niet online

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ???..............

Sorry khad nie gezien dat er al 2 pagina's waren in mijn topic 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 14:48 ]

• Scatman_II
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Lees je eigen topic es door zou ik zeggen :?

Volgens mij staat alles wat je moet weten in de gegeven links....

[ Voor 17% gewijzigd door Scatman_II op 29-03-2003 13:07 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Van welke videokaart zou je meer kunnen verwachten....
XFX GeForce4 Ti4200, 128 MB of Sapphire ATLANTIS RADEON 9500, 128 MB
Die Atlantis heeft namelijk 2 ramdac's...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 14:25 ]

Verwijderd

wat je OOK kan doen is een PCI GeForce 2 kopen, of beter nog, 2 PCI GeForce 2's, een voor links en een voor rechts, kunnen de 2 RAMDAC's van je GF4 volledig op het middenscherm focussen. Kan je ook 3 schermen (theoretisch met die GF2's erbij zelfs 6 schermen, maar goed...). Windows is trouwens, volgens windows help, gecapped op 25 schermen. Mag ik vragen hoe je dát wil doen?

Verwijderd

Topicstarter
25 schermen ..... ongelooflijk kmoet er nie an denken 2 of 3 schermpjes vink nog wel leuk maar meer ook nie hoor ......

Verwijderd

Topicstarter
Blackbird bedankt voor de link maar hoe je het moet doen staat er niet op. BV Q3 die kun je nie windowd spelen. En het spel bestaat maar uit enkele (grote) files en er is geen config.ini ofzo.....
Kzou graag willen weten hoe ik hem nou op 3 schermen krijg of een ander spel......
Ik weet dat linux het wel makkelijk kan maar in windows heb ik weinig hoop meer... terwijl ik toch vaak lees dat het makkelijk moet kunnen. Is er niemand met ervaring op dit gebied die mij eens uit kan leggen hoe ik het precies moet doen ... ?????

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Onder Win2000/XP kun je het volgende eens proberen: Zet in de bureaublad eigenschappen de optie "Bureaublad naar deze monitor uitbreiden" UIT. Stel nu in de driverspecifieke settings in dat de 2e monitor dmv nView wel degelijk gebruikt moet worden. Als je dan een game start zou het beeld over 2 monitoren verdeeld moeten zijn, maar ik weet niet of dit bij alle games werkt. Als het werkt zou ik alleen wel in de config files van de games de 'fov' aanpassen, anders krijg je een erg vertekend beeld.

Persoonlijk vind ik het irritant om op 2 schermen te spelen, omdat je crosshair half op het ene scherm zit en half op het andere. Dan liever a la Matrox Parhelia op 3 schermen (maar zoveel geld heeft Whieee niet ;) ). En multi-monitor gamen met 2 schermen van ongelijke grootte is sowieso niet te doen, om redenen die al gegeven zijn eerder in dit topic

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor de tip kga het ff proberen want bij strategie spellen zoals C&C generals en age of mythologie lijkt het mijn wel fijn spellen.....

• Scatman_II
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 14:24:
Van welke videokaart zou je meer kunnen verwachten....
XFX GeForce4 Ti4200, 128 MB of Sapphire ATLANTIS RADEON 9500, 128 MB
Die Atlantis heeft namelijk 2 ramdac's...
De radeon 9500 natuurlijk... :)
Dies gewoon sneller, heeft DX 9 ondersteuning, etc...

Maar om nou te gaan upgraden voor zo'n miniem verschil :?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op 29 March 2003 @ 15:21:
Stel nu in de driverspecifieke settings in dat de 2e monitor dmv nView wel degelijk gebruikt moet worden.
In welke drivers bedoel je ????

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 15:26:
[...]

In welke drivers bedoel je ????
als je in de bureaubladinstellingen bij 'instellingen' op 'geavanceerd' klikt, het je een aantal tabbladen met het nvidia logo erin. Hierin staan de driverspecifieke settings. Zoek dan naar de instellingen voor nView. Daar kun je het instellen.

btw: bij de nieuwere nVidia drivers zijn er geen tabbladen meer maar is het een beetje anders geregeld; het idee is echter hetzelfde...

