Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Antec SX1240 mod (pics)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voila, eindelijk vond ik het tijd om eens wat pics te posten van men case .... ;) menig uur van men vrije tijd kroop erin (lees: elke vrije minuut :) ) maar finally ... het resultaat 8) inside: athlon t-bird 1400@1575, 512 DDR, GF ti4200... (dringend tijd voor een major upgrade dus ;))
cooling:
- intake fans: 1x80mm Delta 80HP , 2x papst (1500rpm @ 12dba :P ) als harddisk -- cooling, 2x60mm sunon
- outtake: 2x80mm Delta 80HP, 92mm sunon, fan in voeding (vervangen door papst)
- zijpaneel: 2x120mm sunon
- cpu: swiftech mc462 met papst fan (1500rpm)

alle delta fans worden geregeld met de reobus, alle sunon fans met de baybus in de 3,5" bay (7v/12v)... achteraan zit een baybus voor de ccfl's (on/off) :)

graag zou ik wat reacties krijgen op men werk, laat maar weten wat je er van vindt.... thx voor de reacties :)

pics:

De volledige case: :)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/bvr/tweakers/1.jpg

Blowholes in zijpaneel:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/bvr/tweakers/2.jpg

De achterzijde :P
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/bvr/tweakers/3.jpg

spiegeltje spiegeltje aan de wand .... :)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/bvr/tweakers/4.jpg

Zijpaneel met blowholes (randen afgewerkt met doorgesneden coaxkabel) :9
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/bvr/tweakers/5.jpg

2x120mm sunon fans alu gespoten 8)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/bvr/tweakers/6.jpg

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:58

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Ziet er netjes uit, iets teveel fans naar mijn idee, en een window mis ik toch ook wel.
Maar is wel mooi blauw gekleurd en fans zitten netjes gezaagd.

Zou je alleen de pics wat willen resizen, dit vern**kt de lay-out een beetje. :|

Ook een leuke kleuren-combinatie van zilver/grijs en donkerblauw, en een mooie rheobus. 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Thunderman_303 op 28-03-2003 21:52 ]

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Schitterende paint job! Kan je misschien vertellen hoe je dat zo strak voor elkaar hebt gekregen :?

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Beun_de_Haas schreef op 28 March 2003 @ 21:51:
Schitterende paint job! Kan je misschien vertellen hoe je dat zo strak voor elkaar hebt gekregen :?
Ik vermoed autospuitcabine ;)

Verwijderd

Topicstarter
soz voor de grote pics, heb ze iets verkleind, window vond ik persoonlijk maar nix, maar elk zen mening, denk dat het mss anders iets te druk zou worden en wou het toch nog een beetje overzichtelijk houden :)

en de paint job ... idd gespoten in de spuitcabine en gebakken ;)

Verwijderd

Ik wil ook wel heel erg graag weten hoe je het zo mooi hebt kunnen spuiten.

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 21:56:
soz voor de grote pics, heb ze iets verkleind, window vond ik persoonlijk maar nix, maar elk zen mening, denk dat het mss anders iets te druk zou worden en wou het toch nog een beetje overzichtelijk houden :)

en de paint job ... idd gespoten in de spuitcabine en gebakken ;)
Heb je het zelf gedaan of laten doen en waren de kosten hoog?

Verwijderd

Topicstarter
laten doen door kennis, de kosten waren bijgevolg lager dan ik het zelf gespoten zou hebben ;) (50 € incl primer, had em wel zelf geschuurd tot op het metaal :))alukleur heb ik wel zelf gespoten (klote schilderstape plakte wel te hard dus die gaf wel problemen, maar al bij al was het goedgekomen zonder verf los te trekken :p)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Normaal vind ik mods niet altijd even mooi, en meestal overdone.

Maar deze is echt strak. Als je niet had gezegd dat het een mod was, dan ha dik ej gevraagd waar je deze had gekocht :P

Keep on modding :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

gaaf, erg opvallens, geen window, maar wel allemaal mooi glimmed spul :p

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
uber geil klasse hast du! Jawol! :)

Dat je de mantel van coax kabel hebt gebruikt om de blowhols mee hebt afgewerkt vind ik zeer goed staan. Zoals de rest ook :)

[ Voor 4% gewijzigd door The_Greater op 29-03-2003 07:54 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Restecp, echt vet hot. marre wanneer komt je window??

