Creative Inspire 6.1 6700 ploffende boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Heb sinds november vorig jaar een audigy 2 kaart en de creative 6.1 6700 speakerset en ben hier erg tevreden over. Nu heb ik sinds een week op 2 het probleem dat m'n speakers spontaan af en toe beginnen te ploffen. Ik heb dit probleem alleen als mn speakers aanstaan en ik ik geen muziek afspeel/spellen speel. Heeft iemand ook dit probleem of weet iemand hoe ik hier iets aan kan doen?

Verwijderd

ploffen?
wat bedoel je kan ik me niets bij voorstellen
tis geen geluidje wat komt omdat bijv de koelkast aanspringt ofzo?

• Black-Hole
tis meer een doffe dreun die eruit komt, zeg maar het geluid als je je boxen opblaast. Heb ik iig niet gedaan.

Verwijderd

Neem aan dat je kabels en ales gechecked hebt op losse contacten, en ook naar software hebt gekeken of alles goed staat.
Vaag dan hopenlijk weet iemand wat dit mag zijn begrijp dus dat et hard gaat ook zon plof als je praat over alsof je ze opblaast. Vaag.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 21:11 . Reden: typos ]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
gebeurt dat ook als je een lichtschakelaartje omhaalt? want dan knettert de boel bij mij ook :X

Edit:/

doet ie dat continu?

[ Voor 16% gewijzigd door Banshee op 28-03-2003 21:09 ]

Verwijderd

Heb je geen nieuwe kabels in je kamer aangelegd die evt. storing kunnen veroorzaken? (bij continue geplof/kraak)

• Black-Hole
Banshee79 schreef op 28 March 2003 @ 21:08:
gebeurt dat ook als je een lichtschakelaartje omhaalt? want dan knettert de boel bij mij ook :X

Edit:/

doet ie dat continu?
Nee gebeurt over de hele avond ongeveer 2 keer en gebeurt zomaar spontaan zonder iets anders aan of uit te zetten. Schrik me elke keer weer rot.

• Black-Hole
Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 21:10:
Heb je geen nieuwe kabels in je kamer aangelegd die evt. storing kunnen veroorzaken? (bij continue geplof/kraak)
Heb sinds 2 weken alleen een router op mn bureau staan maar neem aan dat het daar niet van kan zijn.

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
* DeVoTioN heeft er ook soms last van :/ Geen idee waar het vandaan komt, heb het trouwens al een tijdje niet gehoord.

• Banshee
Heb je toevallig op je kamer iets extra aangesloten op het stroomnet, als je teveel apparatuur op het lichtnet aansluit (en daardoor misschien over je maximale groepswattage heengaat) kan de boel ook gaan storen, en dat kan zich dan doen uiten over je boxen omdat die toevallig geluid geven, maar dan zou je dat ook op je verlichting moeten zien, dat ze even ietsie indimmen.

Tis maar een id, ik heb er hier ook wel eens last van, en heb tot op heden ook niet kunnen vinden waar het door komt.

Maar het is wel behoorlijk irri jah, idd :(
Ik wil ook wel eens weten wat hier nu precies de oorzaak van is.

Verwijderd

Ik heb dat altijd als ik m'n bureaulamp aan of uit doe dan hoor ik een lichte plof in m'n koptelefoon.

Is het eigelijk schadelijk voor je pc/geluidskaart/luidsprekers/koptelefoon :?

• Banshee
Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 21:30:
Ik heb dat altijd als ik m'n bureaulamp aan of uit doe dan hoor ik een lichte plof in m'n koptelefoon.

Is het eigelijk schadelijk voor je pc/geluidskaart/luidsprekers/koptelefoon :?
Of het schadelijk is weet ik niet, lijkt me niet echt goed.

Zet een verlengdoos met spanningsval/piek beveiliging ertussen bij je computer, ik noem het maar een bliksemdoos.
Dan ben je iig zeker dat je je computer er niet mee molt ;)

Verwijderd

Black-Hole schreef op 28 maart 2003 @ 21:17:
[...]

Heb sinds 2 weken alleen een router op mn bureau staan maar neem aan dat het daar niet van kan zijn.
Nee de router zou in principe het probleem niet zijn. Maar probeer eens zonder router. misschien is er wel iets niet goed aan de router.

het kan ook zijn dat iemand anders bij jou thuis iets aanschakeld wat op dezelfde groep is aangesloten. bijvoorbeeld een tijdschakelaar die iets schakeld.
meestal heeft een huis 4 groepen
1 daarvan is voor de woonkamer
1 is voor de bovenverdieping
1 is voor de wasmachine
1 is voor de keuken.

als je je pc boven hebt staan, en iemand in de kamer ernaast zet iets aan, dan krijg je ook zo'n poffend geluid.

Verwijderd

Ik weet precies wat je bedoeld. Ik had dat ook opeens.

Een goeie maand heeft ie het perfect gedaan en toen begon hij ook te "ploffen" en dat terwijl ik hem niet eens had verplaatst of wat dan ook.
Nou heb ik pas alles kabels eens goed uitgerold en een ander stopcontact gebruikt, maar het bleef nog steeds gebeuren.

Daarna heb ik kabels er uitgehaald (die naar de geluidskaart toe en uit de bass-speaker gehaald zodat ik geen contact had via de grond) maar toen bleef het nog steeds gebeuren.

Nu is het opeens ook weer verdwenen en helemaal zeker waarom weet ik niet.
Ik heb hierna nog eens de connector van het volumecontrol opnieuw ingestoken en een router die er eerst bovenop stond ernaast gezet. Maar nu denk ik niet dat het de router was die het veroorzaakt. Lijkt me nogal vreemd.

Ook heb ik de audiokabels (van pc naar speakers) een paar keer in en uit getrokken, want dat ging erg stroef bij mij. Uiteindelijk gingen ze er een stuk makkelijker in.

Iig heb ik tot nu toe al 2 dagen geen last meer gehad van geplof, maar de precieze oorzaak is mij nog steeds onbekend. Ik verwacht dat er ergens een kabeltje toch niet helemaal goed erin heeft gezeten of dat misschien ergens een aansluitbus van de audiokabels iets klem zat.

Update

Nu heb ik er opeens wel weer last van. Ik snap niet waar dit vandaan komt. Zou het soms een periode zijn geweest waar een paar slechte examplarer zijn geproduceerd?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 00:12 ]

Verwijderd

Ik heb vanmorgen alles eens los gemaakt en verspreidt, zodat niet alle kabels door elkaar liggen.
Daar bedoel ik dus de UTP, elektriciteits en audiokabels mee.

Ik zag ook dat een paar audiokabels om het stopcontact heen lagen en veel om elektriciteitsdragen lagen. Ik heb nu alles goed verspreidt over mijn kamer gezet en gezorgd dat de kabels geen storing hadden van andere apparatuur of kabels.

Ik heb nu al de hele dag geen last meer gehad van ploffende boxen. Misschien dat dit bij jou ook het probleem oplost Black-Hole. Het is een natuurlijk een poging waard. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 01:52 ]

• RUFFNECK
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Misschien een Creative probleem? Ik heb het zelfde gehad met mijn 4.1 en nu 5.1 setje van Creative.

Verwijderd

Ik heb het idee dat de kabels gewoon erg slecht zijn afgeschermd, omdat het nu wel goed gaat nu ze geen last kunnen hebben van storing van andere apparatuur.

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:18

360Degreez

Typisch weer dit...

Same problem hier, het is hetzelfde geluid als waneer je een oude versterker aanzet, ik hoor vooral de sub knallen, zo hard dat de ramen trillen hier, NIET GOED voor je subwoofertje, Fabricagefout van Creative denk ik, erg spijtig, voor de rest een knallende (in meerdere opzichten) speakerset!

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:18

360Degreez

Typisch weer dit...

http://uk.europe.creative...ums/thread.asp?thre=32564

Probleem is bekend bij creative, ik had even verder moeten kijken dan mijn neus lang is :-)je kan ze een mailtje sturen met het serienummer van je Subwoofer, wat er dan gebeurt weet ik nog niet. :-)

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Pagina: 1