phoenix bios zonder wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81912

Topicstarter
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn té lompe fout kan herstellen?

Ik wilde net van mn laptop (Bell Easy one Silver) t bios wachtwoord verwijderen, maar ipv het gebruik van een ww uit te vinken vul ik t ouwe ww in en laat de twee velden voor t nieuwe ww leeg...... save en exit

--> ik dacht nog das niet zo erg, laat je net als bij windows ww'en 't veld gewoon leeg...... helaas dat werkt dus niet.

iemand enig idee?

t volgende heb ik al geprobeerd:
- alle mogelijke backdoor wachtwoorden opgezocht en geprobeerd, helaas!
- opgezocht hoe je 't hele @##$ apparaat uit elkaar haalt op de cmos batterij los te koppelen.........en daar begin ik toch maar niet aan. Of is t makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je oude wachtwoord ook al een keer weer geprobeerd..??

Amateurcoureur en fervent banktukker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
yep....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:08
Topictitle: "...met zonder wachtwoord" Wát moet het worden, met of zonder? :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
t gaat er juist om dat er nu een "leeg" wachtwoord voor mn bios staat....... Nl. niets ingevuld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

uhm... als jij je wachtwoord WIJZIGD en het veld voor je nieuwe wachtwoord leeg laat is je nieuwe wachtwoord toch ook gewoon NIX.. heb je al geprobeerd gewoon een enter te geven als het wachtwoord word gevraagd?

edit:

topictitel klopt wel, moet je gewoon even over nadenken ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 28-03-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Abbadon schreef op 28 March 2003 @ 21:33:
Topictitle: "...met zonder wachtwoord" Wát moet het worden, met of zonder? :+
offtopic:
ja dat is juist zijn probleem :P dilemma's dilemma's 8)7

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zonder is de bedoeling.... had t net ff niet door.

En niets invullen en enteren heeft geen zin, dat was nl mn eerste plan maar op een of andere manier kan je wel niets ópgeven als ww maar niet ínvullen........ Phoenix rulez.....not!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

had vroeger een dell latitude waarbij ik hetzelfde probleem had (iemand was zo "aardig" geweest om er een bios password op te doen :( ), ik kon nog steeds langs de post komen door vlak voordat normaal het bios password gevraagd wordt op esc. te drukken (dan hoorde je wat pijnige piepjes, en skipte die het wachtwoord).

Ik neem teminste aan dat je het over het wachtwoord hebt dat je nodig hebt om de laptop op te starten? of heb je het soms over het wachtwoord dat je nodig hebt om in de bios zelf te komen?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 28-03-2003 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
helaas t'is echt t bios wachtwoord. De flaptop doet dus geen ene yota voordat je dat heb ingevuld......

Ik moet dus eigenlijk weten hoe je "niets" invuld of hoe je de hele boel ontloopt.

(goed doordachte topictitle he? Jammer genoeg snapt niet iedereen m. Ik noem geen namen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus als ik het goed begrijp is het het wachtwoord dat je in MOET vullen om op te starten ? Heb je al geprobeerd met het indrukken van esc. op het goede moment dit wachtwoord te omzeilen? (let op: vergt wat oefening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
helaas... ik kan wel nog net op F2 drukken zodat de biossetup verschijnt en dan verschijnt de setup achergrond maar dan komt alsnog het invulschermpje.... eigenlijk logisch anders zou je zo de bios in kunnen wandelen.

Heb je geen idee met wat voor toesencombi je "niets" nabootst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, ik zou niets anders weten dan gewoon enter te drukken (wat dus blijkbaar niet werkt.)

De cmos batterij resetten ZOU kunnen werken, dit is trouwens helemaal niet zeker, want in een hoop nieuwe (en ook een aantal oudere) bios-en is de spanning uit de cmos batterij niet nodig om het wachtwoord te behouden.

Je zou eventueel (als je hem nieuw hebt gekocht) met aankoopsbewijs naar leverancier kunnen gaan en je verhaal vertellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:21
Staat er ook nergens in je handleiding hoe je het wachtwoord moet resetten? Bij gewone PCs staat het daar namelijk (haast) altijd in, is mijn ervaring :)
En oach, ding openschroeven kan eng zijn, maar als je er gewoon een uurtje voor gaat zitten, en alles netjes neerlegt zodat je'm ook weer in elkaar krijgt, kan er haast niks mis gaan.

Niks.. tja, je zou spatie kunnen proberen, maar zo simpel zallut wel niet zijn ;)

[ Voor 30% gewijzigd door FragFrog op 28-03-2003 22:29 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 23:33
een Spatie proberen, misschien daar per ongeluk op gedrukt ofzo.
you never know :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 11:46

Nietzman

Woei!

Even een minder dan subtiele trap omhoog, aangezien ik met precies hetzelfde probleem zit.

Mijn pa nam een oude Latitude LSt mee van het werk, en die had wachtwoorden op de harde schijf, de bios en wat allemaal wel niet meer. Dus onder het motto van "Leeg is vast geen wachtwoord!" heb ik op dezelfde manier alle wachtwoorden 'leeg' gemaakt, met als het gevolg dat ik nu een niet-werkende Latitude voor me heb staan.

Slim.

Bios flashen valt ook nog niet mee op zo'n ding, aangezien ze daar tegen beveiligd zijn. Het is niet te doen dus. :{.

Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Zoek de alt-combinatie voor 'niets' / NULL ?
Probeer Alt+Enter.

Mijn Omnibook2000CT en Satelite2060CDs hebben overigens beide gewoon een reset knopje naast de ingang van de adaptor...
Pagina: 1