Toon posts:

Ik wordt gek van die HP Server.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha allemaal,

Daar ben ik weer met de problemen metmijn HP Netserver. Ik heb na lang zwoegen mijn fasttrak100 aan de praat met de server. Nu heb ik 1 IBM schijf erin en alles werkt. Nu stop ik nog een hd erin, precies dezelfde, en het beest start eerst op met de zwart witte scherm van Win2k, Dan krijg ik dat mooie gekleurde schermpje van win2k. Hij laad het hele balkje vol, en dan hoort die windows in te gaan. Doet die ook, aan de harde schjven te zien, maar ik krijg geen beeld.Zelfs niet onder veilige modus. Haal ik nu dat 2de schijfje los, dan doet die het zonder problemen. Iemand een sugestie????

laat me aub wat horen voordat ik het ding het raam uitsmijt.

alvast bedankt voor jullie reacties.

mzzl

Verwijderd

Opstarten met bootflop en die schijf ff formatteren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog effetjes wat geprobeerd met het systeem, en die hd wat ik als laatste erbij heb geprikt eens op ide2 gezet, zonder ide1 erbij. En dat pikt die, dan doet die het als een tierelier. Nu pak ik het andere hdtje en prik dat op ide1(want iedere hd een eigen kanaal is toch het snelste, aangezien ide niet kan lezen en schrijven tegelijk op 1 kanaal) en weer geen beeld. Ik kan het hele zaakje weer formatteren maar dan loop ik weer de kans om weer een week te worstelen met het systeem voordat ik de Fasttrak100 controller weer aan de gang heb. Maar dat wil ik dan als laatste optie houden. Weet iemand misschien nog wat anders???Ik heb de cmos al eens gecleared zodat die de kaarten en alle instellingen weer vrijgeeft en alles weer opnieuw toekend. Maar met 2 hd'tjes eraan krijg ik onder geen omstandigeheden beeld. En het shitte is dat dat beest geen AGP slot heeft, alleen 4x pci 32bit en 2x 64 bit, waarvan 1 dus vrij, maar ik heb geen pci vga meer. En de onbord kaart moet het toch ook gewoon doen. Dus mijn vraag aan jullie. Is er nog iets wat ik kan proberen??
alvast bedankt.

mzzl

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 22:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

laat me aub wat horen voordat ik het ding het raam uitsmijt
Waar is dat raam? Dan ga ik er namelijk onder staan :)

Maareu h wat er gebeurt er als je de 2 schijven in een totaal ander systeem hengt (misschien is het een incompatible probje??).
Als ze in een ander systeem wel naast elkaar draaien, probeer de 1e schijf (met het OS) eens via een imaguing prog volledig te kopieren naar de 2e schijf.
Vervolgens hang je de 2 schijven weer in de HP, maar dan andersom; 1=2 en 2=1

Suc6
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om die schijfjes eens op mijn pc aan het draaien te krijgen. Dat werkt prima. Nu heb ik eens de 2 schijfjes op 1 kanaal gehangen als master en slave(daar gaat je perfomance winst met raid 0) maar dan doet die het ook niet. Volgens mij ben ik gelimiteerd tot 1 schijfje op mijn raid controller. Als ik 2 schijfjes op 1 kanaal hang en ik ga win2k opnieuw instaleren dan geeft die de melding dat die de systeem configuratie is aan het herkennen of zoiets, iedergeval hellemaal in het begin van de installatie, en dan moet het blauwe installatie schermpje komen van windows, maar hellaas pindakaas. Geen schermpje. Het systeem hangt zich dan hellemaal. Iemand nog een ideetje??

Als ik maar 1 schijf eraan kan hangen, dan kan ik beter een ultra100 controller kopen voor in de server in plaats van mijn Raid controller daarvoor te gebruiken.Toch??

Alvast bedankt.

Verwijderd

Tip: Kijk is of er geen beschadigingen in je IDE kabel zitten, dit geeft de raarste foutmeldingen....

(Ervaring :()

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:07

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Volgens mij ben ik gelimiteerd tot 1 schijfje op mijn raid controller
Dat zou het toppunt zijn ;)
Nee, nu ff zonder geintjes: RAID is ervoor om met behulp van meerdere schijven een performancewinst te weten te behalen. Dus kan je controller nooit gelimiteerd zijn tot 1 schijf, dan is het nl. geen RAID meer !