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44
dus als je die parhelia zou kopen moet je er ook gelijk ff 3 lcd schermpies bij kopen .... duur geintje
Mja, maar 2 schermpje erbij kopen he, want je hebt er al 1 als het goed is ;)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
Yes, dit had ik altijd al wel willen weten. Het lijkt mij machtig om Warcraft III op twee monitoren te spelen. Vooral omdat ik twee dezelfde heb, namelijk 2x de Philips 170S2. Maar deze vlieger gaat dus niet voor mij op, want ik heb gewoon de dual-monitor functie van de GF 4 ti4600 en ik denk ook niet dat WC het doet.

• REDFISH
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Als het een directx spel is kun je het wel, maar kweenie of dit wel zo is bij Q3, heb deze nooit gehad namelijk.

je moet dan de horizontale uitbreidingsmode kiezen. Dan heb je dus zeg maar 2x je horizontale resolutie en 1x je verticale resolutie. Als je dan in het spel naar video opties gaat, kun je dat kiezen. Bij mij is dit al bij Ghost recon en UT(oude) gelukt, dus ik neem aan dat dit ook lukt in andere DX games. Nadeel van shooters is wel meteen dat je ziet dat het hele beeld om de crosshair heendraait. En deze net in het midden van je beeld zit en dus precies op de plek waar je beeldschermen scheiden, en je dus totaal niet kunt richten op 2 schermen. Werkt gewoon niet.
Tis met trouwens ook gelukt in Total Annihilation (Ook directX). Ik meen dat er in OpenGL ook een dergelijke functie zit, maar dunno hoe.

Verwijderd

Nogmaals, het zou dan ook mogelijk moeten zijn je secundaire monitor als achteruitkijk spiegel gebruiken. Dan zit je crosshair gewoon in het midden van je primaire monitor.
Btw bij strategie games zou je dan op een manier op bijde monitoren apart moeten kunnen scrollen. Zodat je met je ene monitor bij de battle zit, en die andere in je kamp, voor overzicht van bijde.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Op de site van Matrox word zo'n hele mooie triple screen LCD scherm gebruikt als demonstratie, maar van welk merk is dat scherm en hoeveel kost zoiets wel niet?

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

Nou ik weet dat je bijvoorbeeld met America's Army heel makkelijk met 2 monitoren kan spelen (gewoon doorklikken bij de resolutie tot je hem hebt). Maar je crosshair zit dus in het midden. Niet echt practisch. F18 Hornet kon je vroeger al met 3 monitoren (ook met 2 ) spelen. Maar daar heb je dus gewoon wel een center view, je tweede monitor is dan je linker of rechter side view.

Verwijderd

Ik heb nu een Mercury Geforce 4 MX 420 (genaaid, i know :D ), met S-Video en VGA. Kan ik hiermee twee schermen aansturen, zonder een extra kaart te hoeven kopen?

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

nee. Wel een monitor en een TV. Al zijn er wel TFT's met een S-video ingang, maar het beeld over S-video is ronduit bagger op een GF4.

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

ben nu de demo van America's Army aant downloaden.. looks like cool om ff over 2 beeldschermen te gamen.. weet nie eens wat voor spel ut is eigenlijk:p

Hoe kan ik btw zorgen dat als ik audio aant luisteren ben met Windows Media Player en op maximaleren kies(dus geen enkele rand, met Alt+ Enter) dat ie dan maximaliseert op scherm 2 en niet op 1? Idem met films..

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Wat ik zie is dat je dat gamen op twee monitoren onwijs romantiseert (jaja ik heb die term nu ook eens mogen gebruiken :D :D :D), for real is er dus echt niets aan en is het alleen maar irritant. Waarom?

Je hebt bijv twee 17" CRT monitoren naast elkaar staan (stel...), dan heb je een balk (de rand van je monitor) ongeveer 9 centimeter tussen de twee verschemen zitten (4 cm per scherm plus eventuele speling dat ze niet perfect tegen elkaar staan). Die balk van 9cm is zoooooo shit.

