Toon posts:

Wat is SSE op een AMD processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst het programma AIDA gedownload(wat een flex programma dat is) maar daar stond als enig advies dat ik SSE moest ondersteunen. SSE zegt me dus geen fluit, maar ik wil wel weten of ik er iets mee kan.

Echter is het programma wel weer zo dat het zelfs bij cyrix mmx zegt niet ondersteunt. Maar ik zogt fff via google en daar kwam ik wel wat proccesors tegen maar geen uitleg wat het was.

processortype = Amd Athlon Thunderbird 1,2 ghz 256 FBS
Moederbord = MSIK 7 Turbo

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SSE is een door Intel ontwikkelde instructieset

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Dat is een instructie set dat door de later Athlon XP's worden ondersteund.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Greater op 28-03-2003 20:54 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Ahja dus dat programma lult maar een end weg. Ik dacht al

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
SSE is een uitbreiding van MMX. Het zorgt er voor dat processoren sneller met komma-getallen kunnen omgaan ( normaal gaat rekenen met komma-getallen veel langzamer dan rekenen met hele getallen).

SSE zat op de AMD processoren vanaf het begin van de AMD Athlon XP serie.

Aangezien jouw AMD Athlon Thunderbird het model voor de XP is, wordt SSE niet ondersteund.

Dit alles is wel zeer makkelijk te vinden met Google... woorden als SSE Intel doen 't 'm al.
Pak 3e hit

Verwijderd

lees dit maar eens:

wat is SSE?

hier wordt uitgelegd hoe SSE werkt, en wat het precies is

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
SSE, ook wel Screaming Cindy genoemd zit iig niet in jouw cpu (dat hebben Thunderbirds niet, de Palomino was de eerste AMD cpu met SSE). Verder best wel een beetje een zoekertje :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Abbadon schreef op 28 maart 2003 @ 21:31:
SSE, ook wel Screaming Cindy genoemd zit iig niet in jouw cpu (dat hebben Thunderbirds niet, de Palomino was de eerste AMD cpu met SSE). Verder best wel een beetje een zoekertje :)
dan heeft de Duron Morgan toch ook SSE?
de Morgan was namelijk een soort van verminkte Palomino (net als Intel's Celly's), or am i wrong?

btw, de Morgan is ook sneller dan de T-Bird, dus is misschien een leuke upgrade als je nog een KT133 plank hebt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

die heeft ook SSE :)

[ Voor 91% gewijzigd door Glashelder op 29-03-2003 13:10 . Reden: quote overbodig ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Yup me have Morgan 1200 @ 1400 :P en met die SSE is ie in benches sneller als de PIV 2.0 ghz. Alleen bandbreedte nie, maar dat komt door mijn PC133 RAM. :z

dikzak

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Chello200 schreef op 29 maart 2003 @ 13:54:
Yup me have Morgan 1200 @ 1400 :P en met die SSE is ie in benches sneller als de PIV 2.0 ghz. Alleen bandbreedte nie, maar dat komt door mijn PC133 RAM. :z
sneller dan een PIV 2 ghz? En dat geloof jij 8)7

In ECC2 is de duron 1300 wel sneller dan een P4 2,0, maar dat komt door de geemuleerde Bit Rotate :P

[ Voor 16% gewijzigd door Glashelder op 29-03-2003 14:54 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

speed24 schreef op 28 March 2003 @ 20:56:
SSE is een uitbreiding van MMX. Het zorgt er voor dat processoren sneller met komma-getallen kunnen omgaan ( normaal gaat rekenen met komma-getallen veel langzamer dan rekenen met hele getallen).

SSE zat op de AMD processoren vanaf het begin van de AMD Athlon XP serie.

Aangezien jouw AMD Athlon Thunderbird het model voor de XP is, wordt SSE niet ondersteund.

Dit alles is wel zeer makkelijk te vinden met Google... woorden als SSE Intel doen 't 'm al.
Pak 3e hit
dat is dus de FPU waar jij het over hebt.

Maar SSE maakt ook wel degelijk gebruik van flating point getallen jah :P.

[ Voor 7% gewijzigd door Tripp op 29-03-2003 15:23 ]

specs

Pagina: 1