Verwijderd

Heel erg netjes vooral de paintjob :P drewllllll mijn goed zeer gelikt

Hmmm mischiet moet ik dat ook maar eens doen :Y)

o nog ff een reactie in 1 woord : GEWELDIG :D

Verwijderd

Topicstarter
hmmm was eerst niet echt van plan van een window te plaatsen, maar nu begin ik toch weer te twijfelen :) er schiet wel niet zo heel veel plaats meer over naast de fans denkik, maar mss moet ik het toch maar eens bekijken :)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:05
Ik zou hier echt geen window in maken. Soms is het wel mooi, maar in jou geval lijken me die groen/bruine printplaten die erin hangen het leete blauw vernaaien :). Tenzij je allemaal blauwe hardware in je case hebt hangen natuurlijk 8)7.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
neen .... :) beetje vanalle kleuren dooreen ... maar ben eerder bang dat het gewoon teveel gaat worden, beetje overkill

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11 22:31
Ik vind 'm heel mooi zonder window, iedereen doet al een window ;)
Maar zoveel fans, maakt dat niet veel lawaai of valt dat mee?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Topicstarter
ik kan al men fans afzonderlijk regelen, in feite zijn enkel de 4 papst fans (cpu, voeding en 2 voor men harde schijven te koelen) nodig, en deze maken alle 4 slechts 12 dba het stuk, dus veel meer dan men 4 maxtors hoor ik dan ook niet, als alles aanstaat .... gegarandeerd hoofdpijn na 2 minuten :)

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:54
Phat!

Dat was dus het eerste wat in me opkwam, ik vindt deze kast er echt goed uit zien.
Mooi verlicht, meestal is het zo'n blauw streepje achter dat roostertje!
Ook mooi velichte fans!
En wel mooi dat je je fans alu hebt gespoten!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 12:03
Ziet er goed en strak uit! Het paintwerk dan. Want al die ijzeren rekken overal vind ik altijd iets minder. Vooral aan de voorkant zou je ze wat genuanceerder kunnen plaatsen denk ik.
Maar ook nog ff een piccie van de voorkant, dan kan ik zien of je het volume wieltje van de CDROM wel hebt gespoten :P

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zeer strak zeg :)
Maar ik zou persoonlijk geen window meer er in maken, ik vind 'm wel geraffineerd zo. Niet teveel poespas. Anders word het ook weer zo'n Connie Breukhoven :P
Lekker smooth is ie zo :9

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
men oplader voor men accu van men cam ligt ff niet thuis en men accu is leeg ... :( dus voorlopig ff geen pics meer, en nee de volumeknopjes zijn niet meegespoten, maar kwas nog ff aan het denken hoe ik dit het best zou aanpakken, kzou niet graag heel het binnenwerk van men cdrom meepainten :p

Verwijderd

kijk dit is nou klasse, goed gedaan man, ziet er echt heel netjes uit.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:29
ik reageer hier nooit, maar dit is toch wel een erg strak kastje!

mijn complimenten!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
netjes, netjes... dat ziet er toch wel beter uit als mijn mat zwarte kast zo, je hebt igg geen spiegel meer nodig he ;)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 20:23

t!mP

is inflatie gevoelig

Hij ziet er wel stoer uit, ook zelf gespote?

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 20:22

jotheman

Was like that when I got here!

Ziet er zeer mooi uit, vooral de afwerking en kleurcombinatie vind ik erg mooi :)

I see dead pixels...

Verwijderd

wow erg sweeet man :o k'heb zelf een chieftec gehaald voor een WC+casemod, en daarom de laatste tijd erg zitten zoeken naar casemods met dit type chassis... nou ik kan je vertellen dat deze meteen bij de mooiste 10 mag wat mij betreft _/-\o_

verder nog 2 vragen : hoeveel ccfl's heb je gebruikt en waar heb je ze vastgezet? zo te zien zit er in de voorgrille een ccfl, zie je die buis zelf ook van voren of is alleen de gloed te zien ? :)

en hoe heb je die fans gespoten, heb je de behuizing afgeplakt of de "rotor" verwijdert en los gespoten ?

PS : wat zijn je temps met alles vol open ? :+

Verwijderd

Superstrakke kast _/-\o_ R.E.S.P.E.C.T. Waanzinnig met die blauwe fans.Persoonlijk denk ik dat een window zonde is , je haalt het strakke eraf.
Topklasse.
Ook het idee om coax door te snijden, geniaal.
Ik heb dezelfde case alleen in standaard uitvoering maar jouw case wordt mijn voorbeeld O-)

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

Het spuitwerk ziet er vet netjes uit, en ook die blowhole, mooi afgewerkt en die coax kabel is ook stoer.

Nou had ik een vraag over je rheobus, heb je die zelf gemaakt en zo ja geven die leds de RPM van de fans aan (dmv helderheid) en heb je er een schema van? Ik wil precies zoiets gaan maken maar het schema van bart banaan geeft als hoogste voltage 10.50 volt :(

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 12:34

Daklem

Audio Nerd

j00000000w, dit is gaaaaaf! dat spuitwerk DUDE! KWIJLEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik vind het heel erg mooi gedaan! Klasse werk !

Verwijderd

hij ziet er kwelll uit mooi afgewerkt om de blowhole en een windows zou ik niet in maken vind het zo mooier. alleen 1 vraagje waarom heb je geen blowhole boven in gemaakt dus ook een 120 mm fan dan vind ik hem helemaal compleet _/-\o_ ohw jah en een hele mooie paint job !. volgens mij klopt je topic naam niet er staat antec maar moet het niet chieftec zijn :?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 12:01 ]

Verwijderd

vet man alleen snap ik niet waarom je geen waterkoeling neemt ipv stuk of 15fans :P

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Overkill aan fans misschien, maar je hebt afwerking en afwerking. Dis echt mooi. Hoe zitten die 2 fans in die 2 bays? Meestal (vind ik) wordt dat niet zo mooi. Heb je daar nog een foto van?

Verder: erg netjes!

Verwijderd

Ik vind de voorkant iets overdone... vooral die kleine fans en die bovenste knoppies... als je nou al je CD-roms bovenin doet, de bovenste knoppies loost, dan heb je een echte design-case ;)

Ik vind de zijkant wel heeeeeeeel strak gedaan. Maar 50 euro lijkt me een beetje veel :P

Verwijderd

50 euro te veel???? kwerk zelf als autoschadehersteller, ik spuit ook dingen. (vandaag nog me auto gespoten, helemaal. suuuperstrakkie) enne ik moe da zegge dat het NIET duur is. wat voor lak denk je dat erop komt te zitten? its geen verflakje uit gamma hoor meneer. ik zou het voor 100 euro doen, incl. binnenkant van de case spuiten. met primer enz.

kheb me kast ook gespoten, moe nog foto'z plaatsen. enne jos, strak afgewerkt kast! die verlichting ziet cool uit.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

zeer bruut man, fucking mooie lak ;) En hoeveel verschil merk je nu ongeveer in temperatuur ? Issie verder beetje stil ?

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Er mooi gedaan.
Ik heb zelf ook de Antec SX1240 kast, met 5 case fans (en nog wat andere fans op de losse hardware)
Ik vind alleen dat ie nie al te stil is, hoe is dat bij jou ?

Verwijderd

Jos: Zeer strakke mod, die paintjob is echt Super geworden! Voor de rest: zwart en blauw staat goed samen! En dan nog zilveren accentjes erbij maakt het helemáál af!

Ik zou zelf geen window in deze kast maken, zo is ie goed en als je nog andere dingen gaat doen dan verpest je dat weer!

offtopic:
Zou je ff contact op kunnen nemen via msn/mail met me? ik zie geen adres in je profile staan namelijk...

• supermadcow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-03-2021
Gave kast man.

Ik zou gewoon zeggen hoe meer fans hoe meer cooling.

Relaxt gedaan man.

pc specs z750 uit 2004 met laser x-treme gp 2006 van r6

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

mooie case hoor :9~ ik hou van blauw!! hoe heb je dat blauwe in het rooster zo mooi gekregen? CCFL?

Verwijderd

Mooi ding. heb je je case gespoten met autolak of gewoon met een spuitbusje?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 19:17

Piggen

Lekker bakkie

Spuitcabe, stond er boven in het topic |:(

Schitterende mod, trouwens. Het is niet helemaal mijn smaak, ik vind het iets te kermisachtig. Maar de afwerking is echt subliem _/-\o_

Dat window moet je er trouwens gewoon uitlaten. Tenzij je bij je volgende hardware op de kleurtjes gaat letten.

[ Voor 25% gewijzigd door Piggen op 30-03-2003 03:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 11:58:
volgens mij klopt je topic naam niet er staat antec maar moet het niet chieftec zijn :?
is volgens mij wel een Antec....

maar ja, Antec of Chieftec, komt allemaal uit dezelfde fabriek... 8)

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Zeer strakke mod! Vooral het spiegel effect is echt om te :9~
Post trouwens ff de temps! Daar ben ik wel benieuwd naar met zoveel fans erin :p

Verwijderd

very nice !!

Verwijderd

Topicstarter
wel ... de temps zijn gedaald sinds ik die papst op men cpu geplaatst heb, voordien met een delta erop werd hij 39° stressed, hoofdpijn gegarandeerd :p (cpu is wel een t-bird 1.4 dus geen XP ... enorm warme cpu :)) met de 1500 rpm fan erop loopt hij rond de 50° stressed, alles open iets van een 45°
over de ccfl's: als je echt langs vanonder kijkt zie je ze wel zitten, maar als je er normaal voorstaat zie je enkel de gloed...
de fans heb ik niet gedemonteerd voor het spuiten ... kan geen kwaad denkik en als ze kapot zouden zijn koop ik gewoon nieuwe :)
deze baybus is er 1 van pcmods, maar ik heb er wel al verschillende zelf gemaakt, de leds branden naargelang het voltage, schema heb ik hier op tweakers gevonden, maar hij geeft ook slechts 10.5 V maximaal, dit is dacht ik wel op te lossen, maar hoe weet ik niet juist :)
Pagina: 1