Je ogen zijn dit niet gewent, dat het ene beeld hier ophoud en dan daar weer verder gaat. Dat speelt dus echt NIET, als je gun bijv in het middne staat heb je dus een gun die alsof het lijkt 2 meter breed is en het aimen is niet te doen, je zit ook constant op 1 monitor te kijken want als je op 2 kijkt dan kan je zoiezo je al niet orienteren omdat het gewoon onwijs onlogisch werkt. Alleen gamen op 3 monitoren is echt zinvol, dan heb je een standaard view en een extra links en rechts view zoals met die review van parhellia.

Maar... dat is onze mening (en waarschijnlijk zal jij het zelf ook ondervinden) maar je weet nooit... :)

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

ik denk dat met 2 monitoren je alleen fijn kunt gamen met strategie games.. Net als eerder gezegt, op ene scherm slagveld bij andere basis, en andere scherm je eigen basis.

Is het eigenlijk mogelijk om 2 muizen aan te sluiten (usb en ps/2) en dan elke muis zn eigen hok te geven, dus dat je 2 muizen hebt, 1 voor linkerscherm en 1 voor rechterscherm?

• Novah
wdekreij schreef op 01 April 2003 @ 00:06:
ik denk dat met 2 monitoren je alleen fijn kunt gamen met strategie games.. Net als eerder gezegt, op ene scherm slagveld bij andere basis, en andere scherm je eigen basis.

Is het eigenlijk mogelijk om 2 muizen aan te sluiten (usb en ps/2) en dan elke muis zn eigen hok te geven, dus dat je 2 muizen hebt, 1 voor linkerscherm en 1 voor rechterscherm?
Als.... zoiets gemaakt zou worden zou je geen 2 muizen moeten hebben. Ik bedoel... je wil wel met een chille muis, moet je bijv 2 goede MX500 muizen aanschaffen, je moet ook ruimte maken op je muispad voor andere muis enz.

Beste zou een knop zijn waarmee je kan switchen van scherm. Gewoon ctrl binden aan switchen en dan zo alles kunnen besturen. Denk niet dat zoiets zou worden geintregeerd in een game want dan ben je wel best wel in het voordeel als je twee keer zo veel tegelijk kan doen.

Of... 3 monitoren.

Het midden van je monitor is namenlijk super cruciaal tijdens games (behalve als je splitscreen speelt ofzo) maar in vrijwel elke 3d game loop je direct naar het midden, en als die word verdeelt in twee helfden met nog een ruimte ertussen, dat werkt gewoon niet. Met 3 monitoren heb je dat probleem niet.
Maar... niet alleen RTS zou er voordeel van kunnen hebben, Flight Simulator zou er ook voordeel van kunnen hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Novah op 01-04-2003 00:30 ]

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik kan me nog wel herinneren dat iemand ooit zei dat je je tweede scherm bij counterstrike in kan stellen dat ie naar achter kijkt. Dan kan je altijd zien of je gebackraped wordt.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Novah
Alpha-sphere schreef op 01 april 2003 @ 00:38:
Ik kan me nog wel herinneren dat iemand ooit zei dat je je tweede scherm bij counterstrike in kan stellen dat ie naar achter kijkt. Dan kan je altijd zien of je gebackraped wordt.
Groot fabeltje, en als hij dat heeft weten te coden is hij simpelweg aan het cheaten :)

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

dat van America's Army. dat lukt bij mij ook niet hoor..

Ik heb een Ati 9500, 2e beeldscherm staat aan (met ultramon voor balk) maar de resolutie voor 2 schermen kan ik niet kiezen...

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
dit kan wel, heb ik wel eens geprobeerd...
de nvidia drivers > Nview display mode > Vertical span.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:09
Nou, als je die speciale monitor voor de parhelia neemt dan heb je heel weinig ruimte tussen de verschillende monitoren. Alleen die monitor is ontiegelijk duur.
Je moet trouwens in Quake de POV <-- heet dit zo? Op twee keer de grootte van de breedte van de resolutie zetten dus ipv 1024 x 768 nu 2048 x 768. Dan krijg je dat quake dit scherm over 2 beelden trekt.
Je kunt trouwens bij Matrox kijken hoe die console commands hiervoor werken.

Als je nou een 2de 3d kaart erbij prikt?! dan kun je met vier schermen spelen! kewl =). Als je dus je pc vult met kaarten, dan kun je met surround gaming spelen. That would be sooooo kewl!

/edit
ik had die nieuwe pagina's nog niet gezien sorry. Was dus aan het herhalen wat op pagina 2 stond :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 01-04-2003 09:10 ]

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

geez schreef op 01 April 2003 @ 08:08:
en met ati drivers dan?

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58
geez schreef op 01 April 2003 @ 08:08:
Maar ut moet in de span, kan het niet in de "gewone" mode, dwz aparte resolutie voor beide schermen? Want ik draai verschillende resolutie op m'n schermen en als ik span aan wil zetten kan ik weer opnieuw gaan opstarten :(

Verwijderd

oke, Ik heb hier hetvolgende:
GF3 AGP
Matrox G450 Dualhead PCI
(eventueel nog een TNT2 pci erbij)

Kan ik met die matrox erbij ook op 3 schermen bv quake1 in openGL spelen?
BTW flightsim2000 kan wel over meerdere schermen maar dan in window mode 8)7

• geez
@wdekreij: zou ik niet weten ik heb nog nooit een ati kaart gehad...

@tweak_dude: verschillende resoluties.. niet aan gedacht.. dan weet ik het even niet :| denk dat het alleen met span kan

[ Voor 10% gewijzigd door geez op 01-04-2003 17:48 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

geez schreef op 01 april 2003 @ 17:43:

@tweak_dude: verschillende resoluties.. niet aan gedacht.. dan weet ik het even niet :|
Met span aan moet je dezelfde resolutie draaien, Je beeld word dan net als een breedbeeld, (ja je kan dan ook dvd's op 2 monitoren kijken)

Verwijderd

;) vier monitors!
Kdenk dat je videokaartje dan nog eens dubel belast wordt... dus minder FPS...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die spit screen ook eens an gezet maar bij het ene spel verdeelt ie het wel over 2 monitoren maar bij de ander nie. bij age of mythology springtie naar de primare monitor en op het andere scherm krijg ik gewoon me desktop te zien is dat misschien nog te verhelpen..... tzou leuk wezen als je zoals er eerder beschreven werd in dit topic je basis of towncenter in je ene scherm hebt en in het andere scherm iets anders bv gevechten enz....
Bij aom kun je de resolutie namelijk niet veranderen naar dubbel zobreed.... of een instelling dat je 2 monitoren wil gebruiken....
Misschien weet iemand een spel die dat wel kan...

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

dus niemand weet iets voor ATI?

• REDFISH
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Je videokaart kan het sowieso nauwelijks aan, ik merkte het zelf met mijn 4600, die ging flink schokken op hoge resoluties in Unreal tournament met 2 monitoren.

het kan in OpenGL trouwens ook, alleen niet fullscreen dacht ik.

Dat monitor systeem komt volgens mij van 9x Media
Effe kijken of ze remote linken toestaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.9xmedia.com/Images/CONFIGURATIONS%20-%20COLOR/configurations%20-%202%20row.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door REDFISH op 01-04-2003 21:01 ]

• geez
omg die monitor rechtsonder wil ik ook... en een nieuw bureau

Verwijderd

LOL, dat lijkt me vet als commander in TF2.... kan je je hele team volgen, én nog het overzicht hebben :D

• ESteg
  • Laatst online: 11-08 18:27
Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 00:07:
Sinds wanner zou je in godsnaam vertrouwen op MyCom voor ramdac specs... |:(
Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 01:33:
dus als je die parhelia zou kopen moet je er ook gelijk ff 3 lcd schermpies bij kopen .... duur geintje :D
Juist niet, want op de site van Matrox staat dat je gewoon drie analoog aangestuurde monitoren aan kunt sluiten, hetzij CRT, hetzij LCD.

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

dus voor ATI weet niemand het..!!??

• geez
@wdekreij: nee... zoek zelf een beetje in de menu's van de drivers zou ik zeggen... vast wel duidelijk aangegeven

[ Voor 9% gewijzigd door geez op 03-04-2003 16:42 ]

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op 01 April 2003 @ 00:38:
Is dit ook mogelijk voor tactical ops?? (ut)
Dat is misschien wel een goeie oplossing voor de gamer met 2 monitoren.
Pagina: 1