Toon posts:

macrovision decoder voor DVD's bestaat nog steeds niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu (als ik de handleiding en de verkopers moet geloven) de nieuwste, beste en meest up-to-date microvision decoder die er zou moeten zijn hiero. Dingetje kostte een kleine 100 Euro. Werkt uitstekend bij videobanden, maar DVD's worden zwart-wit opgenomen, en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel af en toe heb je nog kleine schiemertjes. Ik heb al veel combinaties geprobeerd en alle soorten kabels. Heb overigens ook ontdekt dat de ene scartingang van mijn TV weer anders reageert dan de andere (bv. kleur of zwart wit), maar dat terzijde.

Duzzz... nemen jullie de DVD's ook nog steeds over door ze via de PC af te spelen en dan naar je videorecorder te snoeren via de video-out van je videokaart?

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 19:47

Tweaker.nu

we all float down here

op mijn technika dvdspelertje van 30 euro kun je macrovision gewoon uitzetten :)

kan op veel dvd spelers, misschien ook op de jouwe ?

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

Verwijderd

Topicstarter
mwoehaa dat is wel relaxt, zo'n optie.
nah komt volgens mij niet vaak voor op dvd-spelers.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 00:05:
mwoehaa dat is wel relaxt, zo'n optie.
nah komt volgens mij niet vaak voor op dvd-spelers.
Komt niet vaak voor dat het NIET uitgezet kan worden bedoel je ;)

Vrijwel elke (lowbudget) speler heeft die optie wel.

op www.vcdhelp.com staat een hele lijst dvdspelers

http://www.dvdrhelp.com/dvdhacks

Verwijderd

Je zou natuurlijk ook de schijfjes kunnen demacrovision'en en:
- branden op DVD -R/+R
- converten naar (X)(S)VCD en branden op CDR

Overigens hebben niet altijd alle uitgangen macrovision, is het 95% uitschakelbaar en is vooral bij de cheapass hongkong setjes al uitgeschakeld vanuit de fabriek. Bovendien is internet groot genoeg om foefjes te vinden en zijn (goede) winkels vaak hulpvaardig...

http://www.dvdrhelp.com/dvdhacks voor DVD-hacks

Maar je kan ook jouw DVD-speler opzoeken in de dvdrhelp-database en kijken wat de users reporten, vaak hele handige tips: regiovrij maken, macrovision uitschakelen, pal/ntsc etc -> http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers
Duzzz... nemen jullie de DVD's ook nog steeds over door ze via de PC af te spelen en dan naar je videorecorder te snoeren via de video-out van je videokaart?
Nee, ik kijk DVD/SVCD direct vanaf de DVD-speler. Videobanden werk ik niet meer mee als archiefmateriaal. Het enige waar ik videorecorders voor gebruik is sporadische opname en transfer van tape naar DVD/SVCD. Schijfjes zijn lekker klein en mensen(/kinderen) moeten er maar mee leren omgaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 00:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 29 maart 2003 @ 00:09:
[...]

Komt niet vaak voor dat het NIET uitgezet kan worden bedoel je ;)

Vrijwel elke (lowbudget) speler heeft die optie wel.
Ow wist ik niet, nou de mijne heeft het iig niet helaas.

Maar de beveiliging zit hem bij mij in het zwart-wit worden van de opname.

Kan dat ook iets met het 'RBG' / 'Y/C' switchje te maken hebben, of...? Lijkt me niet.
Pagina: 1