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 november 2000 17:23 schreef B_O_S_S het volgende:

[..]
Dat zou het toppunt zijn ;)
Nee, nu ff zonder geintjes: RAID is ervoor om met behulp van meerdere schijven een performancewinst te weten te behalen. Dus kan je controller nooit gelimiteerd zijn tot 1 schijf, dan is het nl. geen RAID meer !
Sorry voor mijn uitleg. Ik bedoelde uiteraard in mijn server gelimiteerd tot 1 schijf op mijn raid controller, omdat die meerdere schijfjes niet pikt. Dan hangt die. Ik weet ook dat raid net bedoelt is voor meerdere schijfjes. Maar je hebt gelijk. Zoals ik het had geschreven kwam het inderdaad lomp over.

mzzl

Verwijderd

ja hallo dit is toch duidelijk of niet , als je een nieuwe raid array bouwt moet je eerst die array opnieuw fdisken , formatteren en als je klaar bent alles opnieuw installeren dan werkt het wel , simpel he :?

Verwijderd

Ik denk dat je hier een probleem te pakken hebt waarop alleen HP je antwoord kan geven.
En het antwoord zal zijn: wij indersteunen geen derde merken in ons systeem. Wilt u IDE RAID draaien dan zal u deze kaart van HP moeten bemachtigen. En helaas maar waar: deze hebben we niet in ons assortiment.

Je ziet dit soort dingen wel vaker bij de A-merken PC's: ze ondersteunen gewoon lang niet altijd alle hardware.....

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Is je voeding sterk genoeg?

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 november 2000 23:59 schreef Darkman het volgende:
ja hallo dit is toch duidelijk of niet , als je een nieuwe raid array bouwt moet je eerst die array opnieuw fdisken , formatteren en als je klaar bent alles opnieuw installeren dan werkt het wel , simpel he :?
Dit heeft niks tye maken met Array bouwen of wat dan ook. Het systeem crashed gewoon als ik 2 schijfjeS eraan hang. Of ik nu Raid 0 pak, raid 1, of gewoon als 2 losse schijfjes. Het systeem crashed. Ik denk dat het gewoon niet compatible is met de Hp machine. Ik zou het graag willen oplossen, maar ik denk dat ik maar met 27 gig scsi raid en 30 gig udma100 moet leven. Misschien komt promise of Hp binnenkort met een nieuwe bios uit waardoor het dan wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 november 2000 10:09 schreef Twarp het volgende:
Is je voeding sterk genoeg?
De voeding die erin zit is een 350 Watt voeding. Denk wel dat dat genoeg trekt, want ik heb wel eens 6 schijfjes in het systeem gehad, en dat werkte zonder problemen. Waren dan wel maar kleine scsi schijfjes, maar zolang het maar stroom trekt. Maar ik zou natuurlijk eens kunnen kijken of het misschien bij de voeding ligt. Het zou best mogelijk kunnen zijn natuurlijk. Ben al vreemdere dingen tegen gekomen.

Ik ga het straks eens proberen.

bedankt,

mzzl

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 november 2000 10:02 schreef Snuffie het volgende:
.........

Je ziet dit soort dingen wel vaker bij de A-merken PC's: ze ondersteunen gewoon lang niet altijd alle hardware.....
ik denk dat je de spijker op de kop slaat.Hierbij kan ik me aansluiten, dat ik er niet vrolijker van wordt is duidelijk, maar ja. Ik heb die server compleet met dual processor kunnen kopen voor een prikje. Ook al is het een A-Merk puter, voor nog geen 1800 piek laat ik dat ding niet staan. Zeker niet als er scsi schijfjes inzitten en nog wel wat leuke dingetjes. Maar ja, ik denk dat ik blij mag zijn dat ik 1 schijfje aan de praat heb. Denk je niet?? Ik ga het later nog wel eens proberen met andere schijfjes van een ander merk. Misschien lukt dat wel.

Hartelijk dank voor je reactie.

Mzzl
Pagina: 1