Toon posts:

HP Color Laserjet 4500N print erg langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem.

Ik wil een Powerpoint presentatie uitprinten op een Color Laserjet 4500N. Windows begint met het in de wachtrij zetten van de pagina's, en de printer print de eerste pagina uit. De volgende pagina komt er pas een half uur later uit, en evenzo voor de volgende pagina's.

Ik heb zowel vanaf Win98SE en Win2k geprint, en diverse drivers geprobeerd. Ook heb ik het formatter board vervangen voor 1 met een post script module erop, geen verschil.

Ook is de printer gelijk via een kabel aan de PC gehangen, dus zonder netwerk. Ook dit had geen beter resultaat. Er zit 64 MB in die printer. Iemand een idee hoe ik die pagina's sneller kan uitprinten ? HP geeft alleen het advies minder grote bestanden naar de printer te versturen, maar dat vind ik geen oplossing. Ook de fora van de HP site geven geen oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Schop

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

REt uitzetten, resolutie terugbrengen tot 300dpi, geen kleurverloop als achtergrond voor je slides gebruiken, of gewoon een nachtje geduld hebben.

Als je gisteravond om half negen begonnen was met printen was je nu 32 pagina's verder geweest. })

I don't like facts. They have a liberal bias.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
meer geheugen in de printer stoppen ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• TomVdE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 16:23

TomVdE

_________

ZeRoC00L schreef op 29 March 2003 @ 14:35:
meer geheugen in de printer stoppen ?
Als je met een printer van deze prijsklasse en met de standaarthoeveelheid ram nog geen presentatie kan afdrukken! Aan te weinig ram kan het volgens mij toch niet liggen hoor.

Nikon D50 - nikkor 18-55 & nikkor 55-200 | specs pc | specs laptop | specs serverke

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
TomVdE schreef op 29 March 2003 @ 14:56:
[...]

Als je met een printer van deze prijsklasse en met de standaarthoeveelheid ram nog geen presentatie kan afdrukken! Aan te weinig ram kan het volgens mij toch niet liggen hoor.
als het erg grote grafische bestanden zijn, is een geheugenmoduletje extra geen overbodige luxe hoor.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• TomVdE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 16:23

TomVdE

_________

ZeRoC00L schreef op 29 March 2003 @ 15:01:
[...]

als het erg grote grafische bestanden zijn, is een geheugenmoduletje extra geen overbodige luxe hoor.
ik vraag me dan af hoeveel ram er moet inzitten als ze een printer op een netwerk zit en er zijn 7 (wat toch niet zo veel is) mensen tegelijk die willen afdrukken. Dan moet je dus al bijna 1 gb ram hebben!

Nikon D50 - nikkor 18-55 & nikkor 55-200 | specs pc | specs laptop | specs serverke

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 15:54

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

TomVdE schreef op 29 March 2003 @ 15:06:
[...]

ik vraag me dan af hoeveel ram er moet inzitten als ze een printer op een netwerk zit en er zijn 7 (wat toch niet zo veel is) mensen tegelijk die willen afdrukken. Dan moet je dus al bijna 1 gb ram hebben!
Nee, als je met veel mensen een printer gebruikt kan je beter een printserver gebruiken. Waarom? Nou die spoolt nou net even wat beter dan een jetdirectje. Bijkomend voordeel is dat je dan veel meer managment mogelijkheden hebt Het is dus niet zo hoe meer mensen hoe meer geheugen, maar juist hoe grafischer je een a4/a3 maakt, hoe meer geheugen je nodig hebt.

Beschikt de 4500N trouwens over een harde schijf en gebruik je exotische lettertypen die niet zijn ge-upload op de printer?

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
I_Stealth_I schreef op 29 maart 2003 @ 21:21:
[...]

Beschikt de 4500N trouwens over een harde schijf en gebruik je exotische lettertypen die niet zijn ge-upload op de printer?
Nee, geen harde schijf. Volgens mij maakt Powerpoint trouwens gewoon een afbeelding die ie naar de printer stuurt, dus met lettertypes heeft het ook niet zoveel te maken.

En de oplossing van 300 DPI en kleinere afbeeldingen komt de HP site ook mee, maar daar heb ik dus niks aan. Hij moet gewoon die afbeelding sneller printen zonder kwaliteitsverlies.
Pagina